رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273277

سیدحسن خمینی: توانمندی فقهی مرحوم بهشتی در زیر سایه جهات سیاسیاش پنهان مانده است/ او در علوم اسلامی سرآمد و ممتاز بود

ساعت24-یادگار امام خمینی (ره) اعلام کرد: توانمندی فقهی مرحوم بهشتی در زیر سایه جهات سیاسی ایشان پنهان مانده است. و این حجاب که کم و بیش بر دیگر عالمان سیاست مدار هم سایه گسترده است، می تواند به مدد آشنایان با فکر و سخن ایشان تا حدودی زدوه شود.

سید حسن خمینی
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در اینستاگرام خود در یادداشتی به مناسبت سالروز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی در اینستاگرام خود نوشت:

سالروز شهادت یاران امام در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی تسلیت باد.
شهید آیت الله بهشتی را از جهات مختلف ستوده‌اند. اما شاید کمتر کسی به توانایی علمی ایشان در علوم اسلامی پرداخته باشد. شاید این امر به باقی نماندن آثار خاص و نوشته‌های مشخص از ایشان در برخی رشته‌ها مربوط باشد. از زبان‌های صادق در حوزه علمیه شنیده‌ام و بسیار هم شنیده‌ام که جوهره استعداد و ذکاء اندیشه آن بزرگوار منحصر به فرد و ممتاز بوده است.

آن شهید از زمره نخستین کسانی بوده است که در درس اصول امام شرکت کرده و چنان که بزرگانی نوشته‌اند نخستین دوره درس اصول فقه امام با حضور ایشان و حضرات آیات مطهری و منتظری از سال ١٣٢٥ و از ابتدای مباحث اصول عملیه تشکیل یافته بود. توانمندی فقهی مرحوم بهشتی در زیر سایه جهات سیاسی ایشان پنهان مانده است. و این حجاب که کم و بیش بر دیگر عالمان سیاست مدار هم سایه گسترده است، می تواند به مدد آشنایان با فکر و سخن ایشان تا حدودی زدوه شود. امری که همت فرزندان فاضل و دانشمند آن شهید سعید را موجب شده و ان شاء الله خواهد شد. کوتاه سخن آنکه از بسیاری از مراجع و فقیهان بزرگ شنیده‌ام که بهشتی در علوم اسلامی سرآمد و ممتاز بود.

14

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها