رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273024

اپلیکیشن هایی که باید قبل از سفر نصب کنید

اگرچه امروزه به لطف وجود آژانس‌های مسافرتی و تورلیدرهای حرفه‌ای سفر اتفاق ساده و خوشایندی برای همه ماست اما گاه اتفاق می‌افتد که دلمان می‌خواهد با خودروی شخصی یا خودروهای عمومی به دل کوه و جاده زده و نقاط و مناطق جدید را کشف کنیم.

div class="hidden_rate">
روزنامه وقایع اتفاقیه – بهنام رئوف: اگرچه امروزه به لطف وجود آژانس‌های مسافرتی و تورلیدرهای حرفه‌ای سفر اتفاق ساده و خوشایندی برای همه ماست اما گاه اتفاق می‌افتد که دلمان می‌خواهد با خودروی شخصی یا خودروهای عمومی به دل کوه و جاده زده و نقاط و مناطق جدید را کشف کنیم.
بهترین اپلیکیشن‌هایی که قبل از سفر باید روی تلفن همراه نصب کرد
علاوه بر دستگاه‌های موقعیت‌یاب، برنامه‌های کاربردی موبایل کمک بزرگی برای شناسایی موقعیت مورد نظر و دسترسی و محدودیت‌هاست؛ برنامه‌هایی که به ما کمک می‌کنند با آداب و رسوم، مناطق دیدنی و حتی آب‌وهوای مناطق گوناگون آشنا شویم و یک تصویر مجازی از محلی که قصد سفر به آنجا را داریم، ترسیم کنیم.
با توجه به این موضوع در این گزارش ما به معرفی برخی از برنامه‌های کاربردی مناسب سفر و جهانگردی پرداخته‌ایم.
اگر در این مورد کنجکاو هستید این گزارش را بخوانید. شاید خواندن این گزارش شما را هم راهی یک منطقه خوش و آب‌وهوا به دور از دغدغه شهر کند.
Posto
یکی از اپلیکیشن‌های تقریبا جدید در عرصه گردشگری مجازی به‌ویژه برای پیداکردن رستوران‌های خوب و مناسب برنامه کاربردی پوستو است.
بهترین اپلیکیشن‌هایی که قبل از سفر باید روی تلفن همراه نصب کرد
این برنامه کاربردی به هر کشوری که سفر کرده و علایق گردشگری، غذاخوردن، نوشیدن و تفریحی خود را که در آن تعریف می‌کنید، برایتان پیشنهادات خوب در شهر مقصد معرفی می‌کند.
حتی می‌توانید مقصدهای گردشگری که رفته‌اید را از طریق این نرم‌افزار با دیگر دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارید. برای رستوران‌گردی، این اپ توصیه می‌شود.

Foursquare & Swarm

شبکه اجتماعی فوراسکوئر یک استارت‌آپ موبایلی نیویورکی بوده که مبتنی‌بر موقعیت است و مناطق مختلف، مکان‌های عمومی، ادارات، شرکت‌ها و رستوران‌ها با استفاده از جی‌پی‌اس در آن ثبت شده و به دوستانتان این امکان را می‌دهد که از موقعیت مکانی شما آگاه شوند و شما بدانید که آنها کجا هستند. مکان‌های نشان‌گذاری‌شده در فوراسکوئر نه براساس برنامه‌ریزی خاص که به‌طور کلی براساس اطلاعات کاربران جمع‌آوری شده و توسعه‌دهندگان آن هیچ نقشی در تهیه اطلاعات بر عهده ندارند. پایه و اساس کارکردن با این برنامه هم بر Check-in کاربران در مکان‌های مختلف استوار است؛ البته چندی پیش فوراسکوئر تصمیم گرفت فرایند چک‌این‌کردن مکان‌ها را از اپلیکیشن اصلی جدا کرده و آن را بر عهده اپلیکیشن دیگری بگذارد که به این منظور سوارم (Swarm) متولد شد.
بهترین اپلیکیشن‌هایی که قبل از سفر باید روی تلفن همراه نصب کرد
به‌این‌ترتیب، این برنامه صاحب دو اپلیکیشن شد که یکی از آنها فقط برای اضافه‌کردن موقعیت مکانی بود و دیگری که اپلیکیشن اصلی است تنها به جست‌وجوی محل‌ها و بررسی جزئیات مکانی می‌پرداخت. سوارم درواقع برای این زاده شد که کاربرانی را که فقط به قصد چک‌این‌کردن به فوراسکوئر می‌آیند به اپلیکیشن مجزایی هدایت کند، درواقع این افراد کسانی بودند که فقط جنبه سرگرمی ماجرا برایشان جذاب بود و فقط به قصد اطلاع‌دادن موقعیتشان به دوستان و فالوئرهایشان در اپلیکیشن فعال بودند.
حالا این گروه می‌توانستند در برنامه مجزایی که فقط برای آنها طراحی شده بود، فعالیت کنند اما کاربرانی که تمایل داشتند به جست‌وجو در برنامه بپردازند تا مکان‌های مورد نظرشان را پیدا کنند، داده‌ها و اطلاعات موجود را اصلاح کرده و در کل به بهبود وضعیت برنامه کمک کنند و نقش سازنده‌تری داشته باشند، به فعالیتشان در نسخه جدید اپلیکیشن اصلی ادامه دهند. در این نسخه، کاربران باید به‌عنوان گام نخست سلایق و علاقه‌مندی‌های شخصی‌شان را مشخص کنند. مثلا در موارد جزئی‌تر اگر پیتزا دوست دارند یا نوشیدنی خاصی را می‌پسندند و در موارد کلی دنبال مکانی برای گردهمایی هستند یا دنبال جایی با اینترنت مجانی می‌گردند آنها را در این لیست اولیه علاقه‌مندی‌ها مشخص کنند.
بعد از آن نوبت برنامه فوراسکوئر بوده که در هر موقعیتی که کاربر قرار گرفته‌ است با توجه به چیزهایی که قبلا به برنامه اعلام کرده‌، نزدیک‌ترین مکان‌ها را با توجه به سلیقه شخصی کاربر به او پیشنهاد دهد. به‌این‌ترتیب، پیداکردن خوراکی مورد علاقه یا مکانی که دوست دارید برای شما بسیار ساده‌تر خواهد بود. در کل، می‌توان گفت اپلیکیشن اصلی فوراسکوئر تبدیل به محلی برای یافتن مکان‌ها و شناساندن آنها به افراد شده است، شناخت بیشتر برای شما از طریق تیپ‌ها و نظراتی‌ اتفاق می‌افتد که سایرینی که قبل از شما در آن محل بوده‌اند، برای آن گذاشته‌اند.

TripAdvisor

این برنامه کاربردی می‌تواند راهنمای هوشمند و همیشه همراه شما در این سفر باشد.
با پیشنهادات این اپلیکیشن می‌توانید پیش از سفر به کشوری غریب، برای مسافرتتان برنامه‌ریزی کنید و حین گشت وگذار به‌هیچ‌وجه بابت یافتن بهترین مراکز تفریحی و خدماتی درمانده نشوید.
با داشتن TripAdvisor هم می‌توانید نقدوبررسی و تصاویر کاربران اپ را در مورد رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر مراکز تفریحی و گردشگری در نقاط مختلف دنیا بخوانید. با مشاهده نظرات کاربران و امتیازهایی که به مکان‌های مختلف داده‌اند، می‌توانید بهتر برای سفر و بازدیدتان از آنها برنامه‌ریزی کنید؛ البته TripAdvisor به مراتب از سوارم پیشرفته‌تر است و امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد. با این اپ ضمن خواندن نقد و بررسی‌ها و تماشای تصاویر، می‌توانید از راه دور به رزرو هتل و خرید بلیت هواپیما هم اقدام کنید تا بتوانید فقط روی گشت‌وگذار متمرکز شده و نگران مسائل متفرقه نباشید.
بهترین اپلیکیشن‌هایی که قبل از سفر باید روی تلفن همراه نصب کرد
جست‌وجوی مراکز تفریحی و خدماتی اطراف با اتکا به جی‌پی‌اس یکی از قابلیت‌های بسیار خوب این اپلیکیشن به شمار می‌آید. فرض کنید هنگام قدم‌زنی در خیابانی ناشناخته، ناگهان گرسنه می‌شود و از کیفیت و قیمت رستوران‌های اطراف خبر ندارید. اگر TripAdvisor را در موبایل خود داشته باشید، یک جست‌وجوی کوتاه کافی است تا مناسب‌ترین رستوران نزدیک را به کمک مسیریابی روی نقشه پیدا کنید.
اگر در مسافرت از نشستن در هتل کلافه شدید، کافی است روی آیکون Cool Things To Do اپلیکیشن اشاره کنید. با این کار، فهرست بلندی از تفریحاتی که می‌توانید در دور و اطراف هتل به انجامشان بپردازید برایتان نمایان خواهد شد. ضمنا انجمن‌های گفت‌وگوی TripAdvisor هم محل مناسبی است تا سؤالات خود در مورد سفر را بین کاربران اپلیکیشن مطرح کنید و به تبادل تجربیات بپردازید.
این اپلیکیشن کاربردی رایگان است و می‌توانید آن را در پلتفرم‌های iOS، اندروید، ویندوز فون و ویندوز در اختیار داشته باشید. این برنامه برای همه کشورها و شهرها جواب می‌دهد ولی برخی از خدماتش مثل رزرو هتل با اتصال به اینترنت ممکن می‌شود. از این برنامه می‌توانید در سفر به جاهای جدید خیلی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید، بهره ببرید.

HOTELTONIGHT

این برنامه کاربردی برای پیداکردن هتل با قیمت‌های مختلف در سراسر جهان کاربرد دارد و هتل‌هایی را در لیست خود دارد که تخفیف‌های لحظه آخری ارائه می‌کنند و مکان‌های اقامتی خیلی خاص اما تعداد زیاد در سراسر جهان را در فهرست پوشش‌دهی خود قرار داده است.
بهترین اپلیکیشن‌هایی که قبل از سفر باید روی تلفن همراه نصب کرد
افرادی که از Apple Pay استفاده می‌کنند در این نرم‌افزار، خدمات ویژه‌ای هم دریافت می‌کنند. استفاده از نرم‌افزار آسان، رایگان و تصاویر با کیفیت خوب و اطلاعات ارزشمند در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا مکان‌های اقامتی را با قیمت‌های مناسب و وسوسه‌کننده در اختیار داشته باشند.

RED ZONE

این برنامه کاربردی اولین اپلیکیشن مسیریاب دنیاست که نقاط حادثه‌خیز و جرم‌خیز را در شهرهای مختلف جهان به شما معرفی می‌کند.
بهترین اپلیکیشن‌هایی که قبل از سفر باید روی تلفن همراه نصب کرد
اگر وارد منطقه قرمز یا محیط‌های پرخطر (منظورمان مناطقی است که سابقه تیراندازی یا تصادف در آن وجود دارد) شوید این برنامه کاربردی به شما هشدار می‌دهد. سازندگان این اپ اعلام کرده‌اند که اطلاعات مربوط به مناطق جرم‌خیز در شهرهای مختلف دنیا را براساس آمار و اطلاعات مستند جمع‌آوری و در این اپ پیاده‌سازی کردند.

Trivago

این اپلیکیشن بیش از ۷۰۰ هزار هتل را در دیتابیس خود دارد و شما می‌توانید نزدیک‌ترین هتل را با کمترین قیمت پیدا کنید.
بهترین اپلیکیشن‌هایی که قبل از سفر باید روی تلفن همراه نصب کرد
مقایسه قیمت ۷۰۰ هزار هتل از بالای ۲۰۰ سایت رزرواسیون، درج نظر و مطالعه نظرات دیگر کاربران، ارائه بیش از ۱۴ میلیون عکس از هتل‌ها، جست‌وجو براساس قیمت، کیفیت هتل، مکان و …، جست‌وجوی هتل نزدیک محل اقامت شما، نشان‌دادن محل جغرافیایی هتل روی نقشه، قابلیت تماس با هتل از طریق اپلیکیشن و جست‌وجو با واحدهای پولی مختلف از دیگر قابلیت‌های این برنامه کاربردی است.

Google Maps

یکی از موارد ضروری برای هر سفر نقشه است و بهترین انتخاب، اپلیکیشن نقشه گوگل خواهد بود. به وسیله این اپلیکیشن می‌توانید محدوده سفر خود را دانلود کرده و بدون نیاز به اینترنت از آن استفاده کنید.
بهترین اپلیکیشن‌هایی که قبل از سفر باید روی تلفن همراه نصب کرد
به وسیله این اپلیکیشن شما به نقشه بیش از ۲۲۰ کشور دسترسی خواهید داشت. همچنین در صورت اتصال به اینترنت می‌توانید به جزئیات و امکانات بیشتر مثل اطلاعات اماکن، مسیریابی، سفر مجازی به وسیله Street View و دیگر امکانات خوب این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها