رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 268807

۱۰ اتفاقی که با خوردن تخم مرغ در بدن شما می افتد!

ساعت 24- مصرف تخم مرغ یکی از ارزان ترین، ساده ترین و متنوع ترین راه ها برای رساندن پروتئین کافی به بدن است.

تخم مرغ
style="text-align:justify">فراتر از این، تخم مرغ سرشار از اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها و آهن است. یک عدد تخم مرغ متوسط ۷۶ کالری انرژی دارد و مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ، ۳ درصد نیاز انرژی یک مرد بالغ و ۴ درصد نیاز انرژی یک زن بالغ را تامین می کند.


در اینجا ۱۰ اثر باورنکردنی تخم مرغ بر بدن معرفی شده است:

تقویت سیستم ایمنی بدن: اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی روزانه شما را از عفونت ها، ویروس ها و بیماری ها دور می کند. تخم مرغ حاوی سلنیوم است؛ یک ماده مغذی برای دفاع از سیستم ایمنی بدن و تنظیم هورمون های تیروئید. عدم مصرف سلنیوم در کودکان و نوجوانان منجر به ابتلا به بیماری کیشان می شود؛ عارضه ای که قلب، استخوان ها و مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهد.

بهبود وضعیت کلسترول: یک عدد تخم مرغ بزرگ حاوی ۲۱۲ میلی گرم کلسترول است. البته منظور این نیست که مصرف آن میزان کلسترول بد خون را بالا می برد. بدن به طور مداوم و خود به خود کلسترول تولید می کند و شواهد نشان می دهند که تخم مرغ می تواند به بهبود سطح آن در بدن کمک کند و آنهم با افزایش کلسترول اچ دی ال یا کلسترول خوب و کاهش کلسترول ال دی ال.

کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی: کلسترول ال دی ال یا شناخته شده به عنوان کلسترول بد، مسئول و مقصر حمل و نقل مولکول های چربی به دیواره رگ های خونی و تصلب شرائین است. در مقابل، کلسترول اچ دی ال منجر به حذف مولکول های چربی از دیواره رگ ها می شود. ذرات ال دی ال متفاوت هستند و مطالعات نشان داده اند افرادی که ذرات ال دی ال عمدتا کوچک، شانس ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. مصرف تخم مرغ با کاهش سایز ذرات ال دی ال و تبدیل آنها از کوچک به بزرگ، خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی را کاهش می دهد.

افزایش انرژی: یک عدد تخم مرغ ۱۵ درصد نیاز شما به ویتامین ب ۲ را تامین می کند؛ ریبوفلاوینی که غذا را در بدن به انرژی تبدیل می کند و منجر به بهبود سوخت و ساز بدن می وشد.

بهبود سلامت پوست و مو: ویتامین ب کمپلکس برای تقویت سلامت پوست و مو، چشم و کبد ضروری است. تخم مرغ علاوه بر ویتامین ب ۲، حاوی ویتامین یها ب ۵ و ب ۱ نیز هست که به تقویت سیستم عصبی، افزایش قدرت عضلات و بهبود سلامت پوست و مو کمک می کند.

محافظت از سلامت مغز: تخم مرغ غذای مغز است و آنهم به دلیل ماده ای مغذی به نام کولین. کولین برای سنتز استیل کولین ؛یک انتقال دهنده عصبی، ضروری است. مطالعات نشان داده اند که کمبود کولین منجر به بروز اختلالات عصبی و کاهش عملکرد شناختی می شود.

کاهش استرس و اضطراب: اسیدهای آمینه موجود در تخم مرغ تاثیرات روانی نیز دارند و منجر به کاهش قابل توجه سطح اضطراب و استرس می شوند.

حفظ سلامت چشم ها: دو آنتی اکسیدان موجود در تخم مرغ شامل لوتئین و زیگزانتین، اثر حفاظتی قدرتمندی روی چشم ها دارند. آنتی اکسیدان ها به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را با افزایش سن کاهش می دهند.

بهبود سلامت استخوان ها و دندان ها: تخم مرغ یکی از معدود منابع طبیعی حاوی ویتامین دی برای تقویت سلامت استخوان ها و دندان ها است. مصرف ویتامین دی کافی، باعث افزایش جذب کلسیم، بهبود سلامت قلب، روده و افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

کاهش احساس گرسنگی: تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین برای غلبه بر اشتهای زیاد است و مصرف روزانه آن به احساس پری و جلوگیری از پرخوری کمک می کند.

آوای سلامت
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها