رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 272856

رییس کل دادگستری استان تهران: دستگاه قضایی برابر برخی حمله‌ها و توطئه‌ها با ادعای حقوق بشری فریب نمیخورد

ساعت24-رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه پاسخ قاطعانه پاسداران عزیز اسلامی در حمله موشکی به قرارگاه تروریست ها در دیرالزور، اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را نشان داد گفت که پاسخی به کوته فکری کسانی است می گفتند امروز روز مذاکره است نه موشک.

+65456+
غلامحسین اسماعیلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام تا انقلاب اسلامی، اسلام را در بین تمام مکاتب فکری و عقیدتی و ادیان الهی به عنوان برترین دین آسمانی برشمرد و تصریح کرد: اسلام آمده است تا انسان ها را از دوراهی جهالت و گمراهی به بصیرت و صراط مستقیم رهنمون سازد. تحول در انسان و حرکت او از مسیر خودخواهی و جدا شدن از آن و رفتن به سمت خداخواهی و دگرخواهی از مهمترین شاخصه های این دین آسمانی است.

وی ادامه داد: رمضان ماه نزول قرآن، عبادت، بندگی، ماه صیام و قیام است و انسان را به اوج این قله می رساند و جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس تبلور عینی آثار و برکات اسلام در ماه مبارک رمضان است و مردم مسلمان در یک ماه عبادت، بندگی، تلاوت قرآن، دعا، راز و نیاز و روزه داری در تمامی ایام این تکالیف را انجام دادند تا اثبات نمایند با روزه و شب زنده داری به یاد سایر انسان های مظلوم، دربند و نیازمند کمک به دیگر همنوعان خودشان هستند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز موضوع فلسطین و قدس، مساله اصلی جهان اسلام است. نه تنها امروز بلکه تا زمانی که فلسطین و مسجدالاقصی از دست اشغالگران رژیم صهیونیستی آزاد شود و رژیم غاصب صهیونیستی از بین برود باز هم تا همیشه ایام، مساله فلسطین و قدس، مساله اصلی جهان اسلام و همه مسلمانان خواهد بود، اهمیت مساله قدس و بیت المقدس برای ما هم دارای بعد انسانی اسلامی و عقیدتی و سیاسی و بین المللی است.

وی افزود: اشغال وطن، سرزمین، خانه و منزل عده‌ای مسلمان و مظلوم توسط گروهی وحشی صفت، بیگانه و از خدا بی خبر و آواره نمودن میلیون ها انسان و تخریب منازل و باغات و مزارع مردم فلسطین و قتل و غارت انسان های بیگانه و کودک کشی در فلسطین و نوار غزه، اختصاص به مسلمان بودن ندارد؛ بلکه دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. مگر می شود انسان بود و این همه ظلم و ستم به همنوعان خود را توسط عده ای مشاهده نمود و سکوت اختیار کرد، آن هم توسط عده ای بی هویت و از خدا بی خبر که در این سرزمین هیچ سهمی و نقشی نداشته و اصلاً مردم این سرزمین نیستند و مهاجرانی هستند که با حمایت استکبار، انگلیس و آمریکا و توسط حامیان آنها در منطقه به این سرزمین مهاجرت داده شده اند.

رییس دادگستری استان تهران تصریح کرد: ما فراموش نکرده ایم، تاریخ کهن سرزمین فلسطین را و ما به نسل های فعلی و آینده هم انتقال خواهیم داد که ای نسل جوان در ایران اسلامی و اقصی نقاط عالم، بدانید که سرزمین فلسطین از آن فلسطینیان بوده و خواهد بود.

وی مطرح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ و با زعامت امام امت عظیم الشان و شما ملت همیشه بیدار نور امید در دیدگان مردم مظلوم فلسطین، نوار غزه و کرانه باختری بازگشت و امیدوار شدند که می شود با رهبری این امام عزیز و وجود دلسوزی که مردم عزیز ایران و جهان اسلام نسبت به هم نوعان، مسلمانان و نجات این مظلومین دارند روزی فراهم آید و رژیم غاصب صهیونیستی از بین بروند و آنان بتوانند به خانه و کاشانه خویش بازگردند.

اسماعیلی با بر شمردن زمینه ایجاد روز قدس متذکر شد: در رمضان سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی (ره) جمعه آخر این ماه را روز جهانی قدس و روز حمایت مسلمانان از مردم فلسطین، لبنان و قبله اول مسلمانان اعلام فرمودند و امروز ۳۸ سال است که مردم همیشه در صحنه در این روز به حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم و ستم کار بر می خیزند.

رئیس کل دادگستری استان تهران مساله فلسطین را برای مسلمانان دارای بعد اسلامی و عقیدتی دانست و افزود: مگر می شود انسان بود و فلسطین را فراموش کرد ، مردم غزه و لبنان را نادیده انگاشت ؛ اما از نظر اسلامی و عقیدتی فلسطین و بیت المقدس برای ما احترام ویژه ای دارد و مساله اصلی ماست؛ چرا که در اسلام هم انسانیت حرمت دارد و هم اموال و سرزمین مردم در هر کجای عالم که باشد و ما پیرو آن مکتب هستیم که پیامبر عظیم الشان اسلام فرمود «آن کسی که شب را به صبح برساند و اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد، بویی از اسلام نبرده است و کسی که فریاد مظلومیت مظلوم را بشنود و سکوت اختیار کند، بویی از انسانیت نبرده است».

وی افزود: البته در کنار مساله انسانیت موضوع مسجد الاقصی و قدس عزیز برای ما اهمیت ویژه ای دارد؛ چرا که فلسطین سرزمین ادیان و پیامبران بزرگ اسلامی است و فلسطین و کنعان، سرزمین یعقوب پیامبر، یوسف ابراهیم خلیل، موسی کلیم و عیسی پیامبر بزرگ خداست و بیت المقدس قبله اول ما مسلمانان جهان است و مگر ما می توانیم از سرزمین انبیا و قبله اول مسلمانان جهان چشم بپوشیم. ما مسجدالاقصی را حرم امن الهی می دانیم و امروز همانگونه که بر نمی تابیم در حرمین شریفین و مکه عزیز کسی معترض این دو حرم امن الهی بشود، حساب مدینه و حرم امن الهی از آل سعود و حکومت ننگین و کودک کش جداست و ما اجازه نداده و نخواهیم داد که هیچ یک از این حرم های مقدس تحت سلطه دشمنان دین خدا قرار بگیرد.

وی مساله قدس و بیت المقدس و مسجد الاقصی را برای مسلمانان همانند حرم امن الهی دانست و تاکید کرد: مساله رژیم صهیونیستی که امروز در دنیا به نماد اشغالگری و تروریسم دولتی، کودک کشی، تجاوزگری، وحشی گری، عامل اصلی بی ثباتی منطقه و تفرقه امت اسلام شناخته شده، در برابر دشمنی با این خصوصیات و ددمنشی ها و خوی و خصلت وحشی گری ببیند و به مقابله با اهداف او برنخیزد و درود بر شما ملت عزیزی که خوب شناختید هم مظلومیت فلسطین و مسلمانان و هم دشمنی دشمنان را و امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای حمایت از این مردم مظلوم و برای مقابله با این رژیم جعلی به میدان آمدید.

رییس کل دادگستری استان تهران نیاز امروز جهان اسلامی را وحدت و یکپارچگی مسلمانان دانست و تاکید کرد: امروز جهان اسلام نیازمند مقاومت و پایداری ، اقتدار و صلابت در برابر دشمن و نیازمند دشمن شناسی و مقابله با توطئه های اوست و روز جهانی قدس در ایران اسلامی و جهان اسلام نماد وحدت مردم و انسجام و مقاومت و پایداری است و نماد اقتدار و صلابت؛ همانگونه که ما در ایران اسلامی نمادهای دیگری نیز در این زمینه داریم نظیر ۲۲ بهمن ، حضور در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای ، حمایت از اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و حمایت از حمله موشکی دلیر مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لانه تروریست ها به دیرالزور و نمادهای متعدد دیگر و امروز اشخاص و افرادی نیز نماد این وحدت، انسجام و اقتدار ما هستند شهدایی مانند شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی (ره) ، عماد مغنیه ، حسن تهرانی مقدم ( پدر علم موشکی ایران اسلامی) و شهدای زنده ای داریم که هر کدام عامل وحدت و انسجام مردم ماست مانند مجاهدت بزرگوار سید حسن نصرالله ، سردار قاسم سلیمانی و همه مدافعان گمنام حرم اهل بیت و همه سربازان گمنامی که امنیت را برای کشور ما تامین کردند.

وی ادامه داد: اما همه این نمادها که ما برای آنها شان قائل هستیم چه نمادهای مناسبتی ایام الله و چهره ها و افراد شاخص موجود در جامعه ما، همه این نمادها نیازمند محور و شاخص است و زمانی این نمادها ارزش دارد که بر حول محور و شاخص امامت و ولایت بچرخد و بر محور ولایت به عنوان اهم مسائل دینی ما اجتماع کند. اگر هر کدام از این شاخص ها از مسیر ولایت جدا شد دیگر برای مردم ، جامعه و کشور ما ارزشی نخواهد داشت و ما جدای از ولایت و آثار و تبعات سوء، آن را از صدر اسلام تا امروز تجربه کرده ایم و برکت ولایت مداری در انقلاب اسلامی ایران و در پیروزی انقلاب و در سال های دفاع مقدس در ایام امامت و رهبری امام عظیم الشان و در ایام امامت و زعمامت رهبری فرزانه انقلاب ، خلف صالح و شایسته امام راحل، مقام عظمی ولایت امام خامنه ای به وضوح دیده‌ایم.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت سایر کشورهای اسلامی گفت: امروز ما وضعیت سایر کشورهای اسلامی نظیر عراق ، سوریه ، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی را نظاره می کنیم و می بینیم آنجا هم اسلام و مسلمانی است و انقلاب های زیادی در کشورهای مختلف رخ داده و آنچه انقلاب، نظام و نهضت ما را از دیگر کشورها متمایز ساخت و زمینه اقتدار و سربلندی ما و باعث عزت جامعه اسلامی شده و در این عالم وانفسا شاهد هستیم امنیت پایدار در کشورمان است. تفاوت اصلی ما این است که در ایران نمادهای وحدت و انسجام حول محور ولایت گرد آمده اند و این محور مانند نخ تسبیح دیگر اعضاء را به هم ارتباط داده است و با این انسجام اسباب موفقیت و سربلندی را بوجود آورده و امروز حقانیت تفکر و بصیرت انقلابیون و دگرخواهان در برابر کسانی که می گویند نه غزه و لبنان آشکار شده و مردم ما به خوبی دریافته اند که ما هم باید هم ایران اسلامی را داشته و در کنار آن به فکر غزه و لبنان باشیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به حادثه تروریستی دوازدهم رمضان تهران مطرح کرد: این حرکت تروریستی، بصیرت نیروهای انقلابی و رهبر بصیرمان را به رخ جاهلان کشاند و بصیرت رهبر انقلاب را به نمایش گذاشت؛ چرا که وظیفه دفاع از مظلوم را داریم، بلکه اگر مدافعان حرم و مستشاران نظامی ما به عراق و سوریه نرفته بودند و دشمن را وراء مرز زمین گیر نکرده بودند ، تا امروز ده ها و صدها حادثه تروریستی جان خراش در ایران ما رخ می داد. امروز اقدام شجاعانه و پاسخ قاطعانه پاسداران عزیز اسلامی در حمله موشکی به قرارگاه تروریست ها در دیرالزور، اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را نشان داد و سیلی محکمی بر گوش دشمنان زد که دیگران نیز صدای آن را شنیدند و البته پاسخی به کوته فکری کسانی است می‌گفتند امروز روز مذاکره است نه موشک.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی و تشکر از دستگاه دیپلماسی جهوری اسلامی و مذاکره کنندگان در بخش های مختلف تصریح کرد: ما امروز اعلام می کنیم آنچه که به شما عزت ، اقتدار ، سربلندی داده و باعث شده که بتوانید در برابر جهان کفر بایستید و گفت‌وگو کنید این توان بی دلیل نیروهای اسلامی و انقلابی ایران است و با تکیه بر این توان و اقتدار بدست آمده از حمایت مردم مسلمان و با اتکا به خدای متعال که او حامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان است، فریب دشمن را نخورید و به او اعتماد نکنید و در برابر او کوتاه نیایید و بدانید هر میزان شما با توان و اقتدار بیشتر در این حوزه وارد بشوید، موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به هوشیاری در برابر دشمنان بیان کرد: مردم عزیز باید بدانند دشمن امروز دست از دشمنی با ما بر نداشته و از اعتقاد و دین باوری ما روی بر نمی‌تابد، از روز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توطئه های دشمن با ما آغاز و تمام شدنی هم نیست و روزی جنگ، تحریم و توطئه نفوذ را بر ما تحمیل کرد. امروز دشمن جنگ سخت و نرم را با هم در آمیخته است و برنامه اصلی استکبار جنگ نرم است که در این زمینه به ایادی دست نشانده های خودش کشورهای منطقه و به تروریست های دست پرورده خودی آموزش داده که جنگ سخت نیابتی را توام با جنگ نرم در برابر ما بکار گیرد و هدایت جنگ نرم را استکبار جهانی و آمریکا مستقیماً خود بر عهده دارد و عملیات جنگ سخت را به دست اندرکارانش در منطقه واگذار کرده است و نیازمند آن هستیم که در برابر جنگ نرم دشمن حواسمان به نفوذی ها باشد تا به ارکان حکومت و حاکمیت ما وارد نشوند و هم در برابر جنگ سخت او توان بازدارندگی خودمان را افزایش بدهیم.

وی ادامه داد: امروز نفوذ در حاکمیت و بکارگیری برخی از مدیران سست عنصر، ضعیف النفس و تحمیل برنامه هایی مانند سند ۲۰۳۰ و اعطای تابعیت مضاعف به برخی از افرادی که سابقاً دارای مناصب مدیریتی بوده اند یا فعلاً دارای جایگاه های مدیریتی هستند، حکایت از توطئه های دشمن دارد یعنی کسی که دعوت نامه از کشورهای آمریکا، کانادا و فرانسه را می پذیرد، دل در گرو کشور و مردم این سرزمین ندارد و چنین افرادی نمی توانند برای این مردم انقلابی خادمان شایسته ای باشند و مردم ما در برابر این امور کوتاه نخواهد آمد و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران عزمی راسخ دارد چه در برابر تروریست ها و جاسوس ها و عناصر سست عنصری که دل در گرو دیگران دارند و چه در برابر آنان که در فتنه ۸۸ وابستگی خویش را نشان دادند و یا در تدارک فتنه های دیگر هستند.

اسماعیلی تاکید کرد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و صلابت و با کمک دستگاه های امنیتی و انتظامی و دیگر پاسداران این مرز و بوم به وظیفه انقلابی خودش در برابر این عناصر خودفروخته اقدام کرده و در آینده نیز اقدام شایسته انجام خواهد داد و فریب برخی از حمله‌ها و توطئه ها را با ادعای حقوق بشری نخواهد خورد و ما ببینیم که امروز داعیه داران حقوق بشر در فلسطین، یمن و سوریه چه می کنند و ما هرگونه رفتار کنیم آنان در مجامع بین المللی به دنبال این می گردند که علیه ما قطعنامه صادر کنند و حتی با حضور گسترده و حماسه ساز مردم عزیز ما در انتخابات ریاست جمهوری و لبیک به ندای رهبر فرزانه، بلافاصله تحریم های جدیدی را برعلیه ما وضع کردند و رفتار دشمن با ما معلوم است و باید تکیه، اعتماد و باورمان به مردم مان و جوانان و منابع مان در داخل سرزمین ایران اسلامی باشد و از دشمن نترسیم و نهراسیم که اگر با هم باشیم و اتحاد داشته و از دشمن نترسیدیم، پیروز این میدان خواهیم بود و علاوه بر این باید صبور، مقاوم و پایدار باشیم و خودمان را برای مقابله با توطئه های دشمن مهیا و تقوا پیشه کنیم و مطمئن باشیم که فقط در این صورت پیروز خواهیم بود.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها