رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 277871

ثبت سیگنال‌های عجیب فضایی! زندگی فرازمینی حقیقت دارد؟

ساعت 24-ستاره شناسان توانستند سیگنال‌های عجیبی را از نقطه‌ای تاریک، در ناحیه ستاره‌ای کوچک با فاصله ۱۱ سال نوری از زمین ثبت کنند.

48
رصدخانه Arecibo در پورتوریکو سیگنال‌های عجیبی را در تاریخ ۱۲ می امسال، از کوتوله قرمز Ross 128 که تا به حال سیاره‌ای به دور آن رویت نشده، ثبت نموده است.به گفته آبل مندز، اختر زیست‌شناس دانشگاه پورتوریکو این سیگنال در مدت زمان ثبت که ده دقیقه بود، به نظر متناوب می‌رسید. این دانشمند منکر احتمال منشا فرازمینی بودن این سیگنال نشد،ولی معتقد است به دلیل باز بودن افق رصدخانه،سیگنال توسط جسمی مانند ماهواره تولید شده باشد که در زاویه دید تلسکوپ قرار گرفته است.

می‌توان منشا دیگری نیز برای این سیگنال قائل شد: طوفان یا فوران انرژی از سطح ستاره که باعث تولید سیگنال‌های رادیویی قوی می‌شود و می‌تواند علاوه بر ایجاد اختلال در ماهواره‌ها و مخابرات زمینی،فضانوردان را نیز در معرض خطر قرار دهد. در ادامه این اتفاق، پدیده دیگری نیز رخ می‌دهد: سیلی از ذرات خورشیدی به سمت زمین سرازیر شده که میدان مغناطیسی را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد طوفان‌های ژئومغناطیسی، اختلال در خطوط قدرت و همچنین سوختن وسایل الکترونیکی می‌شوند.

طوفان و آزاد شدن انرژی از سطح ستاره

همان‌طور که گفته شد، این سیگنال در مدت ده دقیقه ثبت شده است،بنابراین برنامه رصدخانه برای مطالعات بیشتر، رصد چندین‌باره این ستاره و ناحیه اطراف آن از چندین رادیوتلسکوپ در مختصات جغرافیایی متفاوت است. این برنامه در صورتی موفق خواهد بود که نتیجه آن، ثبت سیگنال در مختصات دقیق این ستاره باشد و نه در نواحی اطراف آن.

از رادیوتلسکوپ‌های مدنظر می‌توان به تلسکوپ رادیویی قدرتمند، FAST که در چین واقع شده اشاره کرد، اما متاسفانه این رادیوتلکسوپ به دلیل کالیبراسیون و تعمیرات قابل استفاده نیست.از دیگر رادیوتلسکوپ‌ها نیز می‌توان به تلسکوپ Allen در کالیفرنیا اشاره کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها