رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 272473

5 برج مسکونی در لندن از ترس آتش سوزی تخلیه شد

ساعت 24-صدها تن از ساکنین 5 برج مسکونی در لندن به دلیل ترس از آتش سوزی از خانه های خود خارج شدند.

12
شهرداری منطقه کمدن شامگاه جمعه اعلام کرد که 800 تن از خانواده های ساکن در پنج برج مسکونی در این منطقه به دلیل ترس از وقوع آتش سوزی به مکان های موقت جهت اسکان منتقل خواهند شد.

«جورجیا گلود» رئیس شورای شهر منطقه کمدن روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با این تصمیم گفت: به دنبال آزمایش های صورت گرفته مشخص شده است که روکش های بیرونی این ساختمان ها، مطابق با استانداردهای مورد نظر ما نبوده و در مقابل آتش سوزی مقاوم نیست.

وی بیان داشت که شهرداری منطقه کمدن تا انجام کامل تحقیقات که احتمالا چهار هفته طول خواهد کشید، مجبور به اتخاذ تصمیم بسیار سختی بوده است.

رئیس شورای شهر منطقه کمدن گفت: حادثه آتش سوزی برج گرنفل همه چیز را تغییر داد، ما بایستی هر کاری که از دستمان بر می آید برای حفظ جان شهروندان انجام دهیم.

جورجیا گلود اضافه کرد: من می دانم که این کار دشواری است اما اعتقادی به ریسک کردن و به خطر انداختن جان شهروندان ندارم.

بر اساس گزارش های محلی، ساکنین برج های یادشده قرار است تا انجام کامل تحقیقات به هتل و یا اتاق های موقت منتقل شوند.

آتش سوزی هفته گذشته در برج مسکونی گرنفل از طبقه چهارم این برج آغاز و سپس به طبقات فوقانی سرایت کرد. به گفته شاهدان، در زمان وقوع این آتش سوزی، آژیر حریق برج به صدا در نیامد و این درحالی است که سال گذشته میلادی 10 میلیون پوند هزینه تعمیرات این ساختمان شده است.

طبق گزارش ها این آتش سوزی از یک یخچال فریزر معیوب آغاز شد و با سرایت به روکش های آلومینیومی قابل اشتعال این بنا، به سایر طبقات سرایت کرد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها