رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 268687

بهترین شهربازی های آسیا را بشناسید+تصاویر

ساعت 24-شهربازی‌ها یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در سراسر دنیا هستند. در این مقاله با بهترین شهربازی‌های آسیا آشنا می‌شویم.

21
گذراندن یک روز پرهیجان در شهربازی، سن و سال نمی‌شناسد. افرادی که دنبال هیجان و ماجراجویی هستند در هر سنی که باشند از آن استقبال می‌کنند. شهربازی‌ها یکی از مکان‌های تفریحی جذابی هستند که افراد ماجراجو می‌توانند ساعاتی را به تفریح در آنها بگذرانند. امروزه، شهربازی‌ها علاوه بر اینکه یک مکان تفریحی پرطرفدار برای اهالی یک شهر محسوب می‌شوند، مورد توجه گردشگران خارجی هم قرار دارند و در واقع آنها را می‌توان جاذبه‌ی گردشگری به حساب آورد.

در ادامه با تعدادی از بهترین شهربازی‌ها و پارک‌های موضوعی در آسیا آشنا می‌شویم که آوازه‌ی برخی از آنها به قاره‌های دیگر هم رسیده و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشانند.

۱. اوشن پارک (Ocean Park)، هنگ کنگ

اوشن پارک

مجموعه‌ی اوشن پارک، یک مجموعه‌ی تفریحی کامل و بزرگ است که در آن انواع تفریحات و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و جذاب را تجربه خواهید کرد. پارک پستانداران دریایی، اقیانوس‌نما، پارک موضوعی حیوانات و شهربازی، بخش‌های مختلف این پارک هستند. از همه‌ی این تفریحات می‌توانید در یک روز و بدون ترک کردن این مجموعه‌ی بزرگ، دیدن کنید.

علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی می‌توانند از وسایل تفریحی این شهربازی و ترن هوایی جذاب آن لذت ببرند. این مجموعه‌ی بزرگ تفریحی، ۸۷۰ هزار مترمربع وسعت دارد و از نظر امکانات و جاذبه‌ها، یکی از بهترین‌ها در هنگ کنگ و در آسیا است و الهام‌بخش ساخت بسیاری از شهربازی‌های دیگر دنیا بوده است. این پارک در سال ۱۹۷۷ افتتاح شده و در حال حاضر ۴۴ وسیله‌ی تفریحی شامل ۴ ترن هوایی دارد. یک کوه بزرگ این پارک را به دو قسمت تقسیم کرده است.

۲. یونیورسال استودیو (Universal Studios)، سنگاپور

یونیورسال استودیو سنگاپور

اولین یونیورسال استودیو در جنوب شرق آسیا، در ۹ ماه اول بازگشایی‌اش، بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده داشت. تنوع وسایل تفریحی و جاذبه‌های این پارک، توجه هر گردشگر و بازدیدکننده‌ای را جلب می‌کند. اگر می‌خواهید جایی را ببینید که در آن هالیوود، نیویورک، مصر باستان و ماداگاسکار همه در کنار هم و در فاصله‌ی چند قدمی از هم قرار دارند، باید از این پارک جذاب، دیدن کنید. این رویای باورنکردنی در یونیورسال استودیوی سنگاپور به حقیقت می‌پیوندد. در این پارک، تمام اعضای خانواده سرگرم می‌شوند و لذت می‌برند. این مجموعه‌ی ۲۰ هکتاری در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است. ۲۱ وسیله‌ی تفریحی جذاب در این مجموعه وجود دارد که ۶ تای آن ترن هوایی و ۲ تای آن را تفریحات آبی تشکیل می‌دهند. این پارک دومین یونیورسال استودیو در آسیا است. اولین شعبه از آن در ژاپن افتتاح شده است. این پارک، بخشی تحت عنوان دنیای گمشده دارد که شامل دو قسمت است؛ پارک ژوراسیک و واترورلد.

۳. سانوی لاگون (Sunway Lagoon)، مالزی

سانوی لاگون

این پارک موضوعی به خاطر جاذبه‌ها و تفریحات فراوان و متنوعی که دارد، تاکنون موفق به کسب جوایز بی‌شماری شده است. این مجموعه از چند قسمت تشکیل شده است؛ پارک آبی، شهربازی، پارک حیات وحش، اکستریم پارک و پارک وحشت. در این پارک همه‌ی اعضای خانواده از هر سنی که باشند، تفریح مناسب خود را پیدا می‌کنند و از گذراندن اوقات خود در کنار سایر اعضای خانواده لذت می‌برند. این پارک در سال ۱۹۹۳ رسما افتتاح شده است. در وسعت ۳۵ هکتاری این پارک، بیش از ۹۰ جاذبه‌ی دیدنی و وسیله‌ی تفریحی هیجان‌انگیز وجود دارد. تا کنون کنسرت‌ها و رویدادهای فرهنگی و موسیقی متعددی در این پارک برگزار شده است.

۴. لگولند (Legoland)، مالزی

لگولند

پارک لگولند مالزی، اولین پارک موضوعی لگولند در آسیا است. این پارک بیش از ۴۰ وسیله‌ی تفریحی، نمایش سرگرم‌کننده و جاذبه‌ دارد که برای تمام اعضای خانواده و سنین مختلف مناسب است. هر وسیله‌ی تفریحی که انتخاب کنید، اوج هیجان و ماجراجویی را تجربه خواهید کرد. بخش مینی‌لند (Miniland) یکی از هفت قسمت این پارک است که با بیش از ۳۰ میلیون قطعه‌ی لگو ساخته شده است و یکی از دیدنی‌ترین مناظر آسیا را تشکیل داده است.

اگر دوست دارید در این پارک، تفریحات آبی را هم تجربه کنید باید از بخش پارک آبی لگولند دیدن کنید که در مجاورت آن قرار دارد. در این پارک بیش از ۲۰ تفریح و سرسره‌ی آبی و ۷۰ مدل لگو وجود دارد. یکی از نقاط مثبت این پارک این است که از نظر امکانات مختلف، هیچ کمبودی ندارد و خانواده‌ها با خیال راحت می‌توانند برای گذراندن تعطیلات خود در این پارک برنامه‌ریزی کنند. هتل لگولند در مجاورت پارک قرار دارد و دارای اتاق‌های موضوعی است. با اقامت در این هتل، حتی زمانی که در لگولند نیستید، بچه‌ها از حضور در یک اقامتگاه رویایی لذت می‌برند.

۵. اورلند (Everland)، کره جنوبی

اورلند

بزرگ‌ترین پارک موضوعی و شهربازی کره‌ی جنوبی، چندین بخش متمایز و منحصربه‌فرد دارد. بخش Global Fair جایی است که در آن، غرب و شرق به هم می‌پیوندند. در این بخش، آثار منحصربه‌فرد معماری از سراسر دنیا در کنار هم قرار گرفته‌اند. بخش مجیک ‌لند (Magic Land) میزبان کاراکترهای داستان‌های افسانه‌ای و وسایل تفریحی با موضوع این افسانه‌های کودکانه است. دو قسمت ماجراجویی اروپایی (European Adventure) و ماجراجویی آمریکایی (American Adventure) شما را به سفری به این دو قاره‌ی شگفت‌انگیز دنیا می‌برد بدون اینکه آسیا را ترک کنید. بخش زوتوپیا (Zootopia) بهشتی برای علاقه‌مندان به حیات وحش است. در این پارک بزرگ، همه‌ی اعضای خانواده از هر سن و سالی که باشند، لذت می‌برند و با خاطره‌ای شیرین به خانه برمی‌گردند.

۶. سانریو پورولند (Sanrio Puroland)، ژاپن

سانریو

این پارک برای علاقه‌مندان به شرکت سانریو طراحی شده است. هلو کیتی، مای ملودی و سینامورول از کاراکترهای محبوبی هستند که توسط این شرکت، طراحی و ساخته شده‌اند. در این پارک می‌توانید با این شخصیت‌های محبوب عکس بیندازید. جاذبه‌های تفریحی متعددی در این مجموعه وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها، کودکان و خانواده‌ها را سرگرم کند. علاوه بر این جاذبه‌های تفریحی، نمایش‌های مختلف هم در این مجموعه اجرا می‌شود. با وجود اینکه بسیاری از جاذبه‌های این پارک به زبان ژاپنی برگزار می‌شوند، اما گردشگران بین‌المللی هم از حضور در این پارک لذت می‌برند و از آن استقبال می‌کنند. این پارک در سال ۱۹۹۰ افتتاح شده است و وسعتی در حدود ۴۶ هزار مترمربع دارد. این پارک در کنار دیزنی‌لند و دیزنی‌سی توکیو، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی ژاپن است. یک فروشگاه هم در این مجموعه وجود دارد که در آن می‌توانید محصولاتی مرتبط با این شخصیت‌های محبوب و دوست‌داشتنی را خریداری کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها