رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 265116

تاکید چین و روسیه بر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی

ساعت 24- وزرای خارجه چین و روسیه در دیدار مشترک خود بر لزوم خلع سلاح هسته ای کره شمالی و همچنین برچیده شدن سامانه موشکی تاد در کره جنوبی تاکید کردند.

لاوروف
به گزارش تاس، وزرای خارجه چین و روسیه در دیدار با یکدیگر، خواستار عاری شدن کامل شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای شدند.

بر ساس این گزارش، «سرگئی لاوروف» پس از دیدار با همتای چینی خود، «وانگ ئی» گفت: ما توجه زیادی به شرایط در شبه جزیره کره کردیم. روسیه و چین موکدا بر غیر هسته ای شدن شبه جزیره کره تاکید دارند.

روسیه و چین همچنین خواستار پایبندی تمامی طرف ها به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص شبه جزیره کره شدند.

وزیر خارجه روسیه همچنین در ادامه سخنان خود در این خصوص گفت: توجه ویژه ما به برداشتن قدم های فوری در جهت جلوگیری از افزایش رو در رویی در شبه جزیره کره است.

وی افزود: تمامی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل باید اجرا شوند. آنها (قطعنامه ها) تاکید دارند که پیونگ یانگ باید آزمایش های موشکی و هسته ای خود را متوقف کرده و اقدامات مقتضی جهت به جا آوردن این خواسته ها را انجام دهد.

وزیر خارجه روسیه بخشی دیگر از سخنان خود را به سامانه موشکی «تاد» تخصیص داد و گفت: ما تاکید کرده ایم که شبه جزیره (کره) باید به لحاظ هسته ای عاری شود و البته صلح و ثبات نیز باید تضمین شود. همانگونه که ما در مقابل صدور هرگونه بیانیه هایی که می تواند منجر به افزایش تنش شود ایستاده ایم، با استقرار سامانه (موشکی) تاد در کره جنوبی به بهانه مساله هسته ای کره شمالی نیز مخالف هستیم.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها