رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 272234

روایت اژه‌ای از شباهت‌های داعش با منافقین

ساعت 24 -حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا در دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان قوه قضائیه که همزمان با اولین روز هفته قوه قضائیه و در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: خدا راسپاسگزارم که توفیق یافتم در جمع شما خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حضور یابم.

محسنی+اژه‌ای.jpg
style="text-align:justify">حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت:امروز نظام سلطه از طریق رسانه‌ها، تریبون‌ها و ده‌ها سایت و تلویزیون، حق و باطل را در هم می‌آمیزند و ده‌ها خبر در هر لحظه پمپاژ می‌کنند که حتی برای برخی افراد متدین و خوب تشخیص حق و باطل غامض می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا در دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان قوه قضائیه که همزمان با اولین روز هفته قوه قضائیه و در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: خدا راسپاسگزارم که توفیق یافتم در جمع شما خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حضور یابم.

وی ضمن گرامیداشت روز قدس ادامه داد: در آستانه روز قدس هستیم از خداوند می‌خواهم که توفیق دهد بتوانیم در این وظیفه دینی، سیاسی و ملی شرکت کنیم و با حضور خود دین شهدا و آزادگان و ایثارگران را ادا کنیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: هفته قوه قضاییه را خدمت شما و همه مردم تبریک می‌گویم و یاد و خاطره همه شهدا و شهدای هفتم تیر به‌خصوص شهید بهشتی، شهید قدوسی، شهید لاجوردی را گرامی می‌داریم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در روزهای پایانی ماه رمضان هستیم و از خدای بزرگ خواستاریم که اگر خدایی نکرده نتوانسته‌ایم از این ایام بهره کافی ببریم بتوانیم در ایام باقی مانده از این فیوضات استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: انسان وقتی در مقابل شما خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران قرار می‌گیرد از خودش شرمنده می‌شود که چه بگوید چون ما همه با همه وجود بدهکار شما هستیم و اگر تمام وجودم صرف شود این بدهکاری وجود دارد.

وی گفت: همه شما عزیزان می‌دانید که فرزندان و پدران و بستگان شما برای چه چیزی شهید شده یا اعضای بدن خود را از دست داده و یا برای چه چیزی چندین سال از عمر خود را در چنگال صدام گرفتار بوده‌اند.

وی گفت: امروز برای ما ادامه این مسیری که شهدا و جانبازان طی کرده‌اند یک وظیفه است نظام سلطه امروز به سرکردگی آمریکا بیش از گذشته نسبت به این نظام عناد و کینه دارد علت این بیشتر شدن دشمنی هم مشخص است چون آن‌ها فکر می‌کردند که چند صباحی می‌گذرد و انقلاب ما مثل سایر انقلاب‌ها با فریب تخریب و عداوت از بین می‌رود

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: سال‌ها گذشت و دشمنان مشاهده کردند که این ملت و انقلاب ظاهراً با سایر انقلاب‌ها تفاوت دارد. 8 سال تمام هر آن چه که سلاح نظامی داشتند به‌سوی ما گسیل دادند از همان روزهای اول انقلاب ما را محاصره کردند اموال ما را بلوکه کردند و تحت فشار قرار دادند جنگ داخلی را همزمان با جنگ نظامی به ما تحمیل کردند .

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: ده‌ها گروه خود فروخته و تربیت شده را به جان ما انداختند و عالمان، دانشمندان، سربازان، کشاورزان و کاسبان ما را به شهادت رساندند؛ اما این ملت زنده بود و به راه خود ادامه داد، حتی از ستون پنجم با تمام ظرفیت استفاده کردند و با انجام ترور فیزیکی و جنگ نظامی با ما مقابله کردند که هیچ کدام از اقدامات آن‌ها بر اصل انقلاب اثر نکرد پس طبیعی است که با این همه سرمایه که گذاشتند باید کینه و عداوت بیشتری نسبت به ما داشته باشند.

وی گفت: نظام سلطه امروز جنگ نرم و سخت را در هم آمیخته است دشمن امروز می‌داند که اسلام ناب مرزها را در هم درنوردیده و یک لشکر دارد از اسلام ناب حمایت می‌کند .

معاون اول قوه قضاییه گفت: علویون، حیدریون و فاطمیون و سایر نیروهای رزمنده‌ای به‌عنوان لشکر اسلام در گوشه و کنار جهان در حال کار هستند

وی گفت: دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که جنگ سرد و نرم را باهم درآمیزد در حالی که این نظام با تمام توان در حال صدور کردن انقلاب است .

معاون اول قوه قضاییه گفت: یمن با موشک‌های چه کشوری که به سمت آن‌ها پرتاب می‌شود در حال جنگ است. در سوریه چه کسانی علیه یک نظام و جبهه می‌جنگند، در لبنان، عراق و افغانستان نظام سلطه چه اقداماتی انجام داده‌اند دشمن آن جایی که می‌تواند با جنگ سرد و آن جا که نمی‌تواند مثل ایران امام زمانی (عج) با جنگ نرم وارد می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امروز وجه غالب نظام سلطه که در رأس آن آمریکا و انگلیس است با جنگ نرم پیش می‌رود.

وی افزود:جنگ نرم توپ هواپیما و انفجار نیست چون دشمن نمی‌تواند این کارها را کند لذا وجه غالب جنگ امروز جنگ نرم است.

وی گفت: اما راهکار ما برای مقابله با این جنگ نرم چیست؟ بصیرت یک راهکار اساسی برای مقابله با جنگ نرم است دشمن امروز از طریق راه‌های مختلف مثل سینما، تلویزیون ، رادیو و ماهواره و تریبون‌های دیگر حق و باطل را باهم در می‌آمیزد که حتی برای بعضی از افراد متدین و خوب هم مسئله غامض می‌شود.

وی گفت: در هر ساعت و دقیقه ده‌ها خبر را پمپاژ می‌کنند که آدم نمی‌داند کدام خبر درست است و کدام خبر غلط است. یک خبر در کمترین زمان بدون آن که بدانید از کجا سرچشمه گرفته و منبع آن کجاست و چقدر صحت دارد را مخابره می‌کنند که خیلی سریع میلیون‌ها نفر از مردم از آن خبر مطلع می‌شوند.
وی گفت: امروز می‌بینیم که فضا را به گونه‌ای مشوش می‌کنند که برای آدم‌های اهل غفلت اصل و فرع به‌سختی شناسایی می‌شود و برخی افراد متوجه نمی‌شوند که زمین دوست کدام است و زمین دشمن کجاست.

معاون اول قوه قضاییه گفت: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری به‌خصوص پس از فتنه 88 روی آن کار کردند بصیرت بود که بعد از چندین بار تکرار این موضوع عده‌ای گفتند که چقدر این حرف را تکرار می‌کنید همه مردم بصیر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: درست است که اکثر مردم بصیرت دارند اما دشمن تلاش می‌کند با جعل واقعیت‌ها امر را مشتبه کند.

وی گفت: یکی از مسائل دیگری که دشمن مانع دشمن در جنگ نرم است روحیه انقلابی است چرا دشمن می‌خواهد این روحیه را از مردم بگیرد تا زمانی که این روحیه را داریم دشمن شکست می‌خورد و با این روحیه انقلاب به‌پیش می‌رود اگر این روحیه را از زن و مرد و پیر و جوان ما گرفتند دیگر مسائل قابل توجیه است پس دشمن تلاش می‌کند که این روحیه را از مردم بگیرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: دشمن تلاش می‌کند این روحیه از مردم گرفته شود که بگویند بسیج به چه درد می‌خورد و الآن دیگر جنگ تمام شده است الآن نیاز نیست که همه باهم جلسه گذاشته و متحد باشیم دیگر تروری وجود ندارد و جنگی نیست.

وی گفت: اگر این روحیه را بگیرند اگر صحنه‌های جنگ پخش شود می‌گویند که چرا گریه، باید شادی باشد نه گریه و ناراحتی کنند .

معاون اول قوه قضاییه گفت:برخی از مسئولان عالی ما این کلمه را تکرار می‌کنند که گریه چرا، سپاه چیست؟ بسیج چیست ما شادی می‌خواهیم و کنسرت می‌خواهیم گاهی می‌بینید که برای برگزاری این کنسرت در یک جایی که بساطی می‌کنند باید گفت چه کسی با کنسرت و هنر مخالف است. حزب اللهی‌ها بهترین هنرمندان هستند اما شما ببینید به‌عنوان طرفداری از هنر ابتذال ترویج می‌شود وقتی ابتدال ترویج شد روحیه انقلابی از بین می‌رود کاری می‌کنند که یک خانواده شهید از این که بگوید من خانواده شهید هستم و یا بسیجی هستم و یا این که چفیه به گردن بیندازد اجتناب کنند چون می‌بینند که اگر آن حجاب کامل و عفاف وجود داشته باشند اجازه نمی‌دهند که شیطان و شیطان بزرگ وارد شود .

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: وقتی فرد را به این سمت گرایش دادند و پذیرفت و یا وقتی یک فرد به عنون کارگزار حکومت 150 میلیون، 70 میلیون و یا 100 میلیون گرفت کی می‌تواند رنج فقیر را درک کند و با این وجود فرزندان او چگونه بار می‌آیند. بنابراین پیداست وقتی کسی را به این سمت گسیل دادند و رو به دنیا آورد دیگر نمی‌تواند انسان مقاوم و طرفدار آدم های شریف باشد.

وی ادامه داد: امروز تلاش دشمن این است که روحیه انقلابی را با گرایش دادن ما به مسائل دنیوی شیطانی و مسائل دست چندم و غافل کردن از هدف اصلی و شهدا بگیرد و وقتی انقلابی گری یادمان برود درک نمی‌کنیم چرا شهید و جانباز داده‌ایم.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: دشمن می‌خواهد روحیه استقامت را از ما بگیرد و تمام تلاش دشمن این است که بگوید آمریکا یک روزی در 28 مرداد کودتا کرد و رفت و به فراموشی بسپارند که این کشور از سال 32 تا امروز چه جنایت هایی علیه ایران کرده است.

وی تصریح کرد: می‌خواهند به فراموشی بسپارند که همین امروز در منطقه ما چه می‌گذرد، می‌خواهند به آمریکا رنگ و لعاب بدهند تا از تنفر مردم به این کشور بکاهند و بگویند آمریکا دیگر شیطان بزرگ نیست در دل برخی از آن‌ها این هست؛ اما جرات اینکه بیان کنند را ندارند و آن کسی که استقامت می‌کنند را به عنوان تندرو و افراطی معرفی می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر حفط روحیه انقلابی گری، بصیرت و استفامت اظهار کرد: یادم می آید روزهایی را که جوانان ما را ترور می کردند. در آن روزها نمی دانستیم همکار ما سالم به محل کار (دادگاه انقلاب که آن موقع در اوین بود) می رسند یا نمی رسند و صبح که می آمدیم سراغ یکدیگر را می گرفتیم و می پرسیدم کسی شهید نشده است. شهید طباطبایی و دیگران همکاران را در ماموریت ها شهید و یا مجروح کردند. در آن روزها بسیاری از خانواده دلشان می لرزید که آیا عزیزشاتن سالم بر می گردد یا خیر.

وی افزود: خدا شهید قدیریان را رحمت کند که یک ماه در جبهه و یک ماه در داخل با تروریست‌ها می جنگیدند این روحیه انقلابی گری بود که نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: این داعشی که شما امروز می بینید که می سوزاند، شکم می‌درد و جگر را می‌خورد و به زن و مردم و بچه های کوچک رحم نمی کنند شما ببنید که منافقین همین گونه بودند افراد را می سوزاندند، پوست سر آن ها را می کندند ، زنده به گور می کردند و شکنجه می دادند، زن و بچه را سر سفره افطار به مسلسل می بستند، خرمن کشاورز بیچاره و محصول یک سال عمر او را به آتش می کشیدند و کاسب را به دلیل اینکه چهره حزب الهی داشت ترور می کردند .

وی گفت: امروز نیروی پاسدار عزیز شما و مجاهدین فی سبیل الله وقتی می خواهند یک موشک به طرف تروریست های تکفیری شلیک کنند از طرف فرماندهی کل قوا به آن ها دستور داده می شود که در جایی موشک بزنید که مردم نباشند و هیچ بی گناهی کشته نشود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: متولی جانبازان و ایثارگران برای انتقال مسائل و پیگیری امور پیش قدم باشند و در این حوزه تلاش بیشتری کنند.
میزان
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها