رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 271128

بهترین کشور برای زندگی کودکان

ساعت 24-به گفته یونیسف، از هر پنج کودک در کشورهای صنعتی یکی در فقر زندگی می‌کند. در آلمان به‌نسبت وضع کودکان خوب است، اما آلمان هم برای ساختن زمینه‌ای مناسب‌تر برای رشد کودکان باید با ذرات معلق آلوده‌کننده هوا مبارزه کند.صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) بعد از تحقیقات خود گزارشی از وضعیت کودکان در کشورهای مختلف تهیه کرده است.

.325
یونیسف می‌گوید، از هر پنج کودک در کشورهای صنعتی یکی در فقر نسبی زندگی می‌کند.بنا بر گزارشی که با عنوان "ساختن آینده: کودکان و اهداف توسعه پایدار در کشورهای غنی" تهیه شده، از هر هشت کودک در این کشورها یک کودک غذای کافی برای خوردن ندارد. گزارش یونیسف شامل کشورهایی با درآمد متوسط مانند رومانی، بلغارستان و شیلی نیز می‌شود.نویسندگان این بررسی مطالعاتی خانوارهایی را فقیر نامیده‌اند که کم‌تر از ۵۰ درصد درآمد متوسط کشور خود عایدی دارند.
آلمان در رده دوم
آلمان در این بررسی در مقایسه وضعیت خوبی دارد و در میان ۴۱ کشور شرکت‌کننده در این تحقیقات رده دوم را به خود اختصاص داده است. رده اول را نروژ داراست. بعد از آلمان به ترتیب دانمارک، سوئد و فنلاند قرار دارند.بیشتر بخوانید: یونیسف: سال ۲۰۱۶ بدترین سال برای کودکان سوری بوده است.اتریش در ردیف ۱۵ جدول رده‌بندی یونیسف قرار گرفته است. به گفته یونیسف، پیش از همه آموزش، تربیت زیست‌محیطی و حفاظت از دختران در برابر خشونت در این کشور نیاز به ترمیم دارد.سارا کوک، مدیر مؤسسه پژوهش‌های یونیسف می‌گوید: «درآمدهای بالا به‌تنهایی به موقعیت بهتر برای همه کودکان منجر نمی‌شود.» در اکثر کشورهای ثروتمند شکاف بین فقیر و غنی بیشتر می‌شود: امروزه در دوسوم این کشورها استانداردهای زندگی فقیرترین خانواده‌ها با متوسط این استانداردها در سال ۲۰۰۸ خیلی تفاوت کرده است.آلمان در همه ۹ زیرمجموعه‌ جدول یونیسف بالاترین جایگاه را دارد، به غیر از یک استثناء: به دلیل تراکم بالای ذرات معلق آلوده‌کننده هوا در شهرهای آلمان در این زمینه این کشور در رده ۲۴ جای دارد.
در سلامت و بهداشت: رده ۴ از میان ۴۱ کشور: میزان مرگ و میر کودکان ۲/۲ از هر هزار کودک.
شانس کاریابی: رده ۶: ۹/ ۲ درصد جوانانی که در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ قرار دارند و به مدرسه نمی‌روند یا دوره آموزشی نمی‌گذرانند از یک شغل برخوردارند.
آموزش: رده ۷: ۵/ ۷۵ درصد از ۱۵ ساله‌ها به نسبت سن خود در نوشتن، ریاضیات و علوم طبیعی مهارت دارند.تهیدستی و گرسنگی: رده ۸: ۱/ ۱۵ درصد از کودکان آلمان در فقر نسبی زندگی می‌کنند: ۹/ ۴ درصد از کودکان زیر ۱۵ سال در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که غذای کافی برای خوردن ندارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها