رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273347

حمله شدید سایبری به بزرگ‌ترین شرکت نفتی روسیه

ساعت 24- شرکت نفت روسنفت روسیه اعلام کرد: یک حمله قوی سایبری علیه سرورهای این شرکت رخ داده است.

شرکت نفت روسنفت
به گزارش تاس، شرکت نفت دولتی روسنفت روسیه اعلام کرد: سرورهای این شرکت روز گذشته تحت یک حمله سایبری قوی قرار گرفته‌اند.

روسنفت در بیانیه خود در این باره تأکید کرد: این حمله سایبری قوی به سرورهای این شرکت انجام شده است و امیدواریم که این مسئله ربطی به روند قضایی که در شرایط کنونی درگیر آن هستیم نداشته باشد. روسنفت در این باره به مقامات قضایی شکایت کرده است.

یکی از مقامات روسنفت طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: پس از این حمله سایبری شدید این شرکت سیستم خود را از سیستم معمولی به سیستم مدیریت منابع تغییر داده است.

این مقام روسنفت تأکید کرد: یک حمله سایبری می‌تواند تبعات جدی را برای شرکت‌ها به همراه داشته باشد، اما به لطف تغییر سیستم به مدیریت منابع نه تولید و نه صادرات نفت روسیه متوقف نشده است.

میخائیل لئونتیف معاون رسانه‌ای این شرکت نفتی روس پس از حمله سایبری گفت: تمام فعالیت‌های این شرکت و زیرمجموعه‌های آن به طور معمول در جریان است.

لئونتیف تهدید کرد: تمام کسانی که در حال پخش شایعات و پیام‌های وحشت‌آور درباره روسنفت هستند به همراه کسانی که پشت این حمله سایبری بودند، به دادگاه ارجاع خواهند شد.

بنا به گزارش روزنامه ودوموستی به نقل از یک منبع آگاه در این حمله سایبری تمام کامپیوترهای شرکت‌ پالایشگاهی باشنفت، زیرمجموعه‌های روسنفت راه‌اندازی مجدد شده و سپس تمام نرم‌افزارهای موجود در آنها پاک شده و سپس اسکرین‌سرور مربتط با ویروس "واناکرای" در صفحه آنها نمایش داده شده است.

روز سه‌شنبه دادگاهی درباره شکایت روسنفت و باشنفت از شرکت سیستما هلدینگز به دلیل ضرر 2.9 میلیارد دلاری باشنفت در سال 2014، تشکیل شد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها