رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 265118

۲۳ کشته در درگیریهای امروز طرابلس لیبی

ساعت 24- یک مسئول امنیتی در دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که ۲۳ نفر از اعضای گردان‌های وابسته به این دولت در درگیری‌های امروز با شبه‌نظامیان در طرابلس کشته شدند.

رزمایش الی بیت المقدس
style="text-align:justify">«هاشم بشر» از مسئولان امنیتی دولت وفاق ملی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت که در نتیجه درگیری بین گردان‌های وابسته به دولت وفاق ملی با ائتلاف شبه‌نظامیان معارض دولت که بیشتر آنها از گردان مصراته هستند، تا کنون 23 نفر کشته و 29 نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گفته وی 9 نفر از این کشته‌ها از اعضای گردان انقلابیون طرابلس وابسته به گردان نخست امنیتی، 12 نفر از امنیت مرکزی أبوسلیم، یک نفر از گردان المجد و یک نفر نیز از گردان 155 پیاده‌نظام هستند و علاوه بر آن 29 نفر نیز زخمی شده‌اند.

پایگاه بوابة إفریقیا گزارش داد که از بامداد امروز جمعه درگیری‌های مسلحانه در منطقه أبوسلیم، مشروع الهضبه الخضراء و منطقه هتل الریکسوس بین گروه‌های مسلح وابسته به غنیوه الککلی و هیثم التاجوری از یک سو و گروه‌های البرکی وابسته به گردان‌های مصراته ازسرگرفته شد.

هدف از این درگیری‌ها نیز سیطره بر منطقه أبوسلیم و طرابلس و بازپس‌گیری مقر ریکسوس است که گروه‌های غنیوه الککلی قبلا آن را از گردان‌های مصراته گرفته بودند.

ازسرگیری این درگیری‌ها در حالی است که «صلاح بادی» فرمانده شبه‌نظامیات مصراته از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان «فخر لیبیا» با هدف آزادسازی پایتخت از اشغال گروه‌های غنیوه الککلی و هیثم التاجوری و سیطره بر تمامی پایگاه‌های مهم حکومتی در طرابلس و در نهایت براندازی دولت وفاق ملی خبر داد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها