رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 277461

در کجای دنیا، رییس جمهور از مخالفان سرسخت خود در کابینه استفاده میکند؟

ساعت24-در ادبیات سیاسی امروز ایران، جریان محافظه کار یا اصول‌گرایان کسانی هستند که در دایره مخالفان روحانی تعریف می‌شوند.

این روز‌ها برخی از تحلیل‌گران و فعالان سیاسی به رییس جمهور پیشنهاد می‌کنند در دولت دوازدهم از اصول‌گرایان استفاده کند. آن‌ها بر این باور هستند روحانی باید دولت ائتلافی تشکیل دهد.

اما رییس جمهور روحانی باید در کابینه خود از کسانی استفاده کند که با او همفکر و همسو باشند. وزرای روحانی باید همانگونه به برجام نگاه کنند که رییس جمهور نگاه می‌کند. آن‌ها به مسئله احزاب و آزادی‌های مدنی همانگونه نگاه کنند که روحانی نگاه می‌کند. نمی‌شود وزیری را وارد کابینه کرد که تلاش کرده است روحانی رییس جمهور نشود. بر چه اساسی فردی که در طول ۴ سال تمام سازهایی که زده است برخلاف ساز دولت بوده است، باید به کابیه راه پیدا کند؟

روحانی احتیاج به کسانی دارد که گیوه‌های خود را ور بکشند و برای موفقیت دولت دوازدهم تلاش کنند. روحانی «هم دل» می‌خواهد. اصول‌گرایان با روحانی هم دل نیستند. آن‌ها می‌خواهند برای ادامه حیات سیاسی خود سهمی در دولت آینده داشته باشند.

محافظه کاران از صحنه سیاسی کشور با رای مردم کنار گذاشته شده‌اند و حالا می‌خواهند به وسیله کابینه روحانی به صحنه برگردند.

در کجای دنیا، رییس جمهور از مخالفان سرسخت خود در کابینه استفاده می‌کند؟ آن هم رییس جمهوری که رای اکثریت مردم را به خود اختصاص داده است.

دولت دوازدهم دولت اصلاح طلبان هم نیست. دولت دوازدهم دولت کسانی که است که مثل روحانی فکر می‌کنند. اصلاح طلبانی که مثل روحانی فکر نمی‌کنند هم نباید به دولت دوازهم راه پیدا کنند.

دولت دوازدهم، دولت چیدن میوه برجام و سیاست خارجی و داخلی روحانی است. این چیدن میوه احتیاج به افرادی دارد که همه به یک روش در باغبانی اعتقاد دارند.

عصرایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها