رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 278240

ترامپ احتمالا بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تایید کند

ساعت 24- یک شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا احتمالا بار دیگر پایبندی تهران به توافق هسته‌ای را اعلام کند.

ترامپ.jpg
style="text-align:justify">به گزارش سی ان ان، انتظار می رود "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تایید کند ایران به تعهداتی که در توافق هسته ای 2 سال پیش با دولت اوباما تعیین شده بود، پای بند است. این همان توافقی است که رئیس جمهور ترامپ در دوران انتخاباتی وعده داده بود در صورت پیروزی و رئیس جمهور شدن، پاره خواهد کرد.

آخرین باری که دولت ترامپ پای بندی ایران به توافق هسته ای را تایید کرده بود، آوریل سال گذشته بود، زمانی که ترامپ گفته بود ایران به روح توافق پای بند نیست.

گفته شده است رکس تیلرسون وزیر امور خارجه دولت ترامپ گفته است هر چند این توافق بی عیب و نقص نیست ولی بهترین راه برای راستی آزمایی از پای بندی ایران در فعالیت های هسته ای خود به شمار می آید.

ایران همچنان بر اساس توافق، از کاهش تحریم ها سود می برد ولی این توافق همچنان توسط شورای امنیت ملی کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا در دست بازبینی است؛ این بازبینی در آخر تابستان پایان می گیرد.

گفته می شود احتمالا نتیجه گیری این بازبینی، باقی ماندن در توافق و در عین حال تشدید اجرای آن و نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران و مقابله با دیگر فعالیت های این کشور در منطقه مانند حمایت از تروریسم و مداخله در یمن و دیگر مناطق در کنار نقض حقوق بشر خواهد بود.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها