رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 272787

روزهای داغ، همراه با سریال های تلویزیونی داغ

ساعت 24-تلویزیون و برنامه‌های تابستانی آن، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین زمینه‌های گذراندن اوقات فراغت هستند. ضمن اینکه خود تلویزیونی‌ها هم به خوبی می‌دانند که برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی‌شان، بیشتر و بهتر دیده می‌شود.

651
تابستان شروع شد. فصلی که فصل اوقات فراغت است. فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها که زمانی طولانی را برای گذراندن اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کند. تلویزیون و برنامه‌های تابستانی آن، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین زمینه‌های گذراندن اوقات فراغت هستند. ضمن اینکه خود تلویزیونی‌ها هم به خوبی می‌دانند که برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی‌شان، بیشتر و بهتر دیده می‌شود. نکته قابل توجه امسال، تقارن ابتدای فصل تابستان با پایان‌ماه رمضان است.

برای همین برنامه‌ها و سریال‌های تابستانی تلویزیونی با پنج، شش روز تأخیر روی آنتن می‌روند تا پرونده سریال‌های رمضانی نفس و زیر پای مادر و همین‌طور برنامه‌های‌ماه عسل و.... بسته شود. در واقع پرونده تابستان 96با بسته شدن پرونده رمضان 96، باز خواهد شد. آنچه در این مجموعه می‌خوانید، نگاهی به سریال‌هایی است که بنا به آخرین اعلام تلویزیون در جدول پخش تابستانی قرار گرفته‌اند، اما تجربه ثابت کرده، برای اطمینان از پخش حتمی آنها باید تا لحظه روی آنتن رفتن‌شان، صبر کرد چون ممکن است در لحظه آخر، کنداکتور دچار تغییر و تحول شود. با این حال، این برنامه‌ها و سریال‌ها، نزدیک‌ترین گزینه‌ها برای پخش در فصل داغ تابستان هستند.

پنچری شبکه سه


شبکه 3به‌صورت معمول، مخاطبان بیشتری از شبکه‌های سراسری دیگر دارد و برای همین سریال آن هم به‌خصوص اگر هر شب، روی آنتن برود، بهتر و بیشتر دیده می‌شود. طبق همین قاعده، سریال پنچری می‌تواند سریال مهم تابستان 96باشد. برزو نیک نژاد، کارگردان این سریال که قبلا سریال‌های دردسرهای عظیم 1و 2را کارگردانی کرده و فیلمنامه سریال‌های دودکش (محمدحسین لطیفی) و روزهای بد به در (سعید آقاخانی) را نوشته، به ساخت آثار طنز شهره است.

بنابراین پنچری هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود به‌خصوص که بازیگران این سریال هم سابقه طولانی در طنازی دارند مثل یوسف تیموری، حمید لولایی، رضانیکخواه، مریم سعادت و شهین تسلیمی. نکته جالب پنچری هم بازی شدن لولایی و تیموری است. آنها 16سال قبل در سریال زیر آسمان شهر (مهران غفوریان)، نقش پدر و پسر را بازی می‌کردند که لولایی، خشایار مستوفی بود و تیموری، فولاد نام داشت. پنچری، سریالی 40قسمتی است و برای همین حدود نیمی از تابستان، مهمان خانه هایمان خواهد بود.


گمشدگان شبکه دو


شبکه 2از کورس رقابت سریال‌های رمضان جا ماند. سریال سر دلبران (محمد حسین لطیفی) در جدول پخش رمضان 96قرار نگرفت اما حالا مسئولان این شبکه می‌خواهند، عقب ماندگی در رمضان را با دستان پر در تابستان، جبران کنند. سریال گمشدگان به کارگردانی رضا کریمی با انبوهی بازیگر کارکشته مثل پرویز پورحسینی، پژمان بازغی، بهنام تشکر، باران بنی احمد، شقایق فراهانی و رامین ناصرنصیر برای تابستان، ساخته و پرداخته شده است. موضوع سریال درباره اعتیاد است.

نکته جالب اینکه بهنام تشکر، پیش از این در فیلم لاک قرمز(سید جمال سیدحاتمی) که اتفاقا به موضوع اعتیاد و دختران بد سرپرست، می‌پرداخت هم بازی کرده است. این تغییر فضای تشکر از فرم طنز به درام اجتماعی می‌تواند اتفاق قابل توجه گمشدگان باشد.


لیسانسه‌ها 2 شبکه یک


زمستان پارسال بود که سروش صحت با ساخت مجموعه لیسانسه‌ها، خیلی‌ها را پای شبکه 3نشاند. خیلی‌ها داستان‌های حبیب (هوتن شکیبا) و مسعود (امیرحسین رستمی) و مازیار(امیر کاظمی) را پیگیری می‌کردند تا بدانند سرنوشت این جوان‌های لیسانسه چه می‌شود. حالا عوامل این سریال با اسباب کشی به شبکه یک، فصل دوم این سریال را از این شبکه روی آنتن می‌برند. فصل دوم سریال از نیمه زمستان در منطقه مرزداران تهران کلید خورده و قرار است بعد ازماه رمضان، روی آنتن شبکه یک برود.

علاوه بر این سه بازیگر که انصافا ترکیب و گروه خوبی ساخته‌اند، مجموعه‌ای از بازیگران خوب، هم لیسانسه‌ها را پربار کرده‌اند که می‌توان به عزت‌الله مهرآوران، ‌رؤیا میرعلمی، بیژن بنفشه خواه، کاظم سیاحی و متین ستوده اشاره کرد. حالا باید دید سروش صحت در فصل دوم سریالش چه برگ برنده‌ای رو خواهد کرد.


خندوانه شبکه نسیم


پرونده فصل چهارم یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در پایان تابستان بسته می‌شود. فصل چهارمی که به احتمال زیاد، آخرین فصل این برنامه گفت‌وگو محور خواهد بود. اگر این شایعه درست باشد و مسئولان تلویزیون، اصراری بر فصل تازه خندوانه نداشته باشند، این مجموعه بعد از 3سال و بیشتر از 500برنامه تمام می‌شود.

خندوانه در هر فصل، برگ برنده‌ای داشت و چیز تازه‌ای رو می‌کرد. از عروسکی به نام جناب خان تا خنداننده شو و استندآپ کمدی و.... فصل چهارم خندوانه با خروج جناب خان، افت کرد و تیم سازنده تلاش کردند تا با خنداننده شو، مخاطب را برگردانند که موفق شدند. حالا باید دید در 3‌ماه تابستان، خندوانه‌ای‌ها چه کار خواهند کرد و با چه خاطره‌ای در ذهن مخاطبان، ثبت خواهند شد.


دورهمی شبکه نسیم


ضبط برنامه دورهمی، چند روز قبل تمام شد و مهران مدیری و تیمش، پرونده این برنامه گفت‌وگو محور را در گفت‌وگو با احسان خواجه امیری بستند اما پخش آن در تابستان از شبکه نسیم ادامه خواهد داشت. شبکه نسیم، در تابستان، ساعت پخش جدید دورهمی را با همین تیم مدیری روی آنتن می‌فرستد تا بتواند تا پایان تابستان، این برنامه را در جدول پخش خود داشته باشد.


در مدل تابستانی، دورهمی فقط دو شب (جمعه و شنبه)، ساعت 11شب روی آنتن می‌رود. دورهمی تجربه موفق مدیری در حوزه برنامه‌های گفت‌وگو محور بود. مدیری که در میانه ساخت دورهمی، فیلم سینمایی«ساعت 5عصر» را هم ساخت، شاید به شبکه 3برگردد. دورهمی از اواخر سال 94روی آنتن شبکه نسیم رفت که مورد استقبال قرار گرفت.

هواتو دارم شبکه سه
عصرهای داغ و تب دار تابستان، کش دار و حوصله سر بر است. شبکه 3برای این ساعات، برنامه «هواتو دارم» را برای نوجوانان ساخته است. برنامه‌ای که هر قسمت آن 45دقیقه است و در هر قسمت، اتفاقی برای 4نوجوان که در انباری پدر بزرگ یکی از آنها، به‌کار مشغولند، می‌افتد. «هواتو دارم» تلفیقی از داستان و توصیه‌های کارشناسی است و لابلای آن هم گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی روی آنتن می‌رود. نکته جالب این مجموعه این است که محمد بحرانی به‌عنوان مشاور هنری در آن، حضور دارد.

تابستان، تلویزیون ببینیم رادیو بشنویم


احسان ناظم بکایی: کارشناسان پزشکی می‌گویند نشستن زیادی پای تلویزیون خوب نیست و عوارض روحی و جسمی دارد. این نکته پزشکی، بدیهی است و کسی منکر آن نیست، اما دیدن تلویزیون در تابستان، یکی از گزینه‌های مهم گذران اوقات فراغت است و می‌تواند به خوبی و بدون هزینه، نقش قوطی بگیر و بنشان را بازی کند. تلویزیون در تابستان امسال، بعد از سه سالی که دچار بحران مدیریتی و رفت‌وآمد پی در پی روسای آن بود(ضرغامی- سرافراز-علی عسکری) به ثباتی نسبی رسیده است. ضمن اینکه عبور از انتخابات و حواشی آن هم، باعث ایجاد آرامش روی آنتن شده است.


حالا با ایجاد این ثبات و آرامش، فرصتی ایجاد شده تا برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی، با فراغ بال روی آنتن بروند. علاوه بر برنامه‌ها و سریال‌هایی که در شماره این هفته شش و هفت مطالعه کردید، چند پیشنهاد کلی‌تر هم درباره رادیو و تلویزیون وجود دارد. اگر اهل تلویزیون دیدن هستید، حتما با فیلم‌های شبکه نمایش و سریال‌های شبکه‌های آی فیلم و تماشا هم آشنا هستید. فیلم‌ها و سریال‌های این شبکه‌ها، معمولا به‌صورت موضوعی و هفتگی روی آنتن می‌روند.


مثلا شبکه نمایش در تابستان پارسال، هفته‌ای را به سینمای هند و...اختصاص داد که احتمال زیاد، امسال هم، همین کار را انجام بدهد. شبکه‌های‌آی‌فیلم و تماشا هم به قدری برنامه پخش فشرده‌ای دارند و سریال‌ها را پی در پی روی آنتن می‌برند که می‌بایست مدام جدول پخش آنها را در سایت‌شان چک کرد. حالا که حرف از نمایش شد. اگر اهل رادیو گوش کردن هم هستید، رادیو نمایش را از دست ندهید. رادیو نمایش، هر هفته، چندین سریال رادیویی را با بازیگران کارکشته، جمع و جور می‌کند و روی آنتن می‌فرستد.

مجموعه‌های نمایشی این رادیو را هم می‌توانید در سایت این شبکه پیگیری کنید و هم از همین سایت بشنوید. برای آنهایی هم که برنامه‌های مستند را ترجیح می‌دهند همچنان شبکه مستند، کنداکتور پر و پیمانی دارد. ضمن اینکه مستندهای اجتماعی‌تر را هم می‌توانید از شبکه افق دنبال کنید و مستندهای علمی را هم از شبکه 4ببینید. شبکه آموزش هم در تابستان، رویکرد آموزش حرفه‌ای ، کاربردی و عملی دارد که می‌تواند گزینه خوبی برای انجام کاردستی برای نوجوانان و جوانان باشد. برای تقویت حس نوستالژی و خاطره بازی هم دو شبکه نهال و پویا را دنبال کنید.


لابلای کارتون‌های جدید، می‌توانید کارتون‌های قدیمی را هم ببینید. نهایتا اینکه اگر دوست دارید فقط بشنوید و رادیو، دم دستتان نیست، سراغ تلویزیون بروید و رادیو نما را دنبال کنید که چند ماهی است فعال شده. تصاویر ثابت و تا حدی مرتبط به موضوعات رادیویی در قالب نمایه تصویری در کنار کانال‌های تلویزیونی، روی گیرنده‌ها، قابل رویت است. تنوع برنامه‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیون به حدی است که باید برای پیدا کردن برنامه دلخواه‌تان، سری به سایت‌های مخصوص هر شبکه بزنید تا دست‌تان بیاید چه چیزی قرار است پخش شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها