رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273259

میرسلیم در روز انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی کجا بود؟

ساعت24-رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه از چگونگی شکل گیری حزب جمهوری اسلامی و ماجرای انفجار در این حزب ناگفته‌هایی را مطرح کرد.

میرسلیم
quot;سید مصطفی میرسلیم" رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ، پیرامون حادثه انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط گروهک تروریستی منافقین، اظهار داشت: فاجعه هفتم تیر از دو جنبه قابل دقت است و آموزشی تاریخی برای ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نقطه اوج احساس مسئولیت حزب جمهوری اسلامی با هدایت مرحوم شهید بهشتی، در شرایطی که با عزل یک رئیس جمهور بی کفایت، کشور گرفتار بحران سیاسی شده بود.

شهید بهشتی و یارانشان همت خود را برای تشخیص بهترین راه‌حل سیاسی کشور گذاشتند

میرسلیم تصریح کرد: آن شهید بزرگوار و یاران با وفایش بویژه ٧٢ تن که با او به افتخار شهادت نائل آمدند وقت و همت خود را برای تشخیص بهترین راه‌حل سیاسی کشور گذاشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: باید به این نکته مهم دقت کرد که تبحر سیاسی موضوعی مادرزادی نیست و رسیدن به چنان تبحری، مستلزم تجزیه و تحلیل درست و دقیق شرایط اجتماعی، سنجش قابلیت‌ها و شایستگی‌های افراد است به علاوه مشورت مستمر با خبرگان و متخصصان امور سیاسی. صرف داشتن مدرک دانشگاهی یا تحصیلات حوزوی برای رسیدن بدان تبحر کفایت نمی‌کند.

میرسلیم ادامه داد: بنابراین باید به تشخیص سیاسی و فرآیند صحیح دستیابی بدان، اهمیت داد و تحت تأثیر احساسات خالص و ساده مذهبی، به موضوع تبحر سیاسی در چارچوب فعالیت‌های نظام‌مند حزبی به دیده تحقیر ننگریست.

منافقین با خباثت ذاتی اقدام به نفوذ ایادی خود در جایگاه‌های تصمیم‌گیری سیاسی کشور کردند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ذلت ترفندهای منافقان که با خباثت ذاتی و نیز بی اعتمادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب، مبادرت به نفوذ ایادی خود در جایگاه‌های تصمیم‌گیری سیاسی کشور کردند و متاسفانه از آن ترفندها غفلت و چندین فاجعه در کشور آفریده شد.

وی گفت: البته آن اقدامات مذبوحانه نتوانست هیچ‌گاه سرنوشت انقلاب را تغییر دهد و کوچکترین خللی در اراده مردم ایجاد کند اما داغ از دست رفتن بزرگانی همچون شهید بهشتی و یاران با وفایش بر دل ما ماند، ضمن آن که ننگ آدمکشی‌های منافقان تا ابد بر پیشانی آنها ثبت شد و نیز بر همگان مبرهن شد که با مردمی انقلابی و بپا خاسته نمی‌توان با ترفندهای ترس‌آوری، ارعاب و آدمکشی فائق آمد.

موسوی اردبیلی پیشنهاد عضویت من را در حزب جمهوری اسلامی داد

میرسلیم در مورد چگونگی ورودش به حزب جمهوری اسلامی، اظهار داشت: هیئت مؤسس حزب آیات بهشتی، موسوی اردبیلی، هاشمی رفسنجانی و آقای باهنر که هر چهار تن دار دنیا را وداع کردند و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مد ظله العالی بودند، آنان اعضای شورای مرکزی را پیشنهاد دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون چگونگی عضویتش در حزب جمهوری اسلامی افزود: بنده را مرحوم موسوی اردبیلی با توجه به سابقه فعالیت‌های سیاسی با ایشان، به هیئت مؤسس معرفی کرد و پیشنهاد داد. سمت اولیه من در حزب مسئولیت دفتر اعزام مبلغ بود که در این سمت معاون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بودم و پس از استقرار ایشان در وزارت دفاع اینجانب به جای ایشان معاون تبلیغات حزب شدم.

استقبال مردم از تشکیل حزب بسیار گسترده بود

وی در مورد استقبال مردم از تشکیل حزب جمهوری اسلامی، گفت: استقبال مردم بسیار گسترده بود به طوری در هفته‌های اول نزدیک صدهزار نفر ثبت نام کردند. آن استقبال گسترده مانع گزینش دقیق در حزب شد و همین امر باعث ورود افراد نفوذی همچون کلاهی به حزب شد.

میرسلیم تصریح کرد: هدایت حزب و دبیر کلی آن با مرحوم شهید بهشتی بود که سازماندهی سیاسی حزب را با دقت و وسواس به سرانجام مطلوب رساند. آیت‌الله خامنه‌ای معاونت تبلیغات حزب را برعهده داشت و در آن ایام حزب، به لحاظ تبلیغاتی که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می‌داد، خدمات بی نظیری به سازماندهی نظام سیاسی کشور کردند.

وی در پاسخ به اینکه شب انفجار در دفتر حزب شما کجا بودید؟ تصریح کرد: آن شب تا غروب جلسه شورای مرکزی برقرار بود. پس از آن جلسه دیگری با حضور برخی از اعضای شورای مرکزی، اعضای حزبی دولت و اعضای حزبی مجلس پیش‌بینی شده بود. این جانب مسئولیت شهربانی را به عهده داشتم و بعد از جلسه شورای مرکزی دفتر حزب را ترک کردم.

کلاهی به دلیل ضعف فرآیند گزینش توانست وارد تشکیلات اداری شود

میرسلیم در مورد چگونگی ورود کلاهی عامل انفجار به حزب جمهوری اسلامی، اظهار داشت: کلاهی عنصر نفوذی منافقان بود که به دلیل استقبال گسترده مردم از حزب و ضعف فرآیند گزینش توانسته بود وارد تشکیلات اداری حزب شود.

وی پیرامون لیست مشترک حزب جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت مبارز در نخستین انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: جامعه روحانیت مبارز پس از اولین تشخیص اشتباه در نامزد کردن بنی صدر برای ریاست جمهوری تصمیم گرفت با حزب جمهوری اسلامی ائتلاف کند و همین اقدام بجا و صحیح منجر به ائتلاف بزرگ و کسب اکثریت کرسی‌ها در مجلس اول شد که نتیجه آن علی رغم تمایلات بنی صدر ، نخست وزیری مرحوم شهید رجایی شد.

حزب جمهوری اسلامی منحل نشد

میرسلیم در مورد وضعیت حزب جمهوری اسلامی، خاطر نشان کرد: حزب جمهوری اسلامی هیچ‌گاه منحل نشد بلکه به دلیل دو جناحی شدن، عملا کارآیی خود را از دست داد و فعالیت‌هایش تعطیل شد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها