رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 272268

رئیس جمهور مکزیک درباره جاسوسی دولتش از شهروندان تحقیق میکند

ساعت 24-رئیس جمهور مکزیک به دنبال متهم شدن دولتش به جاسوسی از شهروندان و گروه‌هایی نظیر فعالان حقوق بشری و خبرنگاران، اعلام کرد که از دفتر دادستان کل این کشور خواسته درباره اتهامات جاسوسی علیه دولت تحقیقات انجام دهد.

36
به نقل از خبرگزاری رویترز، انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور مکزیک گفت چنین اتهاماتی غلط هستند و او قصد دارد تمامی واقعیت را درباره این اتهامات بفهمد.

چند روز پیش چند تن از وکلا و فعالان حقوق بشری و خبرنگاران در مکزیک با ثبت شکایتی اعلام کردند که دولت مکزیک با نرم افزارهای جاسوسی که به بهانه مبارزه با تروریست‌ها و مجرمان خریداری کرده از تلفن‌های همراه آنها جاسوسی می‌کند.

پنانیتو در یک سخنرانی تلفنی گفت: در اینجا و اکنون من با صراحت اعلام می‌کنم که دولت ما دولتی دموکراتیک است که به صداهای منتقد احترام گذاشته و آنها را تحمل می‌کند. این شکایت مطرح شده از سوی 9 نفر از خبرنگاران و فعالان حقوق بشری نزد دفتر دادستانی کل مطرح شد. این اتفاق بعد از آن افتاد که روزنامه نیویورک تایمز آمریکا گزارش کرد دولت مکزیک با نرم افزاری جاسوسی به نام نرم افزار پگاسوس که از یک شرکت اسرائیلی به نام گروه NSO خریداری کرده از شهروندان این کشور جاسوسی می‌کند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها