رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 265074

ترکیه شنبه را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد

ساعت 24-سازمان امور دیانت ترکیه، شنبه 27 ماه می را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

ماه رمضان ترکیه
style="text-align:justify">سازمان امور دیانت ترکیه در بیانیه ای با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، بر لزوم درک هر چه بهتر مفهوم روزه و خواندن قرآن و انعکاس ارزشهای دینی، اخلاقی و انسانی روزه در زندگی اجتماعی و شخصی مسلمانان تاکید کرد.

مسلمانان ترکیه در مناطق مختلف این کشور از روزهای پیش آماده استقبال از این ماه مبارک شده و در تدارک برپایی هرچه با شکوهتر مراسم و آداب و رسوم مختص رمضان هستند.
نظافت منازل، تهیه و طبخ انواع شیرینی خانگی از فعالیت های بانوان مسلمان ترکیه است که روزها قبل از آغاز این ماه رمضان، شروع می شود و در کنار آن بازار اقلام خوراکی و شیرینی نیز در ترکیه به مناسبت رمضان رونق گرفته است.
شهرداری ها و بسیاری از نهادهای خیریه ترکیه نیز با بر پا کردن چادرها و انتخاب اماکنی خاص برای اطعام روزه داران در ایام ماه رمضان، از روزها قبل به استقبال این ماه مبارک رفته اند.
ماه رمضان در ترکیه از اهمیت و ارزش زیادی در نزد مردم برخودار است و آیین های ویژه ای به مناسبت این ماه در مناطق مختلف ترکیه برگزار می شود.
عید فطر بعد از یک ماه روزه داری مردم ترکیه، جزو اعیاد مهم و اساسی ترکیه محسوب شده و در این کشور به عنوان تعطیل رسمی دینی اعلام شده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها