رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 273858

پاداش میلیون دلاری کیروش برای رساندن ایران به جام جهانی!

ساعت24-کارلوس کی‌روش ده درصد پاداش صعود تیم‌ملی به جام جهانی را می‌گیرد. رقمی که حدود 16 میلیون دلار برای رسیدن به روسیه است.

کی‌روش
این روزها شایعات و حرف و حدیث‌های مختلفی درباره میزان پاداش فیفا به فدراسیون فوتبال به خاطر صعود به جام جهانی ٢٠١٨ روسیه وجود دارد.

یکی از شایعات جالب توجه این بوده که حدود ٣٠ درصد از مبلغ این پاداش طبق توافقات انجام شده در زمان عقد قرارداد به کارلوس کی‌روش تعلق خواهد یافت.

این در حالی است که بنا بر مفاد قراداد کی‌روش، این مربی پاداش قابل تأملی از این مبلغ واریزی فیفا به دست خواهد آورد اما مقدار آن ١٠ درصد کل پول واریزی است، نه ٣٠ درصد!

در قراداد منعقد شده بین کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال پیش‌بینی‌های لازم درباره تمام این موارد انجام شده و درباره پاداش‌های فیقا قبل و حین برگزاری جام جهانی به این دو بند در بخش چهارم قرارداد که مربوط به وظایف و تعهدات فدراسیون و شرایط برداخت دستمزد است، اشاره شده است.

این دو بند به شرح زیر است:

* اگر فدراسیون فوتبال به جام جهانی ٢٠١٨ روسیه راه پیدا کند، ١٠ درصد از مبلغی که فدراسیون از فیفا بابت ورود به جام جهانی دریافت می‌کند به تیم مربیگری تعلق می‌گیرد. سرمربی در ادامه موظف است پس از مذاکره با تیم مربیگری به بهترین شکل ممکن این مبلغ را تقسیم کند و فدراسیون مقابل نتایج این تصمیم‌گیری وظیفه‌ای نخواهد داشت. فدراسیون موظف است نسبت به پرداخت این مبلغ در 5 تا 7 روز پس از دریافت جایزه از فیفا اقدام کند.

* در جام جهانی ٢٠١٨ روسیه، تیم مربیگری ١٠ درصد از مبالغ تشویقی فیفا در جریان این رقابت‌ها را دریافت می‌کند که قاعدتا تا زمان حضور تیم ملی در جام جهانی ادامه خواهد داشت. سرمربی موظف است پس از مذاکره با تیم مربیگری به بهترین شکل ممکن این مبلغ را تقسیم کند و فدراسیون مقابل نتیجه این تصمیم‌گیری وظیفه‌ای نخواهد داشت. فدراسیون فوتبال موظف است نسبت به پرداخت این مبلغ طی 5 تا 7 روز پس از دریافت جایزه از فیفا اقدام کند.

فیفا برای صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ٢٠١٤ برزیل مبلغ ٨ میلیون دلار به فدراسیون فوتبال پرداخت کرده بود. به این ترتیب این مبلغ برای جام جهانی ٢٠١٨ قطعا افزایش خواهد داشت و قطعا کمتر از ١٠ میلیون دلار نیست.

به همین ترتیب مشخص می‌شود که کار بزرگ کی‌روش برای رساندن تیم ملی ایران به جام جهانی ٢٠١٨ روسیه در بدترین حالت یک میلیون دلار پاداش نقدی برای او به همراه دارد.

این مبلغ جدا از پاداش‌های نقدی روزانه‌ای است که فیفا برای تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات جام جهانی در نظر گرفته است و کی‌روش مبلغ قابل توجهی هم طبق بند مورد اشاره از این پاداش‌ها دریافت خواهد کرد.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها