رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 265036

ادعای دو نماینده کنگره آمریکا درباره حضور ایران در سوریه

ساعت 24- در ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن علیه کشورمان دو عضو کنگره آمریکا مدعی شده‌اند که ایران در تلاش است یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز سوریه با فلسطین اشغالی ایجاد کند.

ایران و سوریه
div class="item-body content-full-news">

به گزارش پایگاه خبری واشنگتن اگزمینر، پیتر روسکام نماینده جمهوری‌خواه و تد داچ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه در نامه‌ای خطاب به رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور مدعی شدند: پایگاه نظامی دائمی ایران در سوریه، ظاهرا در نزدیکی مرز با اسرائیل یا اردن، توان عملیاتی ایران برای وارد آوردن خسارت‌های جدی به دو متحد نزدیک ما در منطقه را افزایش می‌دهد.

این دو قانونگذار آمریکایی در بخش دیگری از نامه خود با اشاره به اینکه روسیه و ایران از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه حمایت می‌کنند، مدعی شدند: ایران فعالانه در حال تلاش برای ایجاد یک پایگاه نظامی دائمی در سوریه است و این کشور قصد دارد با برقراری پایگاه‌های نظامی در سرتاسر سوریه و ایجاد یک شهر بندری دائمی، دسترسی خود به دریای مدیترانه را تضمین کند.

این دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا از تیلرسون خواسته‌اند تا با وضع محدودیت‌هایی علیه صنایع هوانوردی غیرنظامی ایران این کشور در سوریه را تضعیف کند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند حضور کشورمان در سوریه تنها به صورت مستشاری و بنا به درخواست دولت مشروع این کشور است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها