رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273079

تاریخ پُرفراز و نشیب لامبورگینی+تصاویر

ساعت 24- شرکت ایتالیایی لامبورگینی، استاد ساخت خودروهای سوپراسپرت، توسط فروچیو لامبورگینی تاسیس شد.

لامبورگینی
فروچیو که در رشته طراحی ماشین‌آلات تحصیل کرده بود، پس از پایان جنگ جهانی دوم و فعالیت در ارتش ایتالیا به تولید تراکتور روی آورد، اما همواره رویای تولید خودرویی پر سرعت را در سر می‌پروراند.

فروچیو لامبورگینی / 1916-1993

آقای لامبورگینی در سال 1963 شرکت اتومبیل‌سازی خود را با نام فروچیو لامبورگینی اتومبیلی در نزدیکی شهر بولونیا تاسیس و به ساخت یک کانسپت برای نمایش در سالن اتومبیل تورین در همان سال مبادرت کرد.

این خودرو که 350 GTV نام داشت از یک پیشرانه 12 سیلندر 360 اسب‌بخاری طراحی شده توسط جیوتو بیتزارینی سرمهندس سابق فراری بهره‌ می‌برد و همگان را به تحسین وا داشته بود.

فروچیو لامبورگینی در جریان برگزاری نمایشگاه تورین به روزنامه‌نگاری گفته بود: قبلاً من برخی از خودروهای شاخص کلاس GT را خریده بودم که نواقص زیادی داشتند و کامل نبودند، GTV شاید خودرویی برای رفع این عیب‌ها نباشد، اما شروعی برای کارهای آینده محسوب خواهد بود.

350 GTV - نخستین خودروی لامبورگینی

در واقع این جمله‌ی او ابه نارضایتش از خودروهای فراری و مازراتی شخصی او اشاره داشت؛ برخی روایت‌ها از آن حکایت می‌کند که او از ضعف‌های اتومبیل شخصی فراری خود ناراضی بود و هنگامی که از انزو فراری درخواست ملاقات در همین رابطه را داشته با پاسخ منفی وی مواجه می‌شود که این مساله بعدها انگیزه‌ای برای تبدیل کسب‌وکار وی از تراکتورسازی به ساخت اتومبیل‌های اسپرت می‌شود.

در سال 1973 آقای لامبورگینی تصمیم به بازنشستگی و فروش سهام خود گرفت و پس از آن شرکت با وجود مالکیت‌های متعدد و حتی خرید آن توسط کرایسلر، هرگز شاهد بازگشت دوران اوج و غرور انگیز گذشته نبود.

پس از چندین سال ناکامی و شکست شرکت لامبورگینی در سال 1998 با قیمت 110 میلیون‌دلار آمریکا به گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان فروخته شد و از آن زمان تاکنون توانسته موفقیت‌های پی در پی را از آن خود کند.

فروچیو لامبورگینی در سال 1993 بر اثر حمله قلبی در شهر پروجا ی ایتالیا درگذشت.

تصاویری از موزه افتخارات شرکت لامبورگینی ایتالیا را مشاهده می‌کنید:

جام جم آنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها