رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 270661

۴ شهر دنیا که مرگ در آنجا ممنوع است

ساعت 24-در تمام دنیا چیزی طبیعی‌تر و غیرقابل پیشگیری‌تر از مرگ وجود ندارد اما مکان‌هایی در دنیا وجود دارند که ورود مرگ به آنجا ممنوع و غیرقانونی است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۴ شهر دنیا که مرگ در آنجا ممنوع است را بشناسید.

2.
div class="b_block clearfix">

۱.جزیره کوچک ایتزوکوشیما در کشور ژاپن

شهر دنیا که مرگ در آنجا ممنوع است

این شهر دنیا که مرگ در آنجا ممنوع است جزیره کوچکی به نام ایتزوکوشیما در ژاپن است. مردمان این جزیره بر اساس عقاید شینتو، ایتزوکوشیما را یک مکان مقدس می‌دانند و در حفظ و نگهداری پاک آن توجه ویژه می‌کنند. راهبان معبد برای حفظ این جزیره مقدس به سختی کار می‌کنند تا مطمئن شوند هیچ مرگی در آنجا به وقوع نمی‌پیوندد.

هیچ مرگ یا تولدی از سال ۱۸۷۸ در نزدیکی معبد اجازه‌ نداشته و زنان باردار وقتی به وضع حمل خود نزدیک می‌شوند اجازه‌ رفت و آمد به آنجا را ندارند. همینطور افراد مسن و یا کسانی که مبتلا به بیماری حاد یا لاعلاجی باشند. چرا که همچنان مرگ در ایتزوکوشیما ممنوع است.

۲.شهر کوچک فالسیانو دل ماسیکو در جنوب کشور ایتالیا

شهر دنیا که مرگ در آنجا ممنوع است

نمونه دیگر شهر کوچکی به نام فالسیانو دل ماسیکو در جنوب ایتالیا است. البته اینجا داستان کمی فرق می‌کند. مردم اجازه مردن ندارند، نه به خاطر اعتقادات مذهبی یا شرایط محیطی… بلکه دیگر جایی برای دفن مردگان وجود ندارد.

به همین خاطر شهردار آنجا اعلام کرد، شهروندان اجازه ندارند تا احداث مکانی جدید برای گورستان به سرای باقی بشتابند.

آنها باید مرگ و میرشان را به تاخیر بیاندازند، تا شهردار بتواند فکری به حال گورستان جدید بکند. شاید مردم آنجا بتوانند چیزی از روستائیان توراجا در اندونزی یاد بگیرند. جادویی که مرگ را در اطراف شهرشان برای مدتی سرگردان نگه دارد.

۳.روستای زیبای سارپونکس در جنوب غربی کشور فرانسه

شهر دنیا که مرگ در آنجا ممنوع است

دستور مرگ ممنوع برای مردم سارپونکس، روستایی زیبا در جنوب غربی فرانسه نیز از جانب شهردار آنجا صادر شده است. البته این تصمیم نیز پس از برگزاری جلسه‌ در دیوان اداری و تصویب طرح “توسعه گورستان” اعلام شد.

البته او مرگ را به طور کامل منع نکرده است، بلکه اعلام نمود کسانی که به خودشان اجازه مردن بدهند به شدت تحریم خواهند شد البته هنوز مشخص نیست این تحریم دقیقا شامل چه چیزی می‌شود.

به نظر شما چگونه می‌شود یک فرد مرده را تنبیه کرد؟ اما این اعلان شهردار مردم سارپورنکس را نگران کرده است. سوال آنها این است که؛ اگر بمیرم چه به سرم می‌آورند؟ ما هم نمی‌دانیم.

۴.شهر کوچک لانگیربینِ در کشور نروژ

شهر دنیا که مرگ در آنجا ممنوع است

آخرین شهر دنیا که مرگ در آنجا ممنوع است یک شهر قطبی به نام لانگیربین در جزیره اسوالبرد نروژ است که از همین قانون تبعیت می‌کند. مرگ در آنجا ممنوع است.

البته اینجا دلیل قانع کننده‌ای دارند، اینکه اجساد در این جزیره تجزیه نمی‌شوند. یعنی تمام اجساد دفن شده در لانگیربین کاملا دست نخورده باقی می‌مانند و هیچ تجزیه‌ای روی آنها صورت نمی‌گیرد. حتی دانشمندان قسمتی از بدن مردی را که در آنجا دفن شده بود را خارج کرده و توانستند ویروس آنفلوآنزا که در آن زمان شایع و موجب مرگ او شده بود را دست نخورده بیابند.

افراد بیمار یا رو به مرگ به سرعت و به صورت هوایی یا دریایی به بخش دیگری از نروژ منتقل می‌شوند تا بتوانند روزهای آخر عمر خود را بگذرانند.

نکته دیگر اینکه تعداد خرس‌های قطبی این شهر نیز بسیار زیاد است به طوریکه با تعداد ساکنان می‌توان آن را برابر دانست. مردم اجازه دارند برای دفاع شخصی به این خرس‌ها تیراندازی کنند. اما با این حال شکار خرس قطبی در این شهر ممنوع است. جالب این است که این خرس‌ها هم پس از مرگ باید به مکانی دیگر برای دفن شدن فرستاده شوند.

زندگی در شهر کوچک لانگیربینِ، کمی عجیب است. این شهر شمالی‌ترین شهر کره‌ زمین است. در این سرزمین دمای هوا هیچوقت از ۶ درجه سانتیگراد بالاتر نمی‌رود و در زمستان هم سه ماه تاریک است. این شهر سرزمین خرس‌های قطبی است و به همین خاطر همه ساکنان شهر همیشه با خودشان اسلحه حمل می‌کنند.

نکته دیگر اینکه این شهر خودش را برای بلایای طبیعی جهانی آماده کرده است. هوای سرد و خاک پرمافراست آن باعث شده است که این شهر مکان مناسبی برای “انبار جهانی بذر سوالبارد” باشد. انبار جهانی بذر سوالبارد، انباری است که در آن بذر بیش از ۷۵۰۰۰۰ محصول غذایی ذخیره شده است تا در هنگام بلایایی مثل خشکسالی، آفت زدگی، گرم شدن کره‌ی زمین و جنگ، نسل آنها منقرض نشود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها