رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 272250

عبدالملک الحوثی: زخم فلسطین به اندازه کافی مورد توجه اعراب قرار نگرفته است

ساعت 24-رهبر جنبش انصارالله یمن با دعوت از مردم برای شرکت در مراسم روز قدس، تاکید کرد که برخی از مسئولان کشورهای عربی با ملایمت و عطوفت درباره اسرائیل صحبت می‌کنند و از دیدارها و همکاری با این رژیم حرف می‌زنند.

.02
به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: غرب جهان عرب را ضعیف می‌داند و در عین حال نیز می‌داند که عناصر قدرتی در منطقه وجود دارد که می‌توان با آن بازی کرد و آن را دوباره ساخت برای همین تحرکات زیادی از سوی یهود صورت گرفت و پول زیادی خرج کردند تا به معاهده بالفور دست یابند و طرحشان را درباره اشغال فلسطین اجرا کنند.

وی تأکید کرد: بسیاری هستند که حتی یک ذره هم به خاطر فلسطین جهت مقابله با خطر صهیونیسم خرج نمی‌کنند. زخم فلسطین از زمان اشغال آن تا به امروز جهان عرب را بیدار نکرده است و در میان جهان عرب به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

الحوثی تأکید کرد: برخی ازمسئولان عرب با عطوفت و ملایمت درباره اسرائیل صحبت می‌کنند و درباره دیدارها و همکاری با آن حرف می‌زنند و حتی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره منافع مشترک با کشورهای عربی صحبت می‌کند.

عبدالملک الحوثی تأکید کرد: دو موضع درباره اسرائیل وجود دارد. یک موضع دشمنی با اسرائیل و حمایت از مسئله فلسطین است که حزب الله و جنبش‌های مقاومت این موضع را دارند. موضع ایران درباره حمایت از مقاومت فلسطین یک الگو است. همچنین موضع سوریه که به خاطر حمایتش از فلسطین اکنون مجازات می‌شود و موضع یمن و عراق و جنبش‌های مردمی در بسیاری از کشورهای اسلامی در این راستا است.

رهبر انصارالله گفت: همگان باید از حزب الله بعد از آزادی جنوب لبنان درس بگیرند. حزب الله یک جبهه مستقیم در مقابله با دشمن اسرائیلی است.

وی گفت: موضع دیگری نیز وجود دارد که حمایت از اسرائیل و عادی‌سازی روابط با آن است. اسرائیل تأکید دارد که با عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی منافع مشترک دارد و نقش آن‌ها را در تخریب منطقه می‌ستاید. محور حامی اسرائیل برای غرق کردن جهان اسلام در مشکلات و درگیری‌ها تلاش می‌کند تا همگان مسجد الاقصی و خطر اسرائیل و مسئله فلسطین را فراموش کنند. حامیان اسرائیل می‌خواهند محور دشمنی با اسرائیل را منحرف کرده و درباره خطر دیگری با عنوان خطر ایران صحبت کنند.

الحوثی تأکید کرد: احیای دشمنی با اسرائیل یک وظیفه اسلامی و دینی و نه فقط یک گزینه سیاسی است. اگر اعراب با جدیت از مردم فلسطین حمایت کنند منطقه را از بسیاری از خطرات حفظ می‌کنند و چه بسا اسرائیل محو و نابود شود. دشمنی با اسرائیل باید شامل تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی باشد. نفت جهان عرب بزرگترین منبع حمایت از آمریکا و اسرائیل است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها