رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 272924

سیان‌ان: نگرانی مقامات آمریکا از گسترش جنگ واشنگتن در سوریه با ایران

ساعت24-شبکه سی‌ان‌ان با ادعای این‌که «ایران به دنبال ایجاد منطقه‌ای تحت کنترل خود از تهران تا بیروت است»، گزارش داد: مقامات آمریکا نگرانند که واشنگتن درگیر جنگی منطقه‌ای گسترده با سوریه و ایران شود.

style="text-align: justify;">به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، زمانی‌که آمریکا در سال 2014 حمله‌ای هوایی علیه داعش در سوریه انجام داد، دولت آمریکا اعلام کرد که وارد باتلاقی که جنگ داخلی سوریه است و تاکنون جان صدها هزار نفر را گرفته نخواهد شد اما اکنون نگرانی‌هایی جدی در پنتاگون به وجود آمده و گفته می‌شود که ممکن است آمریکا وارد نبرد منطقه‌ای گسترده‌تر، نه تنها با سوریه بلکه با ایران شود. مقامات آمریکایی در خفا نگرانی خود را از تلاش‌های کنونی ایران در جهت ساخت منطقه‌ای برای احاطه بر اوضاع از تهران تا بیروت بیان کرده‌اند؛ چراکه این تلاش‌ها در نهایت منجر به گسترده‌تر شدن جنگ آمریکا به دلیل تهدید نیروهای آمریکایی فعال در جنوب سوریه، در نزدیکی مرز عراق و اردن خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکا به تازگی حضور خود در مناطقی که در آن پایگاه‌های مرزی به نام "مناطق در حال عملیات"وجود دارند را گسترش داده‌اند تا نیروهای محلی رابرای مقابله با داعش آموزش دهند. آمریکا همچنین یک جنگنده سوری و دو پهپاد را که مدعی است ساخت ایران بوده، در منطقه سرنگون کرده است. اکنون نگرانی‌ها از این‌که نبرد علیه داعش در جنوب سوریه به‌طور اجتناب ناپذیر به نبرد با نیروهای طرفدار دولت سوریه و نیروهای مورد حمایت ایران تبیدل شود، افزایش یافته است در حالی‌که تا این تاریخ، برخورد با نیروهای دولتی سوریه و شبه نظامیان مورد حمایت ایران به عنوان دفاع شخصی نامیده شده است. مقام‌های دفاعی آمریکا می‌گویند که تصمیم‌گیری سیاسی بزرگ از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای گسترش این نبرد زمان خواهد برد اما نگرانی بیشتر این است که این رویارویی‌ها در حال تبدیل به نبردی اجتناب ناپذیر هستند.

سی‌ان‌ان در ادامه مدعی شد: نیروهای ایرانی سعی دارند مسیر عبوری از شرق سوریه که پنتاگون آن را به طور غیررسمی "هلال شیعی جدید" می‌نامد، باز کرده و تا مدیترانه نفوذ کنند. اگر این تلاش‌ها به نتیجه برسد، این امر منجر به ایجاد مسیری برای انتقال سلاح و تجهیزات از ایران به حزب‌الله و دیگر گروها می‌شود. آمریکا این مسئله را تهدید جدید برای اسرائیل و اردن می‌داند.

مقامات پنتاگون مدعی‌اند که نیروهای حامی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و گروه‌های مورد حمایت ایران در حال تلاش برای نفوذ بیشتر در شرق سوریه‌اند و نیروهای اسد در حال دستیابی به شهر دیرالزور هستند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که ایران همواره تاکید می‌کند حضورش در سوریه تنها به صورت مستشاری و بنا به درخواست رسمی دولت مشروع این کشور است و هیچ دخالتی در امور دیگر کشورها ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها