رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273409

ارتش ترکیه قصد ورود به ادلب سوریه را دارد

ساعت 24- منابع خبری وابسته به معارضان با اعلام اینکه ترکیه در پی ورود به استان ادلب سوریه است، اعلام کردند که آنکارا قصد دارد در این استان 3 پایگاه نظامی ایجاد کند.

ارتش ترکیه
style="text-align:justify">منابع خبری وابسته به تروریستهای معارض سوریه میگویند که ترکیه قصد دارد وارد شهر ادلب سوریه شود.

وبگاه خبری «المصدر» به نقل از این منابع گزارش داد که ترکیه در 5 جولای آتی وارد شهر ادلب خواهد شد.

استان ادلب تحت کنترل گروههای تروریستی نزدیک به ترکیه است که آن را در ماه مارس 2015 در عملیاتی موسوم به «نبرد دوم ادلب»‌ اشغال کردند؛ عملیاتی که نتیجه اتحاد حامیان منطقه‌ای گروههای مسلح بود.

به گفته این منابع، ترکیه قصد دارد سه پایگاه نظامی در ادلب و ریف آن ایجاد کند که در آن 1500 سرباز حضور خواهند داشت.

این در حالی است که در کنار نیروهای ترکیه، عناصر تروریستی حاضر در عملیات موسوم به «سپر فرات» نیز در آن مستقر و جنگ افزار وارد آن خواهد شد.

منابع ویژه نیز اعلام کردند که ارتش ترکیه پایگاههای نظامی خود را در اطراف شهر «جسر الشغور» واقع در ریف غربی ادلب و اطراف شهرکهای «فوعه و کفریا» و در ریف ادلب جنوبی واقع در مرزهای اداری حماه ایجاد خواهد کرد.

به گفته این منابع، ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» که جبهه النصره رکن اصلی آن است در تلاش است با هماهنگی با طرف تُرک،از درگیری مستقیم جلوگیری کند، ولی ترکیه تهدید کرده در صورتی که تحریر به نیروهای آنکارا، متعرض شود، به حضور این ائتلاف پایان خواهد داد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها