رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273090

دولت فیلیپین: رئیس جمهوری زنده و سالم است

ساعت 24-دولت فیلیپین روز سه شنبه در میان نگرانی از ناپدید شدن چند روزه 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری این کشور جنوب شرق آسیا از انظار عمومی به دلیل سلامتی اش، اعلام کرد که دوترته زنده و سالم است.

دوترته
دوترته 72 ساله به دلیل برنامه های زیاد و سخنرانی های طولانی که اغلب چند بار در روز اتفاق می افتد مشهور است و غیبت چند روزه وی به شایعاتی در مورد سلامتی اش دامن زد.

رئیس جمهوری فیلیپین براساس خبرهایی که پیش از این منتتشر شده بود از بیماری میگرن رنج می برد و به دلیل همین سردردهای میگرنی سال گذشته نیز به رغم سفر به لائوس نتوانست در نشست سران آ.سه.آن حضور یابد.


وی آذر ماه سال گذشته نیز اعلام کرد که به دلیل شرایط جسمی در سن 71 سالگی نباید در پست ریاست جمهوری باشد، از اینرو ممکن است تا پایان دوره 6 ساله در این پست باقی نماند.


'رودریگو دوترته' گفته بود که از درد کمر، حملات میگرنی و بیماری بورگر یا 'ترومبوآنژئیت' انسدادی که مرتبط با استعمال سیگار و الکل در دوران جوانی است، رنج می برد.


وی که در پایان دوره 6 ساله ریاست جمهوری اش در سال 2022 میلادی 77 ساله می شود، سالخودره ترین رئیس جمهور فیلیپین در دوران بعد از جنگ جهانی دوم است.


'ارنستو آبلا' سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین روز سه شنبه چند روز پس از غیبت دوترته به خبرنگاران گفت: اول و مهمتر این که او زنده و سالم است. وی خیلی خوب است.

به نوشته تارنمای 'فیل استار'، وی گفت: که 'دوترته' وظیفه خود را به عنوان رئیس جمهوری انجام داده و مشغول بر روی پرونده ها است.


وی گفت: دوترته نامه ها را امضا می کند، می خواند و با او مشورت می شود. در واقع کارش بسیار شلوغ است.


سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین گفت: چیزی که بسیار مهم می باشد این است که وی از آنچه اتفاق می افتد آگاه است و به طور منظم به روز شده و گزارش ها را می خواند.


دوترته پیش از این گفته بود 'خیلی دیر به این نکته پی برده' است که در این سن نیازی به پست ریاست جمهوری ندارد.


رئیس جمهوری فیلیپین در حال حاضر یک هفته است در انظار عمومی ظاهر نشده و پیش از آن نیز از 12 تا 16 ژوئن (22 تا 26 خرداد) برای پنج روز در انظار عمومی دیده نشد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها