رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 272839

انتخابات پارلمانی سرنوشت‌ساز آلبانی آغاز شد

ساعت24-در پی مصالحه ۲ حزب سیاسی بزرگ آلبانی، انتخابات پارلمانی مهم و سرنوشت‌ساز این کشور امروز یکشنبه در حوزه‌های اخذ رای سراسر آلبانی آغاز شد.

انتخابات پارلمانی آلبانی امروز یکشنبه در پی مصالحه دو حزب سیاسی بزرگ این کشور و دستیابی به یک نقشه‌راه در راستای پیوستن به اتحادیه اروپا در حوزه‌های اخذ رأی سراسر این کشور آغاز شد.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، طبق نظرسنجی‌های برگزار شده در این کشور، «ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی که رهبری حزب سوسیالیست این کشور را بر عهده دارد، سعی دارد کشورش را در مسیر اتحادیه اروپا قرار دهد و برای این منظور باید 70 کرسی پارلمان و اکثریت آراء را از آن حزب خود کند.

طبق همین نظرسنجی‌ها، حزب سوسیالیست ادی راما در مقایسه با حزب رقیب خود یعنی حزب دموکرات آلبانی از شانس بیشتری برای کسب کرسی‌های پارلمان برخوردار است.

از سوی دیگر «لولزیم باشا» رقیب ادی راما که ریاست حزب راست میانه دموکرات آلبانی را بر عهده دارد، همچون رقیبش طرفدار پیوستن آلبانی به اتحادیه اروپاست اما نخست‌وزیر کنونی را به غفلت اقتصادی و عدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر متهم می‌کند.

بنابر اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات آلبانی، نمایندگان 18 حزب برای کسب کرسی در پارلمان 140 کرسی این کشور ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از 5 هزار ناظر بر روند برگزاری این انتخابات نظارت خواهند داشت که 896 نفر از آن‌ها ناظران خارجی هستند.

از مجموع 18 حزب شرکت کننده در این انتخابات، سه حزب سیاسی شامل حزب سوسیالیست آلبانی، حزب دموکراتیک آلبانی و جنبش سوسیالیست برای همگرایی آلبانی احزاب اصلی هستند که برای کسب کرسی‌های پارلمان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

این انتخابات که پیشتر برای روز 18 ژوئن پیش‌بینی شده بود، به دلیل تحریم احزاب مخالف به تعویق افتاد و نهایتا در پی توافق دو حزب بزرگ سیاسی آلبانی یعنی حزب حاکم سوسیالیست و حزب مخالف دموکرات به 25 ژوئن (امروز) موکول شد.

برگزاری این انتخابات از آن جهت حائز اهمیت است که انتخابات آزاد و عادلانه و اجرای اصلاحات قضائی در این کشور می‌تواند اتحادیه اروپا را متقاعد کند که آلبانی به عنوان یکی از کشورهای عضو ناتو آمادگی شروع مذاکرات پیوستن به این اتحادیه را دارد.

آلبانی در تلاش است که اواخر سال جاری میلادی مذاکرات مربوط به پیوستن به اتحادیه اروپا را آغاز کند تا در این مسیر از کشورهای بالکان غربی عقب نماند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها