رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273454

بازگشت ۲۵۰۱ رشته به دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

سرپرست دانشگاه آزاد از تایید ۲۵۰۱ رشته از ۲۹۰۰ رشته حذف شده از دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه خبر داد و گفت: ۳۹۹ رشته به دلیل نرسیدن به استانداردهای لازم از دفترچه حذف شده‌اند.

دانشگاه آزاد
دکتر محمد علی نوریان اظهار کرد: به دنبال مذاکرات با مقامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با توجه به نکات وزیر علوم در راستای رفع نگرانی و دغدغه‌های خانواده‌ها و داوطلبان، خوشبختانه طی جلسه‌ای که با معاون وزیر علوم داشتیم، زوایای کار بررسی و قرار شد بر اساس مصوبات مجلس تمام کدرشته‌های تصویب شده قبل از اسفند ماه ۹۴ یعنی قبل از تصویب سنجش و دوره تحصیلات تکمیلی مجددا مورد تایید و روی سایت برای انتخاب رشته داوطلبان قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته دانشگاه آزاد نیز ماده واحده‌ای در چهاردهم اردیبهشت ۶۷ از مجلس داشت که تایید رشته‌های دانشگاه های آزاد را موکول به نظر هیأت سه نفره نماینده عالی شورای انقلاب فرهنگی، نماینده وزارت علوم و دانشگاه آزاد کرده است. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی نیز در ۱۲ آبان ۶۸ تصویب شده که بر اساس این قوانین و با همکاری مثبت وزارت علوم پیش رفتیم و صورت جلسات متعددی را داشتیم و کمیته‌ای ویژه‌ای مسئول ارزیابی رشته‌ها شده است که این کار از زمان ریاست قبلی دانشگاه آزاد، دکتر میرزاده آغاز شده است. در حال حاضر در رشته‌هایی که نتوانسته‌اند خود را به استاندارد برسانند و حدود ۳۹۹ رشته هستند، ظرفیتشان صفر شده ولی ۲۵۰۱ رشته دیگر به ظرفیت‌ها بازگشته است و در سایت در حال حاضر اعلام شده است و ما امیدواریم داوطلبان این رشته‌ها را انتخاب کنند.

وی با بیان این که ۲۹۰۰ رشته‌ای که از ظرفیت رشته‌ها حذف شده بود، یک‌سوم رشته‌ها در دانشگاه را تشکیل می‌داد، گفت: دانشگاه آزاد از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیاست و از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی است. حذف یک‌سوم رشته‌ها اهمیت دارد و ما به جوانان علاقه‌مند این اطمینان را می‌دهیم که این مشکلات در آینده وجود ندارد؛ چرا که ما خود را نماینده دانشجویان و خانواده‌های آنها می‌دانیم.

دکتر نوریان در گفت‌وگوی خبری ساعت ۲۱ تاکید کرد: از خاصیت‌های دانشگاه زنده بودن و خلاقیت است و باید خود را به روز کند. در این راستا کمیته‌ای در دانشگاه داریم که این مسائل را رصد می‌کند و تلاش می‌کنیم که در رشته‌هایی که مورد نیاز کشور است، تمرکز کنیم و رشته‌هایی که دوره آنها گذشته و قدیمی شده‌اند، به روز شوند.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۳۲۳ نفر استخدام عضو هیأت علمی داشته‌ایم که قرار است این تعداد تا ۵ هزار نفر افزایش یابد و از طرف دیگر هزار مربی به استادیاری ارتقا یافته و ۵۰۰ نفر استادیار به دانشیار تبدیل شده‌اند که این مسأله به این معنی است که دانشگاه در کیفی کردن آموزش و به روز کردن آن تلاش می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها