رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273335

نگاهی به نمایشگاه گردشگری TTM+ 2017 چیانگ مای، تایلند+عکس

ساعت 24-امسال برای دومین بار نمایشگاه TTM+ در روزهای ۱۴ تا ۱۶ ژوئن در شهر چیانگ‌مای، تایلند برگزار شد. در این مقاله اختصاصی، کجارو نگاه گلی به این نمایشگاه گردشگری دارد.

01
چیانگ‌مای پایتخت شمال تایلند، امسال میزبان نمایشگاه گردشگری TTM+ 2017 بود که از سرتاسر تایلند در این نمایشگاه حضور داشتند که به ارائه خدمات خود در زمینه‌های مختلف همچون معرفی هتل‌ها و خدمات آن‌ها، معرفی تورهای مختلف ماجراجویی و شهری، ایرلاین‌ها و خطوط هوایی، تفریحات مختلف موجود و مواردی از این دست پرداختند. در این گزارش تصویری به نحوه برگزاری نمایشگاه و دلایل انتخاب شهر چیانگ‌مای برای این رویداد خواهیم پرداخت.

روز اول نمایشگاه TTM+؛ ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷

روز اول نمایشگاه گردشگری قبل از افتتاحیه، من به همراه جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه به سمت موزه هنرهای معاصر MAIIAM راهی شدیم تا با حضور وزیر گردشگری و ورزش خانم Kobkarn Wattanavrangkul رسما افتتاح شود. این موزه با طراحی بسیار مدرن و زیبای خود در شهر می‌درخشید و همه منتظر بودند تا از این موزه رونمایی شود. به مناسبت نمایشگاه گردشگری و فرصتی که به این شهر داده شد، موزه هنرهای معاصر نیز افتتاح شد.

نمایشگاه TTM+ چیانگ مای

موزه هنرهای معاصر MAIIAM در شهر چیانگ‌مای تایلند

خانم وزیر از آثار هنرمندانی که برای شهر چیانگ‌مای و تایلند تلاش و کوشش می‌کنند نام برد و از آنها تقدیر کرد.

وزیر گردشگری تایلند

وزیر گردشگری تایلند خانم Wattanavrangkul

بعد از سخنرانی خانم وزیر درباره آثار هنرمندان به‌ویژه هنرمندان بومی چیانگ‌مای به تماشای برخی از آثار موزه MAIIAM رفتیم.

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

تابلویی در موزه هنرهای معاصر MAIIAM

بر خی از آثار نیز در قالب پوشاک در موزه به نمایش گذاشته شد.

موزه هنرهای معاصر MAIIAM

پوشاکی که به مثابه یک اثر هنری در موزه می‌درخشید

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

پوشاک به نمایش گذاشته شده در موزه

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

آغاز فعالیت نمایشگاه

بعد از بازدید از موزه، همگی به سمت محل برگزاری نمایشگاه گردشگری TTM+ رفتیم و ابتدا همه خریداران و خبرنگاران ثبت‌نام کردند و هر یک نشان نمایشگاه را دریافت کردند.

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

مراسم افتتاحیه نمایشگاه

بعد از صرف ناهار در رستوران نمایشگاه، مراسم افتتاحیه با حضور وزیر گردشگری و معاونت نهاد گردشگری تایلند (TAT) و همچنین معاون نخست وزیر این کشور برگزار شد که در این مراسم به ایراد سخنرانی درباره این نمایشگاه و شرایط گردشگری تایلند پرداختند. همه مسئولین از وضعیت گردشگری تایلند صحبت کردند و از پیشرفت چشمگیری که در سال‌های اخیر در تایلند دیده شد ابراز خوشحالی کردند. معاونت نهاد گردشگری تایلند درباره خدمات ویژه‌ای در خصوص گردشگری در این سال‌ها ارائه شد، شرح داد و از همه خریدارن و فروشندگان این نمایشگاه خواست که به شکل دیگری به این نمایشگاه و خدمات آن نگاه کنند تا هر روز به پیشرفت بیشتری در این زمینه دست یابند.

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

بعد از این مراسم رسما خریداران و فروشندگان فعالیت خود را آغاز کردند. در بخش فروشندگان نیز ۲۷۲ غرفه هتل (با برچسب‌های آبی)، ۳۰ غرفه آژانس مسافرتی و برگزارکننده تور و ۱۱ شرکت فعال در زمینه تفریحات (با برچسب‌های صورتی)، ۱۴ غرفه موسسات و... حضور داشتند.

نمایشگاه TTM+ 2017

نمایی از مذاکره بین خریداران و فروشندگان

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

جشن خوش‌آمدگویی میهمانان نمایشگاه در شب اول

بعد از پایان کار روز اول نمایشگاه، جشن خوش‌آمد گویی برای میهمانان ترتیب داده شده بود که در این مراسم همه مسئولین مرتبط با گردشگری حضور داشتند. بسیاری از هنرمندان بومی مراسم خوش‌آمدگویی را با رقص و پای کوبی مزین کردند.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری TTM چیانگ مای

همچنین در این مراسم با غذاهای بومی از مردم استقبال کردند که طعم ویژه آسیای شرقی و غذاهای تایلندی در این مراسم به چشم می‌خورد.

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

روز دوم نمایشگاه TTM+؛ ۱۵ ژوئن ۲۰۱۷

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

اتفاق اصلی در نمایشگاه عملا بین خریداران و فروشندگان از روز دوم آغاز شد. در روز دوم نیز مانند روز اول از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر ده‌ها قرار ملاقات شکل گرفت که فروشندگان عمدتا از هتل‌های مختلف سرتاسر تایلند آمده بودند از خدمات خود می‌گفتند. ۲۴۵ فروشنده‌ از تایلند در برابر ۳۸۸ خریدار از سرتاسر جهان رو در روی هم به مذاکره پرداختند و با هم مبادله کردند. طبیعی است که در این میان خریدارن بیشتر از سال‌های قبل به بازار گردشگری تایلند علاقه نشان دادند و از جای‌جای دنیا به چیانگ‌مای آمده بودند تا ضمن ارائه محصولات و خدمات خود از بازار گردشگری تایلند بهره ببرند. البته فرصت مذاکرات هر خریدار با فروشنده به صورت میانگین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بود و طبیعی است در این فرصت اندک، خریداران نتوانستند به همه فروشندگان سر بزنند. اما آنچه در این نمایشگاه بسیار ملموس بود توان ارائه قوی توسط فروشندگان تایلندی بود که نسبت به سال‌های قبل با قدرت بیشتری به میدان آمده بودند.

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

چرا چیانگ‌مای برای این نمایشگاه انتخاب شد؟

در روز دوم بعد از پایان مذارکرات و قرار ملاقات ها در ساعت ۷ شب مراسمی تحت عنوان «شب چیانگ‌مای» توسط «نهاد گردشگری تایلند» ترتیب داده شده بود که در این مراسم وزیر گردشگری تایلند خانم «کوبکارن واتاناورانگول» سخنرانی مفصلی درباره اینکه «چرا چیانگ‌مای» را برای این نمایشگاه برگزیدند، داشتند.

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

خانم واتاناورانگول به عنوان وزیر گردشگری تایلند تاکید بسیاری بر این مهم داشتند که تایلند فقط بانکوک، پاتایا و پوکت نیست. شهرهای بسیار زیبا و پر جاذبه‌ای در این کشور وجود دارد که مورد لطف گردشگران واقع نمی‌شود. چیانگ‌مای به عنوان مهم‌ترین شهر شمال تایلند برای دومین بار میزبان نمایشگاه گردشگری تایلند شده است و دلیل این انتخاب برای دو سال پیاپی دیدنی‌های فراوان این شهر است.

چیانگ‌مای شهری است که اگر یک بار به آن سفر کنید محال است برای بار دوم آن را انتخاب نکنید

آب و هوای نسبتا خنک این شهر، مردم مهربان، جوامعی محلی و منحصر به فرد که در دل طبیعت بی‌نظیر این محدوده زندگی می‌کنند،‌ چیانگ‌مای را متمایز کرده است. چیانگ‌مای شهر سنتی و تاریخی است که اگر کسی بخواهد آن را به دنیا بشناساند می‌تواند آن را با معابد بسیار بی‌نظیرش، با زندگی شبانه‌اش، با ماجراجویی‌هایی که در شهر و خارج از شهر وجود دارد، می‌تواند از آن سخن بگوید.

روز سوم نمایشگاه TTM+؛ ۱۶ ژوئن ۲۰۱۷

در روز سوم هم مانند روز اول و دوم قرار ملاقات‌ها خریداران و فروندشگان طبق روال از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر شکل گرفت. در این روز جنب و جوش‌ها بیشتر بود تا از آخرین فرصت‌های نمایشگاه برای عرضه پتانسیل‌های خود استفاده کنند.

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

اما در حاشیه نمایشگاه هنرمندان محلی از استان‌های مختلف تایلند آمده بودند تا صنایع دستی مختلف خود را به نمایش بگذارند. شمال تایلند که در میان گردشگران نسبت به جنوب تایلند از محبوبیت کمتری برخوردار است در این نمایشگاه حضور چشمگیری داشت تا با ارائه محصولات خود به گردشگران یادآور شود که صنایع دستی این خطه از چه جذابیت و کیفیتی دارا است و کم لطفی‌هایی که به این محدوده شده را باید به طرقی جبران کرد. این نمایشگاه بهترین فرصت بود که هنرمندان به بهترین شکل صنایع خود را به نمایش بگذارند.

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه آشنایی با صنایع محلی گردشگری شمال تایلند است که در ۷ بخش به نمایش گذاشته شده‌اند.

  • بخش Lanna Fabric شامل لباس و منسوجات مرتبط با هتل‌ها و اسپاها است. محصولاتی مثل تشک، بالش، روبالش، ملحفه، حوله، یونیفورم کارکنان، قالیچه‌، پرده و... را در این بخش می‌توانید بیابید.

    نمایشگاه چیانگ مای تایلند

  • در قسمت Lanna Style می‌توان محصولات مرتبط با طراحی دکوراسیون مبتنی بر فرهنگ شمال تایلند را مشاهده کرد. مبلمان قلم‌زنی شده، ظروف و لوازم خانگی از جمله این محصولات هستند.

    نمایشگاه چیانگ مای تایلند

  • Lanna Kitchenware که بخش مورد علاقه رستوران‌ها و هتل‌ها و همچنین صاحبان اقامتگاه‌ها است، مربوط به محصولاتی چون میز، سرویس‌های غذاخوری و قاشق و چنگال و البته گستره وسیعی از ظروف و کالاهای سرامیکی است.
  • بخش Lanna Herbs & Snacks هم شامل محصولات کشاورزی محلی مثل انواع ادویه، میوه‌های خشک، چای، قهوه و گیاهان و میوه‌های شمال تایلند است.
  • در قسمت Lanna Scent می‌توانید محصولات مرتبط با اسپا را، مثل کمپرس‌های گیاهی که در سرتاسر تایلند مورد استفاده قرار می‌گیرند، روغن‌های پوست و سایر محصولات مرتبط با صنعت زیبایی را بیابید.

    نمایشگاه چیانگ مای تایلند

  • OTOP Lanna نیز به محصولاتی گفته می‌شود که توسط اقوام متنوع شمال تایلند که مختص این منطقه هستند، ساخته شده‌اند. از جمله این کالاها می‌توان به صنایع دستی ساخته شده توسط قبایل محلی، نقره‌آلات، آثار هنری قلم‌زنی شده روی چوب و... اشاره کرد.
  • بخش SACICT نیز به ارائه هنرهای دستی مبتکرانه و محصولات مبتنی بر معرفت محلی شمال تایلند می‌پردازد. از جمله این محصولات می‌توان به حصیرهای تیما که از برگ نخل ساخته می‌شوند، کیک‌های واسانا و... اشاره کرد.

    نمایشگاه چیانگ مای تایلند

بخش جالب دیگر این نمایشگاه حضور دخترانی بود که از میانمار آمده بودند و به گردن‌درازهای میانمار شهرت دارند

بخش جالب دیگر این نمایشگاه حضور دخترانی بود که از میانمار آمده بودند و به گردن‌درازهای میانمار شهرت دارند. بخشی از مردم میانمار از ۹ سالگی شروع به آویختن گردن‌بندهای مخصوص ‌می‌کنند تا هر سال با اضافه کردن هر گردن‌بند، گردن‌های خود را درازتر کنند. این رسوم بخشی از فرهنگ مردم میانمار است که سالانه گردشگران زیادی را به میانمار می‌کشانند تا مردم گردن‌دراز را تماشا کنند.

مراسم قدردانی روز آخر

در شب آخر نمایشگاه برای تشکر و قدردانی مراسمی برپا شده بود که در آن رقص و آواز و شام مفصل (شامل غذاهای سنتی منطقه) ترتیب داده شده بود.

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

در این مراسم همچنین مسئولین گردشگری از همه شرکت‌کنندگان نمایشگاه تشکر ویژه کردند و از آنها خواستند تا به همه دنیا واقعیت‌های تایلند و به ویژه چیانگ‌مای را همان‌گونه که شایسته است نشان دهند.

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

جمع‌بندی نمایشگاه TTM+ 2017 چیانگ‌مای

نمایشگاه چیانگ مای تایلند

امسال نهاد گردشگری تایلند و همه مسئولین مرتبط با گردشگری به نحو احسن توانستند نمایشگاه TTM+ 2017 را برپا کنند و علاوه بر خریدارن و فروشندگان حاضر در نمایشگاه، خبرنگاران، میهمانان خارجی، هنرمندان و صنعت‌گران منطقه و در نهایت همه کسانی که در این نمایشگاه اثری از خود بر جای گذاشتند، شاهد پیشرفت ۱۰ درصدی صنعت گردشگری تایلند بودند و این رشد به اقتصاد و فرهنگ این کشور کمک قابل توجهی کرد.

کجارو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها