رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 265111

بمب افکنی که خرانه آمریکا را منفجر میکند

ساعت 24- طبق برآورد نیروی هوایی، هزینه خرید 145 بمب افکن بی – 21 حدود 81 میلیارد و 780 میلیون دلار خواهد بود ولی واقعیت اینست که خرید این تعداد بمب افکن بی – 21 مستلزم برداشت حداقل 304 میلیارد و 500 میلیون دلار از خزانه دولتی است.

بمب افکن
style="text-align:justify">خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: کسانی که ارزش معاملۀ خرید بمب افکن های بی – 21 را نزدیک 82 میلیارد دلار برآورد می کنند، این واقعیت را نادیده می گیرند که هواپیمای بی – 2 که هم اکنون در نیروی هوائی آمریکا بکاربرده می شود، گرانترین هواپیمای جهان است؛ زیرا قیمتش 2 میلیارد و 100 میلیون دلار است و چون هواپیمای قدیمی بی – 52 از هر لحاظ برتر از هواپیمای بی – 2 است ، فقط 20 فروند هواپیمای بی – 2 خریداری شده است.

سازندگان هواپیمای جدید بی – 21 می گویند که این هواپیما برتر از هواپیمای بی – 2 است و این به معنای آنست که هواپیمای جدید نباید ارزان تر از هواپیمای بی – 2 باشد و این مساله هم ناگفته نماند که یک هواپیمای جدید دیگری وجود دارد که سازندگانش قیمت آن را قابل قبول می دانند. در همبین حال، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز هزینه ساخت جنگنده اف – 35 را 400 میلیارد دلار اعلام کرده است.
بمب افکن بی 21 به عنوان جایگزین بمب افکن بی – 2 و بمب افکن بی – 52 شناخته می شود.
پیش بینی می شود که نیروی هوایی آمریکا اکثر بمب افکن های بی – 2 و همۀ بمب افکن های بی – 52 را با فرارسیدن سال 2045 کنار بگذارد و شروع به استفاده از بمب افکن های بی – 21 کند.
گفته می شود آمریکا با فرارسیدن سال 2045 تعداد کمتری از بمب افکن های راهبردی را که هم اکنون بکار می گیرد، به کار خواهد گرفت ولی هزینه نگهداری ناوگان این بمب افکن ها در مقایسه با هزینه نگهداری هواپیماهای کنونی بسیار بیشتر خواهد بود.

العالم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها