رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 272093

آغاز مناسب سازی هتل‌ها و اماکن گردشگری/ مذاکره با وزارت صنعت در حوزه خودروهای ویژه معلولان

ساعت 24- رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور از آغاز اقدامات به منظور مناسب سازی هتل‌ها و اماکن گردشگری در سراسر کشور خبرداد.

23
ابراهیم کاظمی مومن سرایی گفت: چهارمین نشست سراسری مناسب سازی کشور برگزار شد و در این نشست موضوعات مرتبط با حوزه مناسب سازی مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

وی افزود: هر یک از دستگاه‌های اجرایی موظف به انجام مسئولیت هایی هستند که برای آن‌ها تعریف شده و در این رابطه عملکرد آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور با اشاره به آخرین وضعیت پروژه هزار و ۲۰۰ دستگاه اداری در ۳۱ استان گفت: پیش از این هزار و ۲۰۰ دستگاه اداری و اجرایی کشور موظفه به انجام مناسب سازی در ساختمان‌های خود شده بودند و در

جلسه اخیر ستاد مناسب سازی وضعیت دستگاه‌های اداری در استان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

کاظمی مومن سرایی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، سازمان بهزیستی با ۶۸ درصد بهترین شرایط را در بخش مناسب سازی و سازمان نظام پزشکی با ۲۳ درصد ضعیف‌ترین دستگاه در حوزه مناسب سازی بوده است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور مناسب سازی هتل‌ها و اماکن گردشگری خاطرنشان کرد: نماینده سازمان میراث فرهنگی، گزارشی را از آخرین وضعیت هتل‌ها و مراکز گردشگری جهت ارائه خدمات به معلولان ارائه کرده و قرار است این ضعف در اماکن گردشگری از میان رود.

رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور از تشکیل یک کمیته تخصصی در هر استان در بخش مناسب سازی خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر ۳ کمیته تخصصی در ستاد مناسب سازی تشکیل شده و کمیته حقوقی و نظارت، آموزش و اطلاع رسانی و کمیته تخصصی تحقیقاتی از جمله این کمیته‌ها به شمار می‌آیند.

کاظمی مومن سرایی با ارائه آماری از وضعیت مناسب سازی در استان‌های کشور اظهارکرد: طبق آخرین گزارش ارائه شده در ستاد مناسب سازی کشور، استان یزد با ۵۹ درصد در بخش دستگاه‌های اجرایی بهترین شرایط را دارد و تهران نیز با ۲۴ درصد در این بخش، به هیچ وجه از شرایط مطلوبی برخوردار نیست.

وی افزود: طبق گزارش ارائه شده دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در یک بازه زمانی مشخص وضعیت مناسب سازی ادارات خود را بهبود ببخشند و در نهایت گزارش آن را در اختیار ستاد مناسب سازی قرار دهند.

رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور

از مناسب سازی معابر و مبلمان شهری در کلانشهرها خبرداد و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تعاملی را با شهرداری‌های کلانشهرها داشته باشیم تا وضعیت مناسب سازی در کلانشهرها را بهبود بخشیم.

وی در خصوص توافق ستاد مناسب سازی با وزارت صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: به زودی و بر اساس توافقات صورت گرفته، تحول خوبی در حوزه حمل و نقل و جا به جایی معلولان شاهد خواهیم بود و خودروهای مناسب سازی شده ویژه معلولان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها