رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273190

جزییات طرح تلافی جویانه ایران با سنای آمریکا / آمادگی فرانسه و روسیه برای تحویل هواپیما به ایران

ساعت24-نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلاش کردیم جزییات طرح دو فوریتی مقابله با مصوبات ضد ایرانی سنای آمریکا بصورت محرمانه باقی بماند تا آنها برای واکنش متقابل از قدرت مانور کمتری برخوردار شوند.

+65156+
style="text-align:justify">ابوالفضل حسن بیگی در خصوص ابعاد طرح دو فوریتی مجلس برای مقابله مصوبه تحریمی سنای آمریکا تصریح کرد: نکته قابل توجه در مورد طرح مجلس این است که در نظر داریم با هر گونه تحریم دولت آمریکا به طور متوازن مقابله مثل کنیم، به این معنی که چنانچه هر یک از افراد ما را تحریم کنند ما هم افراد آنها را در لیست تحریم خود قرار دهیم.

وی افزود: بنا داریم اگر در حوزه خطوط مواصلاتی همچون کشتیرانی، هواپیمایی و یا در عرصه مالی کشور را مورد تحریم قرار دادند، اقدامات سنگین تری علیه ایالات متحده اعمال کنیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ذکر این نکته که آمریکا شروع کننده نقض آشکار برجام و توافق هسته ای بوده و از این جهت نزد افکار عمومی محکوم است، خاطر نشان کرد: اقدامات خصمانه دولت آمریکا در نقض برجام از جهاتی به نفع جمهوری اسلامی ایران است چرا که افکار نظام بین الملل به خوبی ناظر رفتار ضد ایرانی آنها بوده و بعید است با چنین رویکرد همراهی شود، لذا در این میان خود آمریکایی ها متضرر می شوند و دست ما را برای اقدامات تلافی جویانه و وارد کردن ضربات سنگین به آنها باز می گذارد.

وی در پاسخ به این سئوال که مجلس چه لوایحی برای مقابله به مثل با فرمان ترامپ مبنی بر توقف صدور روادید ایرانیان در دستور کار خود قرار داده، گفت: با کمال تاسف باید عرض کنم از حضور اتباع ایرانی در آمریکا چیزی عاید کشور نشده و ایرانی های مقیم آمریکا از خرمن این کشور چیده و به نفع خود آنها استفاده می کنند. در کل اتباع ما بی جهت در آنجا مانده اند. در این مورد هم مانند سایر موارد خود آنها بزرگترین ضرر کننده هستند و ما تلافی جویانه اقدام خواهیم کرد.

حسن بیگی در خصوص اینکه که آیا در طرح مجلس، قرار دادهای منعقده همچون خرید هواپیما از شرکت آمریکایی بوئینگ مورد تحریم ایران قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: ما ابتدا منتظر می مانیم تا عکس العمل آنها چه خواهد بود، به موازات آن به دولت اجازه می دهیم با نظارت مجلس به هر گونه اقدام تقابلی مبادرت کند.
وی تصریح کرد: در زمینه تامین هواپیما با کشورهای روسیه و فرانسه مذاکراتی صورت گرفته و آنها اعلام آمادگی کرده ا ند، در صورت کنسل شدن قرار داد بوئینگ هواپیمای مورد نیاز ما را تامین کنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت خاطر نشان کرد: طرح دو فوریتی تقابل با مصوبه سنا بعد از تعطیلات در صحن بررسی می شود و تلاش داریم بصورت کلی گویی مورد بحث قرار گیرد اما جلسات دولت با مذاکرات شفاف تر خواهد بود.

جام جم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها