رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 278200

آیت الله مومن: اعمال نظارت استصوابی از زمان حضرت امام (ره) بوده است

ساعت24-عضو فقیه شورای نگهبان گفت: آنچه همه اعضای شورای نگهبان از ابتدا از اصل ۹۹ قانون اساسی فهمیده اند و در زمان حضرت امام (ره) نیز بر آن تاکید شده، همین نظارت استصوابی است.

به گزارش صدا و سیما، آیت الله محمد مومن عضو فقیه شورای نگهبان، در سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: طبق اصل ۹۹ قانون اساسی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برعهده این شورا گذاشته شده است و آنچه همه اعضای شورای نگهبان از ابتدا از این اصل فهمیده اند و در زمان حضرت امام (ره) نیز بر آن تاکید شده این نظارت، استصوابی است.

مومن گفت: نظارت استصوابی نظارتی است که انتخابات را ملاحظه کند تا اینکه کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود یا کسانی که می‌خواهند نماینده مجلس شوند شرایط لازم را داشته باشند و موانع قانونی نداشته باشند.

وی افزود: اگر شورای نگهبان تشخیص دهد افرادی که می‌خواهند در این جایگاه‌ها قرار گیرند شرایط لازم را ندارند رد صلاحیتشان می‌کند و وزارت کشور و دیگر دستگاه‌های قانونی ملزمند که به این تشخیص شورای نگهبان ترتیب اثر دهند.

عضو فقیه شورای نگهبان تاکید کرد: نظارت استصوابی از ابتدا بوده است و تا آخر هم خواهد بود و محل کلام و شبهه‌ای در آن نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها