رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264992

ظریف: باحضور مردم درانتخابات سایه شوم تحریم را برداشتیم

ساعت24- وزیر امورخارجه کشورمان گفت:امروز خوشحال هستیم با حضور دشمن شکن مردم و با هدایت های رهبری و شجاعت و دلیری دکتر روحانی توانستیم سایه شوم تحریم را از سر کشور کنار بزنیم.

ظريف
محمد جواد ظریف عصرپنجشنبه در همایش روز جهانی ام اس گفت:خوشحال هستیم که زمینه برای زندگی بهتر برای تمام مردم ایران به خصوص کسانی که درگیر بیماری خاص هستند فراهم تر است.

وی افزود: اگر امروز ما با شرایط بهتری روبرو هستیم به برکت وجود شما مردم است؛ اگر امروز برای تهیه دارو نیاز نیست که انواع روش های غیرمعمول وغیرانسانی استفاده کنیم و درجهان سر بلندیم و بیماران ما در بیمارستان ها مشکل اولیه پزشکی را ندارند به خاطر کسانی که مذاکره کردند نیست بلکه به خاطر شما مردم هوشمند است.


وی ادامه داد: به خاطر کسانی است که در سال ٩٢ با جمعیت فراوان به پای صندوق های رای رفتند و به دنیا نشان دادند که باید با این مردم بزرگ با زبان احترام صحبت کنند و باید تکریم و تحقیر را کنار بگذارند و به پای میز مذاکره بیایند.


وی ادامه داد: به خاطر شما است که روز جمعه پای صندوق های رای آمدید و سرنوشت خود را انتخاب کردید و یکبار دیگر به دنیا نشان دادید که هیچ کس هیچگاه نمی تواند یک ایرانی را تهدید کند.


وی افزود: نشان دادید این ملت ملتی نیستد که امنیت، استقلال، پیشرفت ، توسعه علم و فناوری را از دیگران بخواهد.ملتی نیستید که مثل همسایگان ما با یک چشمک از طرف غربی ها و امریکایی ها بلرزند و با چشمکی دیگر خوشحال شوند و برقصند.
ظریف اظهار کرد: من یکبار دیگر از شما مردم هوشمند سپاسگزاری می کنم؛ قدر خودتان را بدانید.


وزیرامورخارجه کشورمان افزود:غبارهای دروغ ، تهمت، ایران هراسی وایجاد یک تصویر امنیتی از مردمی که در طول قرن ها حیات پر افتخار خود هیچگاه همسایگانشان را تهدید نکرد و همواره با بزرگ منشی با بداخلاقی همسایگنشان با کرامت عمل کردند.


وی گفت:دوعامل اساسی برای کنترل ام اس فراهم شده که یکی دارو که در دوران تحریم حداقل ٣٠٠ قلم داروی مورد نیاز را نداشتیم و امروز دیگر کسی نمی تواند درخواست خرید داروی ما را به اسم اینکه همکاری با ایران باعث فشار حیثیتی برآنها می شود، رد کند.


دکتر ظریف ادامه داد: نکته دومی که احساس می کنم امروز شرایط بهتری داریم؛ به یمن حضور مردم و مقابله مردم با فشار تحریم و تهدیدات خارجی این است که در یک فضای با آرامش و اطمینانی زندگی می کنیم چرا که استرس یکی از عوامل تشدید ام اس است.
وی گفت: مردم با انتخاب روز جمعه خود نشان دادند که راه پرنشاط و مطمئنی را انتخاب کرده اند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها