رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 271449

مدیرعامل دویچه وله هادر دهمین جهانی رسانه : جلوی آزادی عقیده را نمی‌توان گرفت

وزیر اقتصاد آلمان :محدود شدن اطلاعات به شبکه های اجتماعی خطرناک است

ساعت 24-موضوع رشد شتابان و شگفت انگیز وسایل ارتباطاتی و شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک ، توییتر ،تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی سیمای سیاست و کسب و کار دردنیارا دگرگون کرده است.

32
در این دنیای شگفت انگیز است که احتمال داده می شود پیروزی ترامپ برکلینتون با دستکاری اطلاعات از سوی هکرهای روسی ممکن شده است.درهمین دنیای سراپا شگفتی است که شغل فروشندگی و خدمات از حالت سنتی به سرعت دور می شود و داشتن محل گران برای فروش جایش را به فروشگاههای اینترنتی می دهند. این دنیای شگفت انگیز یک چیز دیگر را نیز اثبات کرده و در آینده بشتر خواهد کرد: هیچ حرف ناگفته ای نمی ماند و همه حرفها باسرعت برق منتشر می شود . این چنین است که مدیر عامل دویچه وله می گوید دیگر نمی توان جلوی آزادی عقیده راگرفت. به گزارش دویچه وله فارسی این حرف در دهمین همایش جهانی رسانه گفته شده است.دهمین همایش جهانی رسانه‌ها پتر لیمبورگ، مدیرعامل دویچه وله و برگیته سیپریس، وزیر اقتصاد آلمان شروع به کار کرد. موضوع محوری این همایش، خطرات و امکانات برخاسته از دیجیتالیزه شدن داد و ستد اطلاعاتی است.برگیته سیپریس، وزیر اقتصاد آلمان در سخنان افتتاحیه خود گفت: «ما باید از دستاوردهای تکنولوژیک استقبال کنیم، اما نمی‌بایست در برابر مضرات آن کوتاه بیاییم.»وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان اطلاعات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی کسب می‌کنند، گفت: «خبری که من در فیسبوک خوانده‌ام، نمی‌بایست دارای همان ارزشی باشد اگر اخبار را با خواندن روزنامه "زوددویچه" یا هفته‌نامه "دی‌تسایت" یا از طریق دویچه وله کسب کنیم.»دفاع از خبرنگاری حرفه‌ای و با کیفیت، محور سخنرانی وزیر اقتصاد آلمان را تشکیل می‌داد. به باور وزیر اقتصاد آلمان، دو خبر مهم که توسط شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر در کارزار انتخاباتی آمریکا منتشر شد، کذب بوده است. یکی خبر فراخوان پاپ برای انتخاب دونالد ترامپ و دیگری خبر حمایت و پشتیبانی هیلاری کلینتون از داعش.وزیر اقتصاد آلمان در عین حال به مزایای شبکه‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و متذکر شد که هم باراک اوباما و هم ایمانوئل مکرون پیروزی خود را در انتخابات وامدار بهره‌گرفتن هوشمندانه از این شبکه‌ها هستند.وزیر اقتصاد آلمان اما بر این نکته تاکید کرد که محدود کردن اطلاعات صرفا به شبکه‌های اجتماعی می‌تواند خطرناک باشد و از این رو، استفاده از رسانه‌های سنتی و قابل‌اعتماد برای تکمیل و تصحیح اطلاعات الزامی است.
مدیرعامل دویچه وله: آزادی عقیده قوی‌تر است
پتر لیمبورگ، مدیرعامل دویچه وله، نیز در سخنرانی افتتاحیه خود به تغییر اوضاع ظرف ده سال گذشته پرداخت. او گفت: «ده سال پیش، برای نخستین بار همایش جهانی رسانه‌ها در شهر بن برگزار شد. آن زمان اوضاع نسبتا آرام‌تر بود. نه از بحران مالی خبری بود، نه از فروپاشی خونین جهان عرب اثری بود؛ نه ما با موجی از مهاجران به سوی اروپا روبه‌رو بودیم، نه جنگی در اوکراین روی داده بود. ملی‌گرایی و ناسیونالیسم تنها در حاشیه جریان داشت، و در آن هنگام دونالد ترامپ صاحب یک شوی تلویزیونی بود و نه موشک‌های اتمی. و تنها یک اقلیت کوچک در رویاهای خود به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌اندیشید.»مدیرعامل دویچه وله، بر اهمیت کار و فعالیت خبرنگاری به‌ویژه در رسانه‌های برون‌مرزی تاکید کرد. او گفت‌: «رابطه‌ای مستقیم بین سرکوب ملی در یک کشور و میزان استفاده از رسانه‌های بین‌المللی وجود دارد.»لیمبورگ خطاب به صاحبان قدرت در جهان گفت: «همه مستبدان، حاکمان خودکامه و قهار بدانند که قادر نخواهند بود تا ابد آزادی عقیده را سرکوب کنند. چون آزادی عقیده از آن‌ها قوی‌تر است.»لیمبورگ به انقلابی که در نحوه استفاده از رسانه‌ها رخ داده اشاره کرد و عنوان نمود که ده سال پیش، هم‌زمان با شروع کار همایش جهانی رسانه‌ها، تلفن‌های هوشمند آیفون نیز روانه بازار شد. تلفن‌هایی که استفاده از رسانه‌ها و داد و ستد اطلاعات را از اساس دگرگون کرد.لیمبورگ تاکید کرد که رسانه موفق در جهان امروز آن رسانه‌ای است که به شبکه‌های اجتماعی همچون رسانه‌ای مستقل بنگرد. اما دگرگونی فعالیت خبرنگاری تنها از منظر تحولات فنی قابل بیان نیست. رسانه‌ها نیز می‌بایست پا به پای تحولات زمانه تغییر کرده، خطاهای خود را تشخیص داده و برای انتقادها گوش شنوا داشته باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها