رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 272302

در داخل گوگل از اندروید O با نام «کوکی جو پرک» یاد میشود

ساعت 24-گوگل در یک فروردین امسال از نسخه‌ی جدید اندروید با نام Android O رونمایی کرد و حالا به نظر می‌رسد نام اولیه‌ی این سیستم‌عامل، کوکی جو پرک (Oatmeal Cookie) انتخاب شده است.

گوگل
گوگل همواره برای هر کدام از نسخه‌های اندروید نام یکی از شیرینی‌ها را انتخاب می‌کند که با حرف اول نام‌گذاری نسخه‌ی اندروید شروع شده باشد. پس نسخه‌ی جدید اندروید نیز باید نام شیرینی دیگری باشد که با O شروع می‌شود. پیش از این بسیاری گمان می‌کردند که نسخه‌ی بعدی سیستم عامل گوگل، اندروید اورئو (Android Oreo) خواهد بود، اما مشخص شده است که در داخل گوگل از آن با نام Oatmeal Cookie یاد می‌شود که نوعی کوکی است که با بلغور جو دوسر تهیه می‌شود.


هنوز مشخص نیست که نام نهایی اندروید بعدی اوتمیل کوکی باشد، اما فعلا با این نام صدا زده می‌شود. پیش از این نیز در داخل گوگل نسخه‌های قبلی اندروید مانند اندروید K با نام Key Lime Pie و اندروید L با نام Lemon Meringue Pie صدا زده می‌شدند که نام نهایی هر دو نسخه تغییر کرد.

گوگل در کنفرانس Google IO 2017 برای اولین بار به‌صورت رسمی Android O را رونمایی کرد و ماه پیش نیز اولین پیش‌نمایش آزمایشی از این نسخه از اندروید منتشر شد. انتظار می‌رود که نسخه‌ی نهایی اندروید O تابستان امسال ابتدا برای پیکسل و کمی بعد به مرور برای دیگر ابزارهای اندرویدی ارائه شود.

زومیت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها