رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 271005

پاسخ وزیر برکسیت انگلیس به مکرون: خروجمان از اتحادیه اروپا قطعی است

ساعت24-«دیوید دیویس» در پاسخ به رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قطعا انجام می‌شود.

به گزارش تلگراف؛ «دیوید دیویس»، وزیر برکسیت انگلیس، در واکنش به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت: بدون شک انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

دیویس به زودی برای انجام مذاکرات جدایی از اتحادیه اروپا راهی بروکسل می‌شود.

ماجرا از آنجا آغاز شد که «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، چندی پیش پیشنهاد کرد انگلیس می‌تواند گزینه ماندن در اتحادیه اروپا را انتخاب کند. دیویس در پاسخ به رئیس جمهور فرانسه گفت: هیچ عقب‌نشینی در کار نیست. ما از برنامه «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس برای محترم شمردن رای مردم که در همه‌پرسی سال گذشته نظر قطعی خود را اعلام کرده بودند، حمایت می‌کنیم.

دیویس پیش از سفر به بروکسل بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد: نباید زمانیکه من راهی بروکسل می‌شوم تا مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا را پیگیری کنم، شکی درمورد اجرایی شدن طرح برکسیت وجود داشته باشد. ما به نتیجه همه‌پرسی تاریخی خود عمل می‌کنیم.

دیویس در ادامه این بیانیه آورده است: برکسیت به ما این فرصت را می‌دهد تا آینده‌ای جدید و روشن را برای کشورمان رقم بزنیم. با اجرایی شدن این طرح، آزادانه مرزهای خود را کنترل و قوانین جدیدی را تصویب می‌کنیم.

وزیر برکسیت انگلیس همچنین تاکید کرد این کشور به دنبال پشت کردن به اروپا نیست؛ بلکه به عقیده لندن حفظ دوستی و اتحاد این دو به عنوان شرکای قدیمی بسیار حائز اهمیت است.

«ترزا می» نتوانست در انتخابات پارلمانی انگلیس اکثریت کرسی‌های مجلس عوام را به دست آورد و ماجرای آتش‌سوزی برج گرنفل نیز بر مشکلات وی افزود. این دو موضوع مهم موجب بروز انتقادات و نارضایتی‌های فراوانی از دولت ترزا می شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها