رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 269336

ظریف: دو بار پیام کتبی برای موگرینی فرستادم

ساعت 24- وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تصمیم‌گیری جدید سنای آمریکا درباره ایران گفت: این تصمیم در واقع نشان‌دهنده کوته‌نظری آمریکایی‌ها و سیاست غلط این کشور بخصوص بعد از اتفاقات اخیر است. اگر به حدی برسد که بر اساس تشخیص هیات نظارت نیاز به واکنش داشته باشد، حتماً پیگیری می‌کنیم.

موگرینی و ظریف
محمدجواد ظریف که امروز (دوشنبه) برای شرکت در نشست سالانه اسلو وارد نروژ شد، در پاسخ به پرسش روزنامه «اعتماد» مبنی بر اینکه "شما امروز با خانم فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار دارید و همزمان قرار است امروز در سنای آمریکا طرح تحریم‌های جدید علیه ایران بررسی شود؛ آیا در مورد اجرای صحیح برجام و تحریم‌های جدید آمریکا با ایشان گفت‌وگویی خواهید داشت؟" گفت: من در چند هفته اخیر دو بار پیام‌های کتبی برای خانم موگرینی در مورد بدعهدی‌های آمریکا و تأثیری که سیاست‌های مخرب این کشور در این زمینه بوجود آورده ارسال کرده‌ام و در جلسه کمیسیون مشترک هم که یکی دو ماه پیش بود نیز در این زمینه بحث شد که البته در این خصوص در جلسه آینده کمیسیون مشترک باز هم صحبت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه "در جلسه امروز با خانم موگرینی این موضوع را یادآور خواهم شد"، افزود: تمرکز ما در این جلسه بر روی مسائل منطقه‌ای است که اولویت مهمی برای جامعه بین‌المللی است. در مورد روند اجرای برجام هم ایران و هم اروپایی‌ها متعهد به اجرای آن هستند و البته این روند بصورت طبیعی پیش می‌رود. کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های ایالات متحده هم بحث جدیدی نیست و ما هم با آمریکا ارتباط اقتصادی چندانی به جز موضوع خرید هواپیما نداشتیم که آن موضوع هم علی‌رغم کارشکنی‌های آمریکا در حوزه‌های دیگر بخوبی پیش رفته است.

ظریف همچنین اظهار کرد: اتحادیه اروپا و چین و روسیه که طرف‌های اصلی برجام هستند همواره تاکید کرده‌اند که قصد و عزم آن‌ها این است که روابط با ایران را صرف‌نظر از این بدعهدی‌ها با جدیت پیگیری کنند.

وزیر امور خارجه با اشاره به تصمیم‌گیری جدید سنای آمریکا گفت: این تصمیم در واقع نشان‌دهنده کوته‌نظری آمریکایی‌ها و سیاست غلط این کشور بخصوص بعد از اتفاقات اخیر است. اگر به حدی برسد که بر اساس تشخیص هیأت نظارت نیاز به واکنش داشته باشد، حتماً پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: تاکنون در برابر اعمال آمریکایی‌ها عمل متقابل انجام داده‌ایم و در برابر اضافه شدن افراد به فهرست تحریم‌ها اقدام متقابل کردیم، بطوریکه امروز 23 نفر و شرکت آمریکایی در فهرست تحریم‌های ما بعنوان اقدام متقابل قرار دارند و در آینده هم در این راستا اقداماتی خواهد شد.

ظریف در پایان گفت: همانطور که رئیس محترم مجلس هم گفتند، در پارلمان اقدامات متقابلی در مواجهه با موضوع سنای آمریکا صورت خواهد گرفت. ما هم اقدامات خود را در وزارت امورخارجه، شورای عالی امنیت ملی و هیات نظارت بر برجام انجام خواهیم داد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها