رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 268248

مدافع خانه‌ملت

نماینده‌ای که با داعشیها جنگید

حسن گرنه‌ای- ساعتی بعد از اتمام حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی بود که محمود صادقی خبر از تیراندازی یکی از نمایندگان مجلس به سوی تروریست‌ها داد. وی نامی از نماینده مورد نظر نبرد اما گفت که در حادثه امروز یکی از نمایندگان با حضور در صحنه درگیری با استفاده از اسلحه پاسداری که به شهادت رسیده بود

مجلس
div class="news_detail_main">به سوی داعشی‌ها تیراندازی کرد. با بررسی‌ها و جست‌وجوهای مختلف در نهایت این نماینده شجاع را پیدا کردیم و به سراغ او رفتیم. کوروش کرم‌پور، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین نفراتی بود که با نیروهای تروریستی داعش در مجلس شورای اسلامی درگیر و به سوی آن‎ها تیر اندازی کرد و با شجاعت و فداکاری، چهره ماندگاری از خود به جا گذاشت. کرم‌پور در گفت‎وگو با«قانون» به تشریح چهارساعت بحرانی و التهاب آور در بهارستان پرداخت که در ادامه می‌خوانید. بی شک شنیدن این اتفاقات از زبان کسی که همه ماجرا را از نزدیک لمس کرده ،شنیدنی است.

فریادهای یک داعشی

کرم‌پور که از عملکرد و شجاعتی که در ماجرای تروریستی به خرج داده بود بسیار خشنود به نظر می رسید، گفت:« من امروز لطف خدا را با تمام وجود حس کردم». از سخنانش مشخص بود تجربه هفتاد و دو ماه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس و جاماندن از سایر همرزمانش او را به فردی شجاع تبدیل کرده که حاضر است برای امنیت کشور و مردمش از جان خود نیز بگذرد. او در ادامه می‎گوید برای بدرقه مهمان‎هایم به سالن شماره 2 مجلس شورای اسلامی رفتم. در آن زمان مهمانانم را در سالن شماره 2 ندیدم و به قصد پیدا کردن و راهنمایی آن‎ها به داخل حرکت کردم. با پاسدار گیت که مسئول کنترل عبور و مرور بود مشغول احوال پرسی بودم که ناگهان صدای تیر اندازی آمد و لحظه ای بعد آن پاسدار نقش بر زمین شد. زمانی که برگشتم با فردی مواجه شدم که پیراهن سیاه به تن و اسلحه کلت به دست داشت و هرکس را که می دید به سمت او تیر اندازی و «ا... اکبر»(همانند ترویست‌های داعش)می‎گفت. آنجا بود که متوجه شدم او تروریست داعشی است. همین که خواستم به سمت او حرکت کنم فرد دیگری با اسلحه کلاشینکف به صورت رگباری شروع به تیراندازی کرد. مهاجم دوم چند نفر را نزدیک در ورودی مجروح کرد و بعد از آن به عده‌ای دیگر که در نزدیک من بودند، شلیک کرد. در رفتار و حرکات مهاجمان مشخص بود که آن‎ها عجله زیادی برای رسیدن به ساختمان اصلی مجلس داشتند. بعد از حرکت رو به جلوی مهاجمان و تیراندازی مکرر آن‎ها به افرادی که در سالن حضور داشتند به آخرین گیت که در خروجی حیاط به سمت مجلس است، رسیدند. با اقدام به موقع نیروهای امنیتی درها قفل شد و مهاجمان برای رسیدن به صحن نیاز داشتند از پله ها عبور کنند. با تیراندازی‎های پی‌درپی، پاسداران و نیروهای امنیتی حاضر در آن محل نیز به شهادت رسیدند.

تیرخلاص!

مهاجمان به افراد زخمی که در طول مسیر افتاده بودند تیراندازی می‎کردند و رو به جلو به حرکت خود ادامه می دادند. من اسلحه پاسداری که به شهادت رسیده بود را برداشتم و با هر زحمتی که بود خودم را به ساختمان مجلس رساندم. در طبقه اول صدای تیراندازی می‌آمد و این موضوع ترس مرا از رسیدن آن چهار نفر به صحن بیشتر می‎کرد زیرا تمام شرایط فراهم بود تا آن‎ها به راحتی خود را به صحنی که نمایندگان در آن حضور داشتند برسانند.

غافل گیری

کرم‌پور که خود را یک نیروی کارآمد برای دفاع از خانه‌ملت نشان داده بود،دررابطه با اینکه چرا نیروهای امنیتی این فرصت را به مهاجمان داده بودند، این‌گونه تشریح کرد که نیروهای امنیتی فکر نمی‌کردند چهار فرد با تجهیزاتی مانند جلیقه انفجاری، اسلحه های مختلف و نارنجک به مجلس هجوم بیاورند. من در این زمان به این موضوع فکر می‌کردم که چگونه می‎‏توانم با فعالیت‎های خودم در روند حرکتی مهاجمان تاخیر بیندازم و اجازه ندهم آن‎ها به راحتی مسیر را طی کنند. کمی که گذشت برای مقابله با تروریست‌ها،چند نفر از نیروهای کمکی به من ملحق شدند و بعد از آن من تصمیم گرفتم از در شماره 4 خارج شوم و خودم را به صحن رسانده تا اتفاقات پیش آمده در خارج از صحن را به اطلاع نمایندگان برسانم. در همین راستا مجبور شدم از موانع و بلندی‎هایی بپرم که این موضوع موجب شد تا پایم دچار مشکل شود.

درایت مدیریت صحن

بعد از رسیدن من به صحن مجلس و ارائه اطلاعات به آقای پزشکیان که ریاست مجلس را به عهده داشت او با خونسردی جلسه را مدیریت کرد و دستورات لازم برای برقراری امنیت در صحن مجلس صادر شد. البته قبل از اطلاعاتی که من در خصوص حواشی بیرون صحن به پزشکیان دادم نمایندگان از طریق دفاتر خود و شبکه‎های اجتماعی تا حدودی از اتفاقات بیرون مجلس خبر دار شده بودند اما نمایندگان با تیزهوشی و دقت عمل امور امنیتی را به نیروهای متخصص سپرده و به ادامه کار خود پرداختند.

بازگشت به صحنه‌درگیری

بعد از آن دوباره من خودم را به محل درگیری در قسمت دفاتر نمایندگان رساندم. این‌بار بعد از ورود به ماجرا، هم یک اسلحه کلت داشتم و هم یک کلاشینکف از سپاه گرفتم و با دست پر وارد میدان نبرد شدم. بعد از آن، درگیری‎ها تا حدود ساعت دو و نیم ادامه داشت. ابتدای درگیری بود که سرلشکر عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه و نیروهای امنیتی و نیروی ویژه انتظامی ، در مجلس حضور یافتند و بعد از آن دستورات لازم را صادر کردند. در ادامه درگیری و بعد از حضور نیروهای امنیتی و انتظامی به لطف خدا ما دیگر شاهد تلفات نبودیم.

جانباز ملت

به دلیل مشکل تنفسی که من را به شدت اذیت می کرد و همچنین درد پایی که به سراغم آمده بود، به سفارش پزشک حاضر به منطقه ای دورتر از محل درگیری منتقل شدم و در ادامه، خبر پایان درگیری و هلاکت تروریست‌ها را برای ما آوردند.

قانون

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها