رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 272791

حجامت؛ موثرترین درمان برای آلرژیهای فصلی

ساعت 24-‌کارشناس طب سنتی گفت: حجامت تاثیر بسزایی در درمان آلرژی‌ها به خصوص آلرژی فصلی دارد.

حجامت
محمدرضا نصرتی اظهار کرد: انجام حجامت مخصوص آلرژی، در مراکز مورد تایید حکمای طب سنتی و زیر نظر طبیب طب سنتی تاثیر بسزایی در درمان آلرژی داشته و کمک شایانی به رفع علایم آزار دهنده این بیماری خواهد کرد.


وی آلرژی‌های فصلی را واکنش غیر طبیعی و بعضا طبیعی بدن در مقابل مواد طبیعی و غیر طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: آلرژی فصلی نوعی بیماری است که محصول استفاده بشر از آلایندههای شیمیایی و کشاورزی بوده و به عبارت دقیق می‌توان گفت، استفاده مستمر بشر از مواد تراریخته و محصولاتی که به سموم کشاورزی آلوده است، سطح ایمنی بدن را در مواجهه با مواد طبیعی و غیر طبیعی به شدت به چالش کشیده و با علایم چون ترشحات حلق و بینی و چشم سبب ایجاد ناراحتی‌های تنفسی می‌شود.

‌نصرتی، تغذیه را نیز از راه‌های مهم در درمان عنوان کرد و گفت: اجتناب از خوردن غذاهای کارخانه‌ای، غذاهای کنسروی، گوشت گاوی و مرغ، میوه‌های هورمونی، روغن های نباتی، شکر، نمک یددارو چای سیاه ‌از بهترین راه‌های درمان و پیشگیری از ابتلا به آلرژی های فصلی است.

وی ادامه داد: عدم مصرف میوه‌ها در غیر فصل آن به رفع علایم و درمان آلرژی‌های فصلی کمک می‌کند، به طوری‌که طبیبان طب سنتی و حکمای طب ایرانی نیز همیشه بر مصرف هر میوه در فصل مخصوص آن توصیه می‌کنند.

کارشناس طب سنتی ترکیب سیاه دانه وعسل را در طب سنتی از دیگر راه‌های درمان این بیماری نام برد و تصریح کرد: ترکیب این دو مواد به نسبت یک به سه از داروهای مهم در خصوص عوامل کاهنده و درمان کننده آلرژی‌های فصلی در طب سنتی است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها