رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 272914

علم‎الهدی: کسانی که بیبندوباری و توسعه منکرات را به‌عنوان شادی جوان مطرح میکنند، دروغ‌گو هستند/ برخورد انتظامی با بیحجابی امری بیثمر و اشتباه است/ چنانچه مسئولان بگویند نسبت به فضای مجازی مسئول نیستیم بی‎ناموسی آزاد می‎شود

ساعت24- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آزادسازی فضای مجازی، عدم اعمال محدودیت و مدیریت بر این فضا نوعی ابزار برای براندازی اسلام و شرافت پیامبر اکرم(ص) است.

علم الهدی
خطیب نماز عیدفطر مشهد گفت:فضای مجازی عین فضای حقیقی است، فضای بازی که نه نوامیس مردم، نه دختر، نه پسر و نه فرهنگ و فکر اسلامی مردم امنیت ندارد، چطور می‌شود مسؤولین ما اظهار کنند ما مسؤول نیستیم و باید فضای مجازی باز باشد.

حجت السلام علم‌الهدی صبح امروز در خطبه دوم نماز عید سعید فطر در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، ضمن تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: یک ماه در عبودیت و بندگی خدا بر ما گذشت، امروز را تبریک عرض می‌کند خدمت همه شما به‌ویژه عزیزانی که در این ماه مبارک در خیرات بسیار فوق‌العاده‌ای موفقیت داشتند.

او ادامه داد: در این شهر و این استان مخصوصاً در مناطق حاشیه شهر و مناطقی که قشر آسیب‌پذیر در آنجا سکونت داشتند، خدمات بزرگ و اقدامات عظیم و قابل‌توجهی از نظر رسیدگی بین اقشار هم از طریق آستان قدس رضوی و هم به‌وسیله افراد خیر و نهادهای انقلابی ما صورت گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: از این‌همه محبت‌ها، خیرات و مبراتی که شما خواهران و برادران و شما مسؤولین نظام نسبت به فقرا و قشر آسیب‌پذیر در این ماه داشتید، کمال تشکر و امتنان دارم؛ سفره پربرکت و پرفضیلت درگاه وجود اقدس ثامن‌الحجج (علیه‌السلام)، خوشبختانه هر شب و هر روز در این آستان مقدسه پهن بود و ارادتمندان، زائران و مجاوران این درگاه از آن متنعم بودند، با یک جلالت و عظمت و حلاوتی که وجود داشت.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در روستاها، حاشیه شهر و در نقاط مستضعف نشین، سفره‌هایی وسیع و گسترده به‌وسیله آستان قدس پهن شد که افطاری همه‌روزه را در حرم مطهر به‌صورت دو برابر آن‌هم در منازل و کنار خانواده‌ها این سفره را گستراندند، از همه دست‌اندرکاران این آستان مقدسه، از تولیت عظمای آستان قدس و همه خدمتگزاران درگاه مقدس رضوی در این خدمتگزاری که به خرج دادند مخصوصاً در گسترانیدن سفره دوم در نقاط دوردست و نقاط آسیب‌پذیر کنار خانواده‌هایی که دورهم بودند، متشکرم، اجر همه شما با وجود مقدس امام زمان (علیه‌السلام)، مجموعه این خدمات به حساب جلالت مولایمان علی بن موسی‌الرضا گذاشته می‌شود و این عمل، به انجام رسیدن یک خدمت خالصانه در درگاه وجود اقدس ثامن‌الحجج (علیه‌السلام) هست.

تبیین خصوصیت دعای قنوت نماز عید سعید فطر

علم‌الهدی به تبیین عبارتی از دعای قنوت نماز عید فطر پرداخت و گفت: خصوصیت دومی که این جمله دعای قنوت برای ما ثابت می‌کند در تبیین ماهیت روز عید، خصوصت دوم، این است که به درگاه خدا عرضه می‌داریم «الَّذی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَلِمـُحَمَّد صلی الله علیه وآله ذُخراً وَشَرَفاً وَکَرامَةً وَمَزیداً»، خدایا امروز را برای پیغمبر تو ذخیره قرار دادی و برای پیغمبر سرمایه شرافت آفریدی و برای پیغمبر، توسعه و زیادتی بر عظمت رسول‌الله امروز را خلق کردی، این ذخر و شرف و مزیدی که در این دعا می‌گوییم که امروز مربوط به پیغمبر است، ذخر پیغمبر است، ذخر پیغمبر به این است که نسل ما به‌عنوان ذخایر عرصه اسلام و دلدادگی رسول‌الله تربیت بشوند و نسل ما به ما در ارادت و وابستگی به دین اسلام و این آیین و ارزش‌های این دین، متصل شوند، در این صورت امروز ذخر است.

او افزود: برادران، خواهران، ما در این قنوت نماز عید فطر به خدا اعلام کردیم سه مسؤولیت برای ما وجود دارد، مسؤولیت اول به‌عنوان ذخیره برای پیغمبر، نسلی را به وجود آوردن که نسل محمدی باشد، این نسل دلداده رسول‌الله باشد، شما در برابر عزیزان و جوانانتان غیر از اینکه فرزندان شما هستند و باید به‌عنوان عناصر مؤمن پرورش پیدا کنند، یک مسؤولیت در برابر پیغمبر دارید که این‌ها را ذخیره رسول‌الله تربیت کنید، اگر این‌ها ذخر پیغمبر شدند، شما مسؤولیت خود را انجام دادید.

مسؤولان نمی‌توانند نسبت به ناامنی اخلاقی فضای مجازی بی‌تفاوت باشند

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امروز با توسعه عناصر و عوامل و اسباب ناهنجاری‌هایی که در اثر توسعه صنعت الکترونیک در میان خانواده‌های ما به وجود آمده، با این وضع ماهواره‌ها، اینترنت و ارتباطات فضای مجازی، ذخر برای پیغمبر تربیت کردن کار آسانی نیست، مسؤولین نظام ما باید توجه داشته باشند که این کشور، کشور رسول‌الله است، نباید ابزار توسعه عداوت و دشمنی با پیغمبر و ابزار براندازی پیغمبر در این کشور و مملکت ما توسعه پیدا کند و آنان بی‌تفاوت به این مسئله توجهی نداشته باشند.

ایشان ادامه داد: این آزادی فضای مجازی درصورتی‌که همه نوع محدودیت سازی برای ما امکان دارد، اینکه نسل جوانمان را در یک فضای باز خطرناک مسموم به فرهنگ بیگانه بسپاریم و به لاابالی‌گری‌های جریان‌های غربی این‌ها را بسپاریم، این درست نیست، اگر بنا شد در فضای حقیقی این مملکت ناامنی برقرار شد، اگر بنا شد در کوچه و خیابان ما بی‌ناموسی آزادانه باشد، ناموس مردم امنیت نداشته باشد، جان و خانواده مردم امنیت نداشته باشد، آیا مسؤولین نظام می‌توانند بگویند ما مسؤول نیستیم، هر بلایی می‌خواهد به سر مردم بیاید؟

نوامیس، فرهنگ و فکر اسلامی در فضای باز مجازی امنیت ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خطرات فضای مجازی بدون نظارت برای نسل‌های کشور، تصریح کرد: فضای مجازی عین فضای حقیقی است، فضای بازی که نه نوامیس مردم، نه دختر، نه پسر و نه فرهنگ و فکر اسلامی مردم امنیت ندارد، چطور می‌شود مسؤولین ما اظهار کنند ما مسؤول نیستیم و باید فضای مجازی باز باشد درحالی‌که برای ما وسایل، اسباب و ابزار آن آماده است که در فضای مجازی امنیت ایجاد کنیم؛ نسلی را به‌عنوان ذخر پیغمبر حفظ کنیم، تربیت کنیم، ذخرأ و شرفأ، امروز روز شرافت پیغمبر است، شرافت پیغمبر در کشور و جامعه ما به توسعه ارزش‌های پیغمبر است، به توسعه فرهنگی پیغمبر است، خواهرم، تو با چادر سرت و با حجابت، عامل ایجاد شرافت برای پیغمبر در این دنیا هستی، اگر چادر و حجاب تو شرافت برای پیغمبر ایجاد نمی‌کرد، دشمنان پیغمبر در بلاد خودشان این چادر و حجاب را منع نمی‌کردند.

او افزود: شما در مسلمانی خود هر عملی را می‌خواهید انجام دهید، منع نمی‌کنند، حتی اذان از مناره‌های مساجد شهرها بلند می‌شود و جلوی آن را نمی‌گیرند اما جلوی حجاب شما خانم مسلمان را آنجا می‌گیرند چون شرافت پیغمبر در حجاب تو است، در مقابل ارزش‌های پیغمبر و ارزش‌های فرهنگی پیغمبر است و بزرگ‌ترین ضامن حفظ ارزش‌های فرهنگی پیغمبر، حجاب شما خواهر و دختر من است، سعی کنید حجابتان را رعایت کنید.

برادر و خواهر متدین، چرا در برابر بی‌حجابی و بدحجابی ساکتید؟!

نماینده ولی‌فقیه با انتقاد از بی‌تفاوتی جامعه نسبت به توسعه بی‌حجابی، عنوان کرد: کسانی که در مقابل مسئله بی‌حجابی و بدحجابی در عرصه جامعه ما از یکایک مردم ما، از مسؤولین و مأمورین نظام ما بی‌تفاوت باشند و بی‌احساس باشند، در مبارزه با شرافت پیغمبر بی‌تفاوت‌اند، در مقابل به اهانت به رسول‌الله بی‌تفاوت‌اند، چطور می‌شود آرام بگیریم، امربه‌معروف و نهی از منکر نکنیم؟ تا حرف می‌زنیم، یک عده متدینین، برادران و خواهران شکایت بی‌حجابی و بدحجابی را به بنده می‌کنند، برادر و خواهر من، منی که دارم داد می‌زنیم، تو چرا ساکتی؟

بی‌حجابی زیاد شده چون جامعه بی‌تفاوت است

او تشریح کرد: می‌گویند بی‌حجابی در جامعه زیاد شده، بله که زیاد شده، چون تو بی‌تفاوتی، چون تو خاموشی، تو در مقابل چند زن بدحجاب اعتراض کردی؟ تو در مقابل چند قلم بی‌عفتی از مرد و زن، جوان و پیر در خیابان در اماکن عمومی ایستادی و مقاومت کردی و مخالفت کردی؟ می‌گویند در گوشه صحن امام رضا، خانمی را دیدم چادر از سرش برداشته بود، با آرایش، بدحجاب کنار صحن با یک مردی که شوهر یا برادرش بود صحبت می‌کرد، گفتم تو آن را دیدی، تو چه‌کار کردی؟ فقط آمدی به من بگویی؟ چرا بی‌تفاوتی؟

یعنی چه نیروی انتظامی جلوی بدحجابی را بگیرد؟

علم‌الهدی، برخورد انتظامی با بی‌حجابی را امری بی‌ثمر و اشتباه دانست و گفت: می‌گویند نیروی انتظامی بیاید جلوی بدحجابی را بگیرد، ما این را تجربه کردیم، رضاخان کافر ملعون با پاسبان و آژان و مأمور خواست زنان را بی‌حجاب کند، نتوانست، یعنی چه نیروی انتظامی بیاید جلو بگیرد؟ یعنی فرمانده نیروی انتظامی به آقا پسر افسر وظیفه ۲۱ ساله‌ای که زن ندارد و مجرد است، او را بفرستی سراغ یک دختر بدحجاب آرایش‌کرده کنار خیابان؟ این‌طور می‌خواهند جلوگیری کنند؟

او با تأکید بر اینکه همه جامعه نسبت به حفظ شرافت پیغمبر و ارزش‌های اسلام مسؤول هستیم، اظهار کرد: برادران، خواهران، همه ما مسؤولیم، همه ما موظفیم چون همه ما به شرافت پیغمبر می‌اندیشیم و شرافت پیغمبر در حفظ ارزش‌های اسلام است، این‌هایی که دم از نشاط جوان می‌زنند، این‌هایی که بی‌بندوباری و لاابالی‌گری و توسعه منکرات شرعیه را به‌عنوان شادی جوان مطرح می‌کنند، همه دروغ‌گو هستند. «تکبیر»

کسانی که بی‌بندوباری و توسعه منکرات را به‌عنوان شادی جوان مطرح می‌کنند، دروغ‌گو هستند

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: دروغ می‌گویند که به فکر شادی جوان هستند، فکر سرنوشت جوان نیستند، فکر اشتغال جوان نیستند، فکر زندگی و ازدواج جوان نیستند، فقط فکر این هستند که جوان شاد باشد آن‌هم با بی‌بندوباری و منکرات شرعیه، آنان می‌خواهند جوان را استثمار کنند، می‌خواهند جوان را دنبال سر خودشان بکشند در اردوکشی‌های سیاسی از نسل جوان استفاده کنند، این‌ها فکر شادی جوان نیستند.

می‌خواهند جوان را برای اردوکشی سیاسی استثمار کنند

او افزود: امام بزرگوار ما و مقام معظم رهبری در طول ۳۸ سال عمر انقلاب از همه بیشتر دم از جوان زدند ولی دم از اشتغال جوان، علم و دانش جوان، دم از نهادهای دانش‌بنیان برای جوانان زدند، دم از تحصیل، ازدواج، کار و سرمایه جوان زدند، نگفتند فقط شادی جوان، این‌ها فکر جوان‌اند؟ این‌هایی که نه از ازدواج جوان، نه از سرنوشت و اشتغال جوان کاری ندارند، می‌خواهند یک‌مشت منکرات شرعیه را در مملکت راه بیندازند که یک عده جوان را دنبال خودشان بکشند برای اردوکشی سیاسی.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اولویت‌های جوانان و نیازهای اجتماعی آنان، گفت: جوان هیچی ندارد آن‌وقت شادی دارد؟ جوانی که نان ندارد، شغل ندارد و بیکار است، دختر و پسر جوان مجردی که دارند زندگی می‌کنند، از ایجاد سرپناه و لانه‌ای که بتوانند در آنجا در کنار هم زندگی کنند، هم لذت ببرند، هم خوش باشند و زندگی آرام داشته باشند، محروم است، آن‌وقت می‌خواهید با یک لاابالی‌گری‌ها، بی‌بندوباری‌ها و مفاسد اخلاقی آنان را شاد کنید؟ این مبارزه با شرافت پیغمبر است چون ارزش‌های پیغمبر و ارزش‌های فرهنگی پیغمبر را زیر سؤال می‌برید.

وظیفه ما، مجاهده در مقابل قدرت‌یابی و چپاول دشمنان اسلام است

او تصریح کرد: و نکته آخر، «وَمَزیداً»، خدایا امروز را روز توسعه رسالت رسول‌الله قرار دادی و با همه عناصر ناپاکی که در خط مقابله با پیغمبر و توسعه اسلام پیغمبر هستند، ما وظیفه مجاهده داریم تا روی کره زمین ناپاکانی که می‌خواهند جلوی توسعه اسلام را بگیرند و کشور و دنیا را برای خودشان یک پایگاه قدرت‌یابی و پایگاه لذایذ نفسانی، دزدی و چپاول قرار بدهند، باید با این‌ها مبارزه کنیم چون رسالت رسول‌الله به این مسئله بستگی دارد.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها