رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 272749

رئیس سیا: نفوذ ایران در سال‌های گذشته افزایش یافته است

ساعت24-رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت: نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه در سالهای اخیر افزایش یافته است.

مایک پومپئو
مایک پامپئو در گفت‌وگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی مدعی شد که ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و یک تهدید علیه امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آید.

وی در ادعاهای بی‌اساس و خصمانه خود گفت: امروز ایران نفوذ گسترده‌ای دارد که فراتر از نفوذ آنها در 6 یا 7 سال گذشته است. خواه نفوذی باشد که آنها بر دولت بغداد دارند، خواه افزایش قدرت حزب‌الله و لبنان شده باشد، همکاری آنها در کنار حوثی‌ها، شیعیان عراق که در حال حاضر در امتداد مرز سوریه در حال مبارزه هستند و به طور قطع نیروهای شیعه که در سوریه درگیر هستند. ایران در همه جای خاورمیانه حضور دارد.

پامپئو همچنین کره شمالی را تهدید علیه امنیت آمریکا خواند و آن را یک خطر کاملا واقعی توصیف کرد.

این در حالی است که مقامات ایران همواره هرگونه ادعا مبنی بر مداخله در امور دیگر کشورها را رد و تاکید می‌کنند که سرنوشت کشورها باید به دست ملت هایشان تعیین شود.

ایران همچنین تاکید می کند که سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ طلبانه آمریکا و متحدان منطقه ای‌اش در امور داخلی کشورهای خاورمیانه عامل اصلی بروز جنگ و ناآرامی و در نتیجه ناامنی و بی‌ثباتی در این منطقه به شمار می آید.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها