رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 265042

تلاش سنا برای لغو بخشی از قراردادتسلیحاتی ترامپ-آل‌سعود

ساعت 24- برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا تلاش کردند با تصویب لایحه‌ای مانع بخشی از قرارداد فروش سلاح به عربستان سعودی شوند.

آل‌سعود
style="text-align:justify"> قانونگذاران مجلس سنای آمریکا در تلاش هستند تا با قرارداد تسلیحاتی میان کاخ سفید و عربستان سعودی مقابله کرده و حداقل بخشی از آن را متوقف کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در لایحه‌ای که ساعات پایانی روز پنجشنبه از سوی «رند پاول» سناتور جمهوری‌خواه، «کریس مورفی» و «ال فرانکن» سناتورهای دموکرات ارائه شد، وتوی سنا روی بخشی از این قرارداد درخواست شده است.

طبق این لایحه، سناتورهای مذکور خواستار بلوکه کردن 1.15 میلیارد دلار از این قرارداد که مربوط به فروش تانک و مهمات است، شدند. البته این اقدام با شکست مواجه شد.

طبق قانون کنترل صادرات سلاح که سال 1967 در سنا تصویب شد، یک سناتور می‌تواند کل مجلس را به وتو یک قرارداد فروش تسلیحاتی مجبور کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی سفری که هفته گذشته به عربستان سعودی داشت، قرارداد فروش تسلیحات و مهمات به ارزش 380 میلیارد دلار با آل سعود را امضا کرده که به واسطه آن ریاض می‌تواند پیشرفته‌ترین سلاح‌ها از جمله سامانه موشکی «تاد»، جنگنده‌های F-35 و تانک‌های آبرامز را خریداری کند.

بنطر می‌رسد انتقادات صریح و تند مقامات رژیم صهیونیستی از این قرارداد و فشار آنها به کنگره آمریکا در این تصمیم بی‌اثر نبوده است. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از این توافق، تاکید کرد چنین مسئله‌ای باعث نارضایتی و ناراحتی اسرائیل است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها