رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 279246

جزییات طرح توزیع مواد مخدر دولتی/ چکش کاری نهایی طرح در دولت و قوه قضاییه

ساعت24-عضو کمیسیون حقوقی، قضایی مجلس با بیان اینکه طرح توزیع مواد مخدر دولتی فعلا در مراحل اولیه قرار داشته و تنها در حد یک پیشنهاد است،گفت: طرح مذکور آن طور که در رسانه ها انعکاس پیدا کرده جدیت ندارد.

6126+
style="text-align:justify">جلیل رحیمی جهان آبادی پیرامون خبر پیشنهاد طرح توزیع مواد مخدر دولتی اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان داخل و خارج از کمیسیون حقوقی مجلس با ارسال نامه ای به کمیسیون این پیشنهاد را مطرح کردند و با استقبال نماینده قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مواد مخدر که در جلسه حضور داشتند مواجه شد و پیشنهاد را معقول و منطقی خواندند.

وی هدف از این طرح را قطع رابطه بین معتاد با قاچاقچیان مواد مخدر دانست و افزود: این طرح اشاره به نقش دولت در مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارد، به این معنا که دولت موظف است با مطالعه بر روی معتادان آن دسته از افرادی که زمینه بازگشت به جامعه را دارند مددکاری کرده و افرادی که همچنان وابسته به مواد افیونی هستند دولت آنها مورد حمایت قرار داده و برای جلوگیری از ارتباط و رفت و آمد آنها با افراد قاچاقچی نیازشان را تامین کند.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس خاطر نشان کرد: مستقل از وجود بزهی تحت عنوان اعتیاد در جامعه، خود نحوه ارتباط گیری معتادین با سوداگران مرگ یکی از آسیب های اجتماعی است که کشور را با خطرات جدی مواجه کرده و متاسفانه با یک شیب تندی معتادین به مواد صنعتی روی آورده اند.

جهان آبادی اضافه کرد در چنین شرایطی دولت باید وارد عمل شده و وضعیت پر خطر افراد معتاد را مدیریت کرده و به سمت سالم سازی و هدایت آنها به مراکز درمانی گام بردارد.

وی طرح پیشنهادی توزیع مواد مخدر توسط مبادی رسمی را طرحی مشابه آنچه در گذشته صورت می گرفته بشمار آورد و گفت: در برنامه ششم توسعه هم بندهایی در جهت حمایت از معتادین جامعه آمده که نیاز به بررسی بیشتر دارد و باید متخصصین امر از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر- قوه قضاییه در این خصوص اظهار نظر کنند.

جهان آبادی خاطر نشان کرد: همین الان هم وضعیت عده ای از معتادین مدیریت می شوند و با ارایه شربت های فرآوری شده از تریاک در حال مداوا و ترک هستند، لیکن این طرح حمایتی چندان در جامعه محسوس نبوده و مورد توجه مردم قرار نگرفته است.

وی در خصوص روند اجرایی طرح مذکور هم افزود: این پیشنهاد باید در کمیسیون تخصصی حقوقی قضایی مجلس بیشتر بررسی شده و چنانچه رییس کمیسیون نظر بدهد به ماده واحده فعلی مبارزه با مواد مخدر اضافه خواهد شد و یا بصورت طرح روال قانونی خود را طی خواهد کرد.

جام جم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها