رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273073

هشدار جدید ترامپ به بشار اسد

ساعت 24- کاخ سفید مدعی است بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه حمله شیمیایی جدیدی مشابه را تدارک می‌بیند و اعلام کرد اگر چنین حمله ای صورت بگیرد، بهای آن برای دولت سوریه گران خواهد بود.

دونالد ترامپ
به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به آن چه که این بیانیه «تکرار حمله شیمیایی» خوانده است، واکنش نشان داده و به سوریه هشدار داده که اگر مرتکب حمله شیمیایی جدیدی بشود باید بهای سنگینی بپردازد.

یادآور می‌شود روز 4 آوریل 2017 (15 فروردین 96) مخالفان حکومت سوریه اعلام کردند در نتیجه حمله شیمیایی به شهر خان شیخون استان ادلب 80 نفر کشته و 200 نفر زخمی شده‌اند.

ارتش سوریه عامل این حمله اعلام شذ اما دمشق این اتهام را رد کرده و خاطرنشان کرد تمام زرادخانه شیمیایی خود را تحت کنترل سازمان بین‌المللی منع سلاح شیمیایی قرار داده است.

آمریکا بدون ارائه شواهد دولت سوریه را در این حمله مقصر دانسته و بامداد 7 آوریل (18 فروردین)، 59 موشک به پایگاه هوایی شریعات، متعلق به نیروهای دولتی شلیک کرد.

اسد در مصاحبه با خبرگزاری روسی ریانووستی اعلام کرد حمله شیمیایی رخ نداده بلکه این دسیسه ای برای توجیه حمله به پایگاه هوایی نیروهای دولتی سوریه بوده است.

آنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها