رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273296

واکنش به احتمال برگزاری مجدد امتحانات نهایی

ساعت 24- رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی درباره نحوه برخورد با تخلفات و کلاهبرداری‌های صورت گرفته در زمینه خرید و فروش و همچنین لورفتن سوالات امتحان نهایی ارائه کرد.

کنکور
عبدالرسول عمادی درباره سرانجام برخورد با تخلفات و کلاهبرداری‌های صورت گرفته در زمینه خرید و فروش سوالات امتحان نهایی اظهار کرد: پلیس فتا مرجعی است که می‌تواند درباره دستگیرشدگان کلاهبردار که اقدام به خریدوفروش سوالات امتحان نهایی در فضای مجازی کردند، پاسخ دهد.


وی افزود: افرادی که توسط پلیس دستگیر شده‌اند سوالات جعلی به مردم می‌فروختند و کلاهبردار بودند و اگر دانش آموز مال باخته‌ای وجود دارد که پول داده باید شکایت کند. ما به لحاظ حقوقی شاکی کلاهبرداران نیستیم، زیرا سوالات واقعی ما را نفروختند بلکه اقدام به جعل کرده‌اند و مالباختگان باید مراجعه کنند و پیگیر حقشان شوند.

وی درباره بررسی‌های انجام شده پیرامون لورفتن سوالات واقعی امتحانات دروسی چون زبان فارسی و عربی در چندین مدرسه پیش از شروع امتحان و احتمال برگزاری مجدد امتحان نهایی گفت: سوالات واقعی که به صورت محدود در فضای مجازی منتشر شد، درست در زمانی رخ داد که دانش آموزان سرجلسه امتحان بودند و از نظر ما تاثیری روی روند کلی امتحان نداشته و امکان سوءاستفاده از اینها 10 دقیقه قبل از شروع امتحان وجود نداشته است.

رییس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای برخورد با عوامل متخلف مدرسه که دقایقی قبل از شروع امتحان اقدام به انتشار سوالات کرده بودند در یکی دو مورد صورت گرفته است گفت: لورفتن سوالات گسترده و روی امتحان موثر نبوده و امکان بهره برداری وجود نداشته است که لازم باشد مجددا امتحانات تکرار شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها