رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273026

قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین تانک های جهان

پلنگ سیاه K2 قدرتمندترین تانک جنگی جهان محسوب می شود که در بسیاری از جنگ ها به عنوان فاتح از آن یاد می شود. این تانک ساخت کشور کره جنوبی است.

div class="hidden_rate">
برترین ها – ترجمه از محمدرضا مرتضایی: پلنگ سیاه K2 قدرتمندترین تانک جنگی جهان محسوب می شود که در بسیاری از جنگ ها به عنوان فاتح از آن یاد می شود. این تانک ساخت کشور کره جنوبی است. در ادامه به بررسی چند تانک برتر جهان می پردازیم؛ اکثر این تانکها مجهز به سیستم ردیبای لیزر، تشخیص موشک و برخی امکانات دیگر هستند. نیروهای ویژه کشورهای قدرتمند در جنگها عموما از این تانک ها در جنگهایشان استفاده می کنند.
آشنایی با 10 تانک قدرتمند و پیشرفته جهان
اولین تانکی که در جهان در یک جنگ مورد استفاده قرار گرفت، در سال 1916 در جنگ بین آلمان و انگلیس بود که ارتش انگلیس بر علیه آلمان ها از آن استفاده کرد. در حال حاضر نیز، استفاده از تانک بخشی از جنگ های مدرن محسوب می شود. هر کشوری با توجه به قدرت نظامی خود برای حفاظت از مرزهایش، از تانک های خاصی استفاده می کند. برخی از آنها از امکانات خاصی مثل قدرت شلیک مهلک، تحرک پذیری، امکانات دفاعی پیشرفته برخوردارند. این تانک ها به عنوان بازوهای اصلی جنگ های نوین در روی زمین به شمار می روند.تانک T-84 Oplot-M – اوکراین
اپلوت نسخه پیشرفته تانک جنگی اپلوت T84 به شمار می رود و کمپانی خارکیف موزورف ماشین آن را می سازد. نیروی های نظامی اوکراین و ارتش سلطنتی تایلند از این تانک استفاده می کنند. این تانک از لوله ای با خان 125 میلیمتری و یک سیستم بارگذاری گلوله اتوماتیک استفاده می کند. این سیستم قدرت آتش بالایی دارد و به سیستم ضد موشک و همچنین قابلیت شکارچی دشمن مجهز است. در تانک اپلوت T84-M از سیستم ایجاد دود مصنوعی و سیستم وارتا برای اقدام متقابل علیه دشمن و محافظت بیشتر استفاده می شود.
آشنایی با 10 تانک قدرتمند و پیشرفته جهان

تیپ 99 A2 – چین

تانک تیپ 99 که به ZTZ-99 نیز معروف است به عنوان تانک های نسل سوم در جهان معروف هستند و توسط شرکت چینی صنایع شمال ساخته می شوند.طول این تانک 11 متر و عرض آن 3.4 متر و ارتفاع آن 2.2 متر است و وزنی معادل 45 تن دارد.ارتش خلق چین از این تانک جنگی در نیروهای دفاعی خود استفاده می کند. خان لوله این تانگ 125 میلی متری است که به قابلیت تغذیه خودکار گلوله و یک تفنگ ضد هوایی 12.7 میلی متری و یک رگبار 7.62 میلی متری نیز مجهز است.
ساخت این تانک از سال 2001 شروع شده و همچنان ادامه دارد.نکته منحصر به فردی که در مورد این تانک وجود دارد این است که از یک ماژول زرهی ضد موشک و ضد انفجار در این تانک استفاده شده که قادر به شناسایی هر موشکی است که به سمت تانک می آید.موتور 1500 اسب بخاری این تانک با حداکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت این تانک را در جاده ها به پیش می راند. قیمت این تانک بسیار بالا است به طوری که ارزش آن 17 میلیون یوآن اعلام شده است.
آشنایی با 10 تانک قدرتمند و پیشرفته جهان

لکرک AMX-56 – فرانسه

سرویس لکرک در سال 1992 راه اندازی شدو به نیروهای دفاعی فرانسه تحویل داده شد.شرکت صنایع جیات این تانک جنگی را می سازد. این تانک در نیروهای دفاعی فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد و 350 عدد از این تانک های جنگی در اختیار ارتش امارات متحده عربی قرار داده شده است. ارتفاع این تانک 2.53 متر و عرضش 3.71 متر است. حداکثر سرعتی که این تانک قادر به حرمت است برابر با 72 کیلومتر در ساعت می باشد. لکرک از لوله ای با خان 120 میلیمتری بهره می برد که از سیستم تعذیه خودکار گلوله نیز در آن استفاده شده است.این تانک قادر است، اهداف دشمن را در فاصله 4 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد. برخی معتقدند این تانک سریعترین تانک جنگی جهان به شمار می رود. قیمت این تانک، 7.4 میلیون دلار آمریکا اعلام شده است.
آشنایی با 10 تانک قدرتمند و پیشرفته جهان

تانک چلنجر 2 – بریتانیا

تانک چلنجر 2 در واقع اصلی ترین محصول شرکت انگلیسی بریتیس ویکر به شمار می رود که در نیروهای نظامی انگلستان به کار گرفته می شود.ارتش انگلستان و ارتش سلطنتی عمان از این تانک استفاده می کنند. وزن این تانک بالغ بر 62.5 تن است و طول آن 8.30 متر و ارتفاعش 2.50 متر اعلام شده است. خان لوله این تانک 120 میلی متری است که از قابلیت شلیک مهلک و سیستم حفاظت در برابر شلیک های دشمن نیز استفاده می کند.قیمت این تانک حدود 8 میلیون دلار اعلام شده است. حداکثر سرعت این تانک در جاده 59 کیلومتر بر ساعت و در جاده های خاکی و آف رود نیز 40 کیلومتر بر ساعت است.
آشنایی با 10 تانک قدرتمند و پیشرفته جهان

لئوپارد 2A7 – آلمان

لئوپارد 2A7 اصلی ترین تانک جنگی ساخت شرکت کراس مافی وگمان به شمار می رود که از سال 2010 تولید می شود. ارتش المان برای اولین بار از این تانک استفاده کرد و پس از آن نیروهای ویژه بوندس ور از آن استفاده کردند.این تانک قادر به پرتاب موشک های لاهات از لوله 120 میلی متری خود است.از دیگر قابلیت های این تانک می توان به شلیک به اهداف دشمن تا فاصله 5 کیلومتری اشاره کرد که مسافت مناسبی ارزیابی می شود. بین 50-150 عدد از این تانک ها در ارتش آلمان در حال حاضر حضور دارد و 62 سفارش از قطر و 200 سفارش از عربستان نیز برای آن به دست کشور آلمان رسیده است. حداکثر سرعت این تانک 72 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
آشنایی با 10 تانک قدرتمند و پیشرفته جهان

تیپ 10 – ژاپن

ژاپن همواره به عنوان یکی از کشورهای مطرح و قدرتمند در زمینه نظامی جهان مطرح بوده است و این به خاطر استفاده از تجهیزات مدرن و جدی ددر نیروهای دفاعی خود است.ژاپن اولین تانک جنگی ساخت کشور خود را در سال 2012 آغاز کرد. برای کار کردن با این تانک به 3 نفر نیاز است. خان لوله این تانک 120 میلی متری است و یکی از موارد منحصر به فردی که در این تانک وجود دارد این است که از پوشش خاص نانوکریستال در ساخت آن استفاده شده است.موتور 1200 اسب بخاری این تانک قادر است با حداکثر سرعت 70 کیلومتر در ساعت این تانک را به جلو براند.
آشنایی با 10 تانک قدرتمند و پیشرفته جهان

تانک M1A2 Sep v2 – آمریکا

شرکت جنرال داینامیکز این تانک را به طور سفارشی برای ارتش آمریکا ساخته است. این تانک از یک لوله به قطر 120 میلی متر استفاده می کند و قادر است تمامی تجهیزاتی که در نیروهای ناتو مورد استفاده قرار می گرد را مورد هدف قرار دهد. در این تانک از حسگرهای حرارتی و سیستم GPS و صفحه نمایشی با وضوح تصویر بالا استفاده شده است.بر اساس تصمیم مقامات امریکا در سال 2050 از این تانک به طور رسمی رونمایی خواهد شد. اما از نسل قبلی این تانک هم اکنون در کویت و عربستان استفاده می شود.
آشنایی با 10 تانک قدرتمند و پیشرفته جهان

تانک T-90 AM روسیه

T90 یک تانک پیشرفته جنگی محسوب می شود که در سال 1992 رونمایی شد.وزن این تانک 46.5 تن است و طول ان 9.53 متر و ارتفاعش 2.22 متر می باشد. برای هدایت این تانک به سه خدمه نیاز است. شرکت اوراواگونازود پلنت این تانک را در نیژنی تگیل روسیه می سازد.
نیروی زمینی و دریایی روسیه از این تانک در ناوگان خود استفاده می کنند.ای نتانک از لوله 125 میلی متری برای شلیک گلوله ها استفاده می کند و حداکثر سرعت آن برابر با 65 کیلومتر بر ساعت است. T90 از یک سیستم پارازیت استفاده می کند که تانک را از رهگیری موشک ها مصون می دارد. همچنین از فناوری لیزری و تشخیص موشک در این تانک استفاده شده است.
آشنایی با 10 تانک قدرتمند و پیشرفته جهان

تانک پلنگ سیاه K2 – کره جنوبی
تانک پیشرفته پلنگ سیاه توسط شرکت هیوندای روتم برای ارتش کره جنوبی ساخته شده است.نکته منحصربه فرد این تانک قابلیت جا به جایی بی نظیر و قابلیت دفاع از خود و قدرت آتش بالای آن است. این تانک در سال 2014 رونمایی شد.وزن این تانک 55 تن است و طول آن 10.8 متر و عرضش 3.6 متر و ارتفاعش 2.4 متر است.
بر طبق اعلام رکوردهای گینس، این تانک گران قیمت ترین تانک جهان محسوب می شود.خان لوله این تانک 120 میلی متری / L55 است که از سیستم تعذیه خودکار گلوله نیز استفاده می کند. لازم به ذکر است این تانک از دو رگبار با خان لوله 7.62 میلی متری و 12.7 میل متری نیز استفاده می کند.حداکثر سرعت این تانک 70 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
آشنایی با 10 تانک قدرتمند و پیشرفته جهان
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها