رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 264996

ترامپ پیروزی مکرون در انتخابات فرانسه را ستود

ساعت 24- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در نخستین دیدارش با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، پیروزی وی در انتخابات فرانسه را «اقدامی بزرگ» خواند و به وی تبریک گفت.

ترامپ و ماکرون
style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری رویترز، در دیدار روز پنجشنبه رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه که برای نخستین بار از زمان پیروزی مکرون در انتخابات 7 مه (17 اردیبهشت) انجام شد، ترامپ گفت که وی کمپین انتخاباتی باورنکردنی داشته و پیروزی فوق العاده ای کسب کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: همه جهان از این انتخابات صحبت می کنند و ما مسائل زیادی برای گفت و گو از جمله درباره تروریسم و سایر مسائل داریم. به شما به خاطر کار بزرگی که انجام دادید، تبریک می گویم.
مکرون که چهره ای تازه وارد در دیپلماسی بین المللی به شمار می رود در پاسخ به اظهارات ترامپ گفت از دیدار با وی بسیار خوشحال است و رئیس جمهوری آمریکا را بار دیگر در نشست سران ناتو دیدار خواهد کرد.
رئیس جمهوری 39 ساله فرانسه گفت: ما موضوعات زیادی برای گفت وگو درباره مبارزه با ترویسم، اقتصاد، مسائل آب و هوایی و انرژی داریم.
ترامپ و همسرش «ملانیا» درمقابل محل اقامت سفیر آمریکا از مکرون و همسرش استقبال کردند و سپس رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه سپس در یک شام کاری شرکت کردند.
مکرون در نشست خبری پس از مذاکره با ترامپ گفت امیدوارم که رئیس جمهوری آمریکا در تصمیم گیری درباره توافق آب و هوایی پاریس تعجیل نکند.
وی گفت که با رئیس جمهوری آمریکا درباره اهمیت چنین توافقی برای آمریکا و اهمیت تعهد جامعه بین المللی درباره آن صحبت کرده است.
ترامپ گفته است پس از بازگشت از سفر بین المللی اش درباره توافق آب وهوایی پاریس تصمیم گیری خواهد کرد.«مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی فرانسه که مکرون موفق به شکست دادن وی شد، قبل از انتخابات گفته بود که وی بهترین گزینه برای دفاع از منافع فرانسه در «جهان جدیدی» با حضور ترامپ و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه است.
پس از کشته شدن یک مامور پلیس در پاریس در آوریل گذشته توسط یک مظنون تروریستی، ترامپ به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این حمله احتمالا به پیروزی لوپن کمک خواهد کرد، زیرا وی نامزدی است که محکم ترین مواضع را درباره امنیت مرزها دارد. ترامپ با این حال گفت که لوپن را تایید نمی کند.
مکرون امروز همچنین در دیدار با «چارلز میشل» نخست وزیر بلژیک مصرانه از اروپایی ها خواست به دنبال حمله انتحاری در منچستر که به کشته شدن 22 نفر منجر شد، همکاری امنیتی را تقویت کنند.
رئیس جمهوری فرانسه که به منظور شرکت در نشست سران ناتو در بروکسل بسر می برد با همتایان لهستانی و ترک خود و «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا دیدار خواهد کرد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها