رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 272219

نگرانی سازمان ملل از گسترش بیماری وبا در یمن

ساعت 24- مسئول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز پنجشنبه با ابراز نگرانی درباره گسترش بیماری وبا در مناطق مختلف یمن، نسبت به کمبود دارو و مواد غذایی در این کشور فقیر عربی هشدار داد.

یمن
style="text-align:justify">به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، «استفان اوبراین» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: 'اوضاع در یمن بسیار نگران کننده است. گسترش بیماری وبا در این کشور به علت جنگ و دیگری های خونین در این کشور است.

وی توضیح داد: باید گفت که شمار مبتلایان به بیماری کشنده وبا در یمن سرسام آور بوده و کمبود دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی، مشکلات مردم این کشور را مضاعف کرده است. بنابراین طرف های درگیر باید این موضوع را درک کنند که ایجاد فاجعه انسانی، مسئولیت مشترک به همراه خواهد داشت.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد، حدود یکهزار و 170 تن در یمن جان خود را براثر ابتلا به وبا از دست داده اند.
شمار مبتلایان به وبا همچنان رو به افزایش است، به طوری که روزانه 2 هزار فرد مشکوک به وبا در این کشور شناسایی می شوند.
همچنین سازمان بهداشت جهانی پیشتر هشدار داد که تا پایان سال جاری میلادی، حدود 250 هزار تن به این بیماری مبتلا شوند و دو سوم مردم یمن نیز در معرض قحطی قرار می گیرند.
در عین حال، ‌سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد که 26 تن کمک های پزشکی از طریق فرودگاه بین المللی صنعا وارد این کشور شده است.
به گزارش ایرنا، عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرد.
حمله ائتلاف عربی -آمریکایی با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت صورت گرفت.
این تجاوز نظامی علاوه بر ویرانی تمامی زیرساخت های یمن و کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، مردم این کشور به ویژه کودکان را در معرض گسترش کم سابقه بیماری‌های خطرناک و کشنده از جمله وبا و گرسنگی قرار داده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها