رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273121

خودروهای مزخرف تاریخ

اینبار به سراغ ماشینهای مزخرف تاریخ صنعت خودروسازی رفته ایم که از جهات مختلف ضعیف بودند؛ برخی از لحاظ طراحی و ظاهر، برخی از لحاظ قدرت و...

اینبار به سراغ ماشینهای مزخرف تاریخ صنعت خودروسازی رفته ایم که از جهات مختلف ضعیف بودند؛ برخی از لحاظ طراحی و ظاهر، برخی از لحاظ قدرت و...

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: اگر ماشین های بد در دنیا نبودند، پس چگونه می توانستیم ارزش ماشین های خوب را بدانیم؟ حتما در گذشته لیستی از 100 ماشین برتر تاریخ را که برایتان آماده کردیم را مشاهده کرده اید؛ اما اینبار به سراغ 100 ماشین مزخرف تاریخ صنعت خودروسازی رفته ایم که از جهات مختلف ضعیف بودند؛ برخی از لحاظ طراحی و ظاهر برخی از لحاظ قدرت و... ضعیف بودند.

متاسفانه بسیاری از این نمونه های وحشتناک در طول تاریخ در بازار آمریکا تردد داشته اند.نکته قابل توجه در مورد این ماشین ها این است که برخی از آنها متعلق به خودروسازان بزرگ می باشند.

39. شورلت دیزل C/K – 1978


در واقع کمپانی دیزلی اولدزموبیل نقش موثری در ساخت این شورلت پیک اپ نیم تنی داشت؛ موتور این ماشین125 اسب بخار قدرت ایجاد می کرد که برای حرکت این ماشین سنگین اصلا کافی نبود. همان جادوی دود سیاهی که جنرال موتورز را در نهایت متلاشی کرد به این پیک آپ هم رسید.


38.شورلت سری M – 1923


این شورلت قدیمی که موتورش از سیستم خنک کننده خاصی استفاده می کرد از سیلندرهای مجزایی که با پین های مسی به یکدیگر وصل بودند، بهره می برد. تنها 500 عدد از این ماشین ها ساخته شد و به جرات می توان گفت تمامی آنها طی فراخوانی جمع آوری شدند.


37.داتسون B210 – 1973


یک نیسان زشت و ابتدایی که تقلیدی از مدل opec oil 1973 به شمار میرفت.سواری بد و وزن بسیار کم آن، رانندگی با این ماشین را تا حدی خطرناک می کرد.


36. جم – 2002


این ماشین به سفارش NHTSA ساخته شد و همه چیز برای موفقیت این ماشین برقی مهیا بود، اما قوانین اجازه تردد آن در جاده ها را نداد.


35.تریومف استگ – 1970


ظاهراً مشکلات بی پایان این ماشین رودستر 4 سرنشین و 8 سیلندر با پیشرانه 3 لیتری که از تجهیزات برقی دیم لوکاس و بدنه میشلوتی نیز استفاده می کردبیشتر شبیه کارت پوستال های لیلاندزهای انگلیسی که بچه ها نگهداری می کردند، بود.


34. کورسلی هات شات – 1950


بهترین نامی که بر روی بدترین ماشین می توان گذاشت! موتور 750 سی سی این ماشین اصلا برای این ماشین مناسب نبود چرا که از قطعات بسیاری در ساخت موتور آن استفاده شده بود. این ماشین کوچک را می توان نهایت زشتی لقب داد.


33.سوزوکوی سامورایی – 1986


این ماشین دو محوره قابلیت آف رود نیز داشت اما آنقدر کوچک بود که برای سواری واقعی از آن در بزرگراه ها باید احتیاط می کردیم.این ماشین از یک پروژه دبیرستانی در نهایت به خط تولید رسید.


32.پلیموث کریکت – 1971


پلیموث قصد داشت در جواب پینتو و وگای ساخت شرکت هیلمن اونجر، ماشینی در خور ارائه کند اما نتیجه نهایی به یک فاجعه انگلیسی منجر شد چرا که این ماشین بسیار ضعیف از کار در آمد.


31.شورلت کوروت – 1975


قدرت پایه این ماشین با موتور 8 سیلندر ZQ3 و 350 اینچ مکعبی حدود 75 اسب بخار بود که البته قابلیت رسیدن به 165 اسب بخار را نیز داشت اما در تریم های اختصاصی که موتور L82 در آن به کار رفته بود قدرت موتور این ماشین به 205 اسب بخار نیز می رسید. ساخت این ماشین در مجموع خروجی خوبی از آب در نیامد.


30. نش متروپلیتن – 1954


این ماشین تلفیقی از طراحی دهه 50 آمریکا و مهندسی و گردآوری انگلیسی بود. در پیچ ها این ماشین بسیار بد عمل می کرد و پیشرانه 1.2 لیتری آستین آن نیز سرعت آن را به شدت کاهش داده بود.


29. لینکلن ورسالیز – 1977


کمپانی لینکلن در واکنش به ساخت کادیلاک سویل این ماشین را ساخت و با تغییرات پیچیده ای که بر روی مدل مرکوری مونراخ انجام داد، این ماشین را تولید کرد. سپر کانتینتال بر روی درب کاپوت قرار گرفته بود که در نوع خود طراحی عجیبی به نظر می رسید.


28.داج اسپن / پلیموث ولر – 1976


کمپانی کرایسلر این ماشین های کوچک را برای سهولت در رانندگی ساخت اما نتیجه نهایی بسیار وحشتناک تر از تصور آنها بود چرا که سواری با این ماشین آنقدر بد بود و که کمپانی مجبور به فراخوان تعمیر بسیاری از آنها شد.


27.شورلت مالیبو مکس SS – 2007


این ماشین در واقع نوعی واگن استیشن به حساب می آید که از نظر ظاهر و عملکرد البته بسیار پایین تر از آنها عمل می کرد. این ماشین را می توان بدترین شورلت سری SS نامید.


26.اینفینیتی M30 کانورتیبل


سیستم تعلیق اسفنجی، موتوری که بد کار می کرد، ساختار و طراحی ضعیف برای به زمین زدن این مدل از اینفینیتی کافی بود. پس از این تجربه ناموفق، اینفینیتی هرگز به فکر بهبود این ماشین نیفتاد.


25. کادیلاک سویل – 1983


این ماشین از طراحی ساده در قسمت جلو طراحی شلوغ و عجیب در قسمت پشتش استفاده کرده بود. با تولید این ماشین خاطره خوش اولین سویل دیفرانسیل عقب از بین رفت. موتور بسیار ضعیف 8 سیلندر (البته آپشنهای 6 سیلندر و 4 سیلندر نیز موجود بود)این ماشین تنها قادر به ایجاد قردتی برابر با 81 اسب بخار داشت.


24.فورد تارائوس – 1996


بازطراحی پرفروش ترین سدان فورد، محصولی وحشتناک از آب در آمد که بازار این خودروساز را ت مرز نابودی کشاند. این ماشین آنقدر عجیب طراحی شده بود که اصلا نیازی به انجام چنین طراحی پیچیده دیده نمی شد.


23.کادیلاک آلانته – 1987


یک رودستر محور جلو که ساخت آن به این شکل بی معنی به نظر می رسید. این ماشین با طراحی نه چندان جالبی که داشت بسیار گران قیمت بود چرا که بدنه آن را کمپانی معروف ایتالیایی یعنی پینین فارینا ساخته بود و برای تکمیل ساخت به دیترویت منتقل شد. این ماشین یک تلاش ناموفق برای به زیر کشیدن مرسدس های SL به شمار می رود.


22.کادیلاک کاترا – 1997


تلفیقی از یک یک اپل آلمانی 3900 پوندی با 200 اسب بخار قدرت و یک موتور 6 سیلندر انگلیسی کند و یک سیستم انتقال 4 دنده فرانسوی منجر به تولید این ماشین شد. سه کشور در پروسه ساخت این ماشین دخیل بودند و در نهایت جنرال موتورز آن را کادیلاک نامید.


21. فیات استرادا/ریتمو – 1978


یک مینی کامپکت ضعیف از فیات که به اشتباه با محور جلو ساخته شده بود. این ماشین مایه ننگ فیات در آمریکای شمالی در سال 1983 بود. این ماشین پس از 28 سال از تولید آن هنوز بازطراحی نشده است.


20. AMC پیسر – 1975


کمپانی AMC بر روی ساخت ماشین های کوچک 6 سیلندر موسوم به گلخانه ای سرمایه گذاری کرد اما این کمپانی را می توان یکی از بازندگان بزرگ این کلاس دانست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها